• Sandriz

Får eran pojkvän läsa MOORE osv? :)

Hejsan hejsan.

Nu är det såhär att det kom upp en diskussion med mina vänner igårkväll. Min sambo prenumererar på Moore (en tidning som jag förövigt tycker är helkul att läsa) så vi satt och tittade lite i dem och två av mina vänner sa att de aldrig någonsin skulle tillåta sina pojkvänner att läsa moore..

detta tycker jag var lite konstigt, jag menar... varför inte??

vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-30 16:00:45:
    Nu säger jag inte att jag anser att man kan förbjuda någon annan att göra något. men det anser mina vänner. så det är därifrån "FÅR" kommer in :)

• Svar på tråden Får eran pojkvän läsa MOORE osv? :)
  • Tonx

Självklart får han det.

Det enda jag stör mig på är att han alltid snor MINA Moore och FHM innan jag har läst dem!

• loeli

Nej, jag vill inte att han läser sådant.

• Tonx
    loeli skrev 2007-06-25 20:19:40 följande:
    Nej, jag vill inte att han läser sådant.
    Varför?
  • RebelRose

Han varken super,slåss,knullar runt,spelar bort alla pengar eller spelar dataspel hela nätterna.
    Han har en sund relation till sin morsa,duschar varje dag,kommer ihåg födelsedagar & sätter mig i främsta rummet,han har inget galet ex eller 5 ungar på byn.

Han städar,tvätter & lagar mat.Han är dessutom snäll mot barn & djur.

Ja menar,nån last måste han ju få ha.

Jag stavar fel med flit,stör det dig har jag lyckats.
  • Mrscaro

Nä faktiskt inte, ja tycker att de finns andra bra tidningar man kan läsa som inte innehåller halvnakna småflickor...om de e de han skulle va ute efter så kan han väll kolla på nätet...men de gör han inte...*puh* ;) Min man prenumerera på slitz när vi träffades men slutade med de efter ett tag, räckte väll me mig...=))

• Miss Cee
    RadixLecti skrev 2007-06-25 20:13:51 följande:
    Miss Cee skrev 2007-06-25 17:08:07 följande:Ehm... "förbjuder inget", "vill han köpa får han göra det".... "men inte i vårt föhållande".Är inte det ett ultimatum/förbud? Eller är det sån där semantik?
    Jodå, det kan absolut kallas för utlimatum om man vill det. Jag förbjuder inte, men jag är tydlig med vad JAG accpterar i ett förhållande.

JAG är inte ihop med någon som är otrogen mot mig, någon som slår mig, någon som missbrukar, någon som behandlar mig illa. Eller betalar för sex eller stöder porrindustrin med våra pengar.

Vill han inte vara med mig på de premisserna han sätter upp så är det ju hans val att stunta i det och se om jag går eller inte. Det är då mitt val att besluta mig för att verkligen gå eller ej.

Jag är säker på att alla förhållanden innehåller gränsdragningar för vad den andra anser är okej att man gör om man är med dem. Jag tror inte att jag är så unik.

...

Förbjuda något sätter jag i samband med en förälder som förbjuder något och inrättar konsekvenser/straff när det bryts. det gör inte jag. MIn man får inte utegångsförbud, mindre fickpengar. Jag tar inte bort tv:n. Jag sexstrejkar inte. Jag använder mig inte av några "Uppfostringsmetoder" eller liknande hot för att få honom dit jag vill. Därför kallar jag det inte förbud.

Det är ju heller inte så att jag drar fram "gör såhär eller går jag" en gång om dagen för småsaker. Jag har berättat klart och tydligt vad som är viktigt för mig i ett förhållande, vilka saker jag kan leva med och inte. Men valet ligger ju alltid hos honom, om han vill leva med mig eller inte.
  • challis77

Jag har för dåligt självförtroende för att kunna må bra av att han kollar in andra brudar. Jag skulle kunna vinkla det till att han är missnöjd med mig... Men just nu mår jag så j**la dåligt så ja kanske skulle svara när jag har "ryckt upp mig" lite i stället...

• Jane Roe

haha, bade jag och min sambo laser Moore mm. det ar faktist roliga artiklar ocksa, och inte bara bilder ;)

• sistersledge

Självklart får han läsa MOORE. Jag läser den själv efter att han läst klart den Det är en stor portion humor i den tidningen som man inte borde ta på för stort allvar.
    Men, en sak stör mig med den tidningen och det är att i princip varenda utvikningsbrud har silikonbröst! Jag menar måste ALLA tjejer ha det i tidningen? Dessutom ser tjejerna ut att ha gått till samma plastikkirurg allihop. Samma onaturliga form pekande uppåt på ett mycket konstigt sätt... Lite variation tack!

• Laelia

Jag vill inte att min sambo kollar porrblaskor i mitt sällskap, vad han gör när jag inte är med bryr jag mig inte om, det man inte vet har man inte ont av typ.
    Moore är ju en light-tidning enligt mig och lite svårare att bedöma för mig.
    Vi har haft långa diskussioner, jag och min sambo, om porr i alla möjliga former. Jag vill inte att han använder porr som ett sätt att tillfredställa sig själv när jag befinner mig i samma hus, är jag hemma så är det mig han ska ha sex med! Inte heller skulle jag acceptera att han använder porr som något slags förspel och sedan kommer krypande och vill ha sex! Sex har vi tillsammans det är min åsikt!
    Kan vi se porr ihop då?
    Nej- jag är emot all form av porr av etiska själ, det går inte att lura/övertala mig om att tjejerna i porrfilmen/tidningen mår bra av sitt deltagande - däremot kanske dom behöver pengarna!
    Dessutom tror jag att porr i många fall ger unga killar och även en del äldre en skev bild av sex, alla tjejer gillar inte analsex, slicka analöppningar, trynsprut osv.
    För den saken skull kan jag inte säga att jag inte skulle bli upphetsad av att se porr, det skulle jag säkert bli!
    Utvik i tidningar typ Moore är ju lite annorlunda och inte lika grovt, men jag tror även att de tjejerna (inte alla) inte mår riktigt bra utan söker nån form av bekräftelse eller väg till kändisskap osv.

Svar på tråden Får eran pojkvän läsa MOORE osv? :)