• Fluortanten

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Ja nu var jag allt snäll
    Slänger in tråden här I FALL ATT ngn av personliga skäl vill eller behöver vara anonym.

Nu till frågan:

Låt säga att du av ngn anledning inte längre kan ta hand om ditt/dina barn. Dödsfall eller ngt annat olycklig kanske inträffa och ditt/dina barn behöver ngn/några som kan ta hand om det/dem. Skulle du då kunna tänka dig att låta ett homosexuellt par få adoptera barnet/barnen? Eller skulle du välja ett heterosexuellt par framför det homosexuella?
    Motivera!

Personligen tror jag inte att föräldrarnas sexuella läggning har ngt att göra med hur pass bra, passande eller kapabla de är som föräldrar och hur de uppfostrar barn. Men det skulle vara intressant att få höra fler åsikter om detta.

MEN inga påhopp eller fördomar nu TACK! Jag söker främst ett svar på frågan och en motivation till varför. Låt detta bli en trevlig tråd. Ok?

• Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
  • Good News

Hej Molnet, välkommen hit även om du verkligen gör ditt bästa för att inte förstå hur jag menar

Läs mina inlägg i denna tråden en gång till är du snäll.
    Ser du fortfarande bara rött då så kan du väl hoppa på mig igen.

• Molnet

GN
    Jag har läst, jag svarade på ditt senaste inlägg.

• Good News

Jaha Molnet....

Detta är allt jag skrev i mitt senaste inlägg. Vad stämmer inte??

"Jag tror att barn mår bäst av att växa upp i stadiga förhållanden utan stora förändringar i familjebilden. I det perspektivet håller mitt resonemang. Onödigt att fundera på vad som är längre, längre är bättre än kortare helt enkelt! "

Tror du inte barn mår bättre i en stabil familj?
    Där står inget om att homopar skiljer sig oftare.
    Där står inget om adoptionsdebatten.

• Molnet

Detta skrev du innan GN, något motsägelsefullt:

"Jag har ingen forskning om detta men...

De homosexuella män jag känner är betydligt mer promiskuösa än mina övriga vänner. Jag har frågat dem om det är vanligt och de hävdar att det är så och att det är en utbredd kultur bland homosexuella män. Jag vet ju inte om det är en generell sanning utan kanske bara i denna gruppen. Men OM det vore sant så kanske det innebär att förhållanden mellan homosexuella män i genomsnitt är kortare än i heterosexuella förhållanden. Det vore ett argument varför de skulle var sämre som föräldrar."

• Good News

Hej igen Molnet,

Jag svarade ju dig inte generellt på allt jag sagt i hela tråden, bara det inlägg du refererade till.

OK, vad är motsägelsefullt eller fel med det jag skrev och som du citerar?

• Molnet

Först skriver du:

"Jag har ingen forskning om detta men...

De homosexuella män jag känner är betydligt mer promiskuösa än mina övriga vänner. Jag har frågat dem om det är vanligt och de hävdar att det är så och att det är en utbredd kultur bland homosexuella män. Jag vet ju inte om det är en generell sanning utan kanske bara i denna gruppen. Men OM det vore sant så kanske det innebär att förhållanden mellan homosexuella män i genomsnitt är kortare än i heterosexuella förhållanden. Det vore ett argument varför de skulle var sämre som föräldrar."

sen skriver du:

"Där står inget om att homopar skiljer sig oftare"

Som jag skrev tidigare skiljer sig ca hälften av de heteropar som gifter sig, så att vara hetero är ingen garanti för ett långvarit flrhållande.

Du har även skrivit

"Jag tror att barn mår bäst av att växa upp i stadiga förhållanden utan stora förändringar i familjebilden. I det perspektivet håller mitt resonemang. Onödigt att fundera på vad som är längre, längre är bättre än kortare helt enkelt! "

Japp jag håller med, men jag anser att det öht inte har något att göra med huruvida föräldrarna är män eller kvinnor och föredrar sitt eget kön eller det motsatta.

• Loka

Förmågan att vara förälder har inget med en människas sexuella läggning att göra. Det har att göra med förmåga att älska och kunna känna ansvar.

Jag blev så glad när min man sa i veckan: Tänk om vi får ett barn som blir bög eller flata -då kunde det nog inte komma till bättre föräldrar än oss!

(Med tanke på att jag har lång "flat-karriär" bakom mig innan jag föll för min man och han har en mycket openminded syn på livet och är trygg i sig själv.)

• VooDooDoll

jag skulle först o främt välja ett par som passar upp på barnen o ställer upp o stöttar o tar hand om dom...
    sen om det skulle råka vara ett homosexuellt par så spelar inte det någon roll.
    jag tycker att "en bra förälder" går före sexuell läggning

• Good News

Molnet,

Det var för att undvika den typ av fragmenterad diskussion som jag ville att du skulle läsa igenom alla mina inlägg innan...

Men OK, tycker du inte att det jag skriver hänger ihop så behöver du inte. Jag accepterar att du tycker annorlunda.

Jag skulle ändå vilja veta OM manliga homosexuella par i genomsnitt håller ihop kortare tid än heterosexuella, därför att om det är så anser jag att de i genomsnitt är sämre som föräldrar.

• Molnet

GN
    Jag har deltagit i diskussionen redan från start, även om jag inte svarat på varenda inlägg i hela tråden. Så ja, jag har läst det du har skrivit och jag ifrådgasätter det att OM homosexuella håller ihop kortare tid är de dåliga föräldrar. Borde inte detta gälla alla iså fall och om ja, varför just peka ut en enskild grupp?
    Jag bara undrar.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in