• LuRiGaBlAdLuSeN

Vi som gillar att SY.

Här kan vi samlas och ge varandra inspiration! Ge varandra tips och ideér inom allt vad gäller sömnad.

Jag ska alldeles snart börja sy igen. Håller på att införskaffa mig en riktigt bra symaskin + en overlockmaskin. Ska bara få hem den. Sen är det bara att köra på.

Har just nu baby-kläder i huvudet. Har vänner som fått barn så tänkte göra något fint set i mjukistyg att ge bort i present.

Annars har jag liggande sen innan, ett pågående fint beige-randigt matchande förkläde och kökshanddukar.

Nån annan som också syr här?

• Svar på tråden Vi som gillar att SY.
  • LuRiGaBlAdLuSeN

Å vad kul att flera stycken hittat hit! Alltid roligt med många

• sevgilim

Hej!
    Vet någon var man kan köpa en bra symaskin till ett bra pris? Är ute efter en enkel maskin...

• Bibabba

sevgilim: kolla i en symaskinsaffär. De brukar sälja egagnade maskiner till vettiga priser. Undvik sådana maskiner som säljs på tillfälliga erbjudanden på JYSK / COOP o liknande utan satsa på en av ett känt märke, det lönar sig.

Om jag tappar ett hekto eller två så låt dem ligga, jag behöver dem inte!
  • Häxan Jia

Hej allihop.. jag hänger på här... är ingen sy expert alls, men tänkte ge mig på att sy lite babykläder

Den där länken med svenska mönster var ju kanon Jag hatar alla engelska beskrivningar, har inget tålamod att läsa igenom dom och försöka förstå

*Stolt SLAMPA *
  • LuRiGaBlAdLuSeN

Maria: Den var ju något billigare än mina böcker. Jag betalde ca 250:-/styck för de jag köpte. (Jag vet, dyyyrt för så gamla böcker, men villman ha så...) Men så var de inte alls använda heller, mönstrena var nog aldrig utvecklade innan.

Nån som sytt nåt?

JAg har lite dåligt samvete. Har inte fått ur mina nya maskiner ur kartongerna än bara, o inte fått den gamla heller. Ser ut som ett bombnedslag.

www.familjeliv.se/Forum-5-179/m21584575.html
    Tips för inspiration

• LuRiGaBlAdLuSeN

Blekingetösen: Joppad in i din tråd och kollade lite. tror jag kollar igen sen (snart!) när jag har kommit igång

Nån som vet nån liknande sida som minanamnband.se skulle vilja se lite mer. ???

• aina06

lurigabladlusen: Jag har inte sett nån mer sida med namnband.

Hur går det. Någon som kommmit igång och börjat sy?
    Själv sitter jag här och väntar på att lusekofta ska komma över och börja sy. Håller på att sy på en bärsele att bära Aina isom jag vill ska vara klar imorgon då vi åker på utlandssemester. Det går ganska bra. Enbart midjebältet kvar. Fast den blev längre i ryggen än vad jag hade tänkt. Och så håller jag på med en sommarbyxdress till Aina som jag gör från en gammal skorta. Enbart kantbanden kvar där. Tyvärr verkar den bli lite i tajtaste laget. Men vi håller som sagt på att lära oss.

Kan inte ni andra berätta om de allster som ni funderar på att skapa eller håller på med?

Svar på tråden Vi som gillar att SY.