• Sandriz

Får eran pojkvän läsa MOORE osv? :)

Hejsan hejsan.

Nu är det såhär att det kom upp en diskussion med mina vänner igårkväll. Min sambo prenumererar på Moore (en tidning som jag förövigt tycker är helkul att läsa) så vi satt och tittade lite i dem och två av mina vänner sa att de aldrig någonsin skulle tillåta sina pojkvänner att läsa moore..

detta tycker jag var lite konstigt, jag menar... varför inte??

vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-30 16:00:45:
    Nu säger jag inte att jag anser att man kan förbjuda någon annan att göra något. men det anser mina vänner. så det är därifrån "FÅR" kommer in :)

• Svar på tråden Får eran pojkvän läsa MOORE osv? :)
  • Krinsessan

Tyvärr är inte min sambo intresserad av att läsa sådana tidningar... MEN jag brukar passa på att läsa när jag kommer hem till någon kille som har!

Love my Nell
  • Meduziz

Jag blir lite besviken ibland när jag inser att min kille INTE har några moore/FHM/alternativ
    för vad ska jag då glutta i?

nä.. han får kolla hur mycket han vill.
    porr, erotiska noveller, tidningar.
    knock yourself out lixom.

Sexchatt, sexsms, webcamsex INTE ok!!
    inte heller sex med nån annan irl.
    Han får inte heller kolla på pedo-filmer eller djursex men det vill han inte så då bryr jag mig inte

Heaven won't have me and hell's afraid I will take over.
  • Mary Lo

Nej han får inte läsa sådan slarvjournalistisk smörja. Det är inte bilderna jag stör mig på med andra ord.

Och när jag skriver att han inte får så menar jag att han inte FÅR. Däremot kan han porrstirra hur mycket han vill i övrigt, jag bryr mig inte.

Mucósus orificium.
  • Broneya

Visst skulle han får göra det om han ville. Men han läser bara tråkiga biltidningar

• Soul

Jag är glad att min pojkvän har alldeles för höga tankar om kvinnor för att befatta sig med denna typ av tidningar!

Skulle dock inte förbjuda honom att läsa Moore/Slitz eller dyl., däremot skulle min respekt för honom klart sjunka och jag skulle allvarligt fundera på om han är den typ av man jag vill ha. De ger helt enkelt en bild av kvinnan och hennes kropp som jag finner kränkande och som får många kvinnor/flickor att må fruktansvärt dåligt. Det finns dock även kvinnotidningar som faller i den kategorin och som jag aldrig skulle ta i.

• Ung Mamma

Självklart. Jag läser också Moore. Anser inte att det är en "porr-tidning", lite mer rolig manstidningen med lite lättklädda tjejer i kan man säga. Tycker sex avdelningen där man själv får skicka in är hel kul att läsa!

Bra att jag hittade denna tråden, du påminde mig att börja prenumerera på tidningen haha

`v´ Bebis 15/11 2007 `v´
  • RadixLecti

Miss Cee skrev 2007-06-25 20:36:01 följande:

Jodå, det kan absolut kallas för utlimatum om man vill det. Jag förbjuder inte, men jag är tydlig med vad JAG accpterar i ett förhållande.JAG är inte ihop med någon som är otrogen mot mig, någon som slår mig, någon som missbrukar, någon som behandlar mig illa. Eller betalar för sex eller stöder porrindustrin med våra pengar.Vill han inte vara med mig på de premisserna han sätter upp så är det ju hans val att stunta i det och se om jag går eller inte. Det är då mitt val att besluta mig för att verkligen gå eller ej.Jag är säker på att alla förhållanden innehåller gränsdragningar för vad den andra anser är okej att man gör om man är med dem. Jag tror inte att jag är så unik....Förbjuda något sätter jag i samband med en förälder som förbjuder något och inrättar konsekvenser/straff när det bryts. det gör inte jag.
    Jag tror inte heller du är unik, men vad du beskriver är ett förbud, vilken eufemism du än väljer. Förbudet gäller läsning av "porrindustrins" produkter, och straffet är att du lämnar honom.

Nej, jag har ingen aning om vad min poäng är... tyckte bara det lät konstigt att höra "jag tänker inte leva ihop med honom om han läser Moore, men jag förbjuder inget". Ursäkta OT't.
  • Marie4barn
    Min man har/gör prenumererar på moore...slitz...ja,vad dom nu heter...hihi;)
    Gör mig inget.....herregud det é en tidning!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • Earlyblaze

Han får läsa precis vilka tidningar han vill, spelar mig ingen roll om det är MOORE, Slitz, Aktuell Rapport eller Kalle Anka, vill han betala för tidningen så får han göra det. Dock ska han ha klart för sig att det finns viss "risk" att jag vill läsa tidningen när han är färdig.

Djurgår´n tills jag dör!
  • RadixLecti

Jag läser Datormagazin och emellanåt PCGamer... men flickvännen har undrat om det inte är porrtidningar; stönar till emellanåt.

Nä, jag är inte klok.

Svar på tråden Får eran pojkvän läsa MOORE osv? :)