fatima,
"Som jag skrivit tidigare tror jag att våra sexuella blockeringar mot det egna könet, syskon, släkt, andra partners när man är gift osv är inlärda spärrar i det undermedvetna.
genom att ta ett exempel på syskon som aldrig träffats, och varför de inte har denna spärr som de haft om de växt upp tilsammans, de kan alltså bli förälskade, tycker jag det blir uppenbart att vi kan lära oss att blockera sexuella känslor.
Jag tror därför att den sexuella läggningen hos föräldrarna spelar roll, då jag tror att det är samhällets "norm" som formar bockeringarna. Om normen blir att man ej bör välja sin parter genom att hålla sig till ett kön utan det ses som en norm att vi skall bli förälskade i "individer", tror jag alltså att blockeringarna kommer försvinna."
Ja, visst kan vi "lära oss" att blockera sexuella känslor. Hjärntvätt "funkar" mer eller mindre - fast frågan är hur hälosamt det är för den personen som utsätts för det.....? Att man förnekar nåt betyder inte att man utplånar det. Har som sagt själv sett det på alldeles för nära håll
hur min bästa kompis kämpat med sin homosexualitet och ex gått iväg från fest efter fest storgråtandes över hur "sjuk" och annorlunda han kände sig. Som om han gick rutn i en egen värld, i en bubbla, för att han inte var som "alla andra". Och den enda hjärntvätt han var utsatt för var samhällets värderingar och normer. Han lyckades hålla en hyfsat "normal" fasad utåt, men vem han var, kunde har inte gömma för sig själv. Han ville så innerligt, men kunde inte. Han led. Alltså, vissa saker kan man nog lära sig leva med, men andra inte. Och jag kan inte sitta här och bedöma vilkas känslor som är fel eller inte fel. Jag vill inte pracka på någon min syn på andra. Mina känslor är mina känslor och inte andras känslor. Vi är inte lika, så det är inte konstigt att vi inte är gjorda för att ha det lika heller.
Och du svarade aldrig mig i "min" tråd om det här, har jag för mig
-> Vad är det mega-katastrofen vi har att vänta oss OM alla sexuella blockeringar (för sex och attraktion för vuxna människor) försvann?!
Jordens undergång? Att alla människor får leva lyckliga så som de vill?
Du kan svara i den tråden istället.