Molnet..
Nej, jag anser också att man bör arbeta för en öppenhet och det har jag även skrivit många gånger, men man kan inte bortse ifrån att dessa abrn löper en högre risk att bli mobbade p.g.a. det samhälle vi lever i.
Kopierar in lite av mina tidigare inlägg:
"vad gäller mobbing så är det som sagt upp till oss föräldrar att se till att våra barn har en öppen inställning till världen och då menar jag allt 'avvikande' och inte bara homosexuella.. finns mycket som man kan rygga för, men vad är jag att föra över mina tankar och idéer på mina barn. Lika lite att jag följer med mina barn till tandläkaren, för jag har panisk skräck för sprutor, avskyr tandläkaren, men inte f-n tänker jag visa det för mina barn. De har förmåga att bilda sin egen uppfattning och det gäller även i denna fråga."
Jag frågade t.o.m. en leg psykolog/psykoterapeut som föreläste på skolan om detta ämne:
" är det bättre för ett barn att bli adopterad av ett hetrosexuellt par än ett homosexuellt par.
JA - var hennes svar, p.g.a. detta samhälle vi lever i så får dessa barn, visserligen beroende på var de bor en mycket tuffare barndom där de liksom deras föräldrar ses som konstiga. (avvikande har några skrivit här inne!!) Men rent känslomässigt så nej, barnen far inte illa av att ha två mammor eller två pappor, lika lite som om de är adopterade från annat land och får föräldrar med annan hudfärg, eller kanske bara har en mamma eller en pappa."
Min egen ståndpunkt:
"Nej, för min del så har jag inget 'problem' med att homosexuella får adoptera, så länge där finns omtanke, kärlek och omvårdnad hos föräldrarna. Tod att se, uppmärksamma och bekräfta barnet det har inget med sexuell läggning att göra. Men jag har stora problem att acceptera vilket inskränkt sämhälle vi lever i, lika mycket nu som för ca 20år sedan när jag var barn. Att hitta något att mobba någon annan för kommer alltid finnas, tyvärr.. men å andra sidan.. vem mår sämst, den som blir mobbad eller den som mobbar.. finns alltid en anledning till att någon mobbar en annan.. ofta en mycket stor rädsla!"