Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3
Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! ![]()
Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! ![]()
Jag ska dit den 1/9, ska bli kul. Ska bunkra upp med kläder till barnen. Vet ni om/när de får inte vinter/höstkläder. Typ galonisar, overaller, mössor, vantar osv osv? Är det något ni rekommenderar?
MÅSTE tipsa er om jättefina och "kraftiga" och tjocka fleece-jackor (tröjor med dragkedja) för bara 49.90 kr. Fanns i flera färger röda, vita, bruna, svarta. Sen fanns de i flerfärgade lite "pojkiga" och vad de kostade vet jag inte. De hängde bland jackor. Jag köpte en 100 och den var bara något lite för stor för min tjej som normalt har 92/98 så de är inte så jättestora i storlekarna
Ett annat tips är utgånde pyjamas :tröja och byxa för 14.95kr!! Tunna och sköna. I storlekarna fråna 80-130. Bland flick-pyjamas.
Börnen:
Overaller, underställ, termobyxor, vinterjackor, regnkläder, mössor, vantar fanns det i massor. Dock kunde jag inte hitta några sommar-jackor (bara de fleece som jag skrev om ovan)
Har varit i Ullared idag! Nyss hemkommen! Det blev en hel del o jag e mkt nöjd! Har lagt upp bilder på pojkkläder i storlek 74 och uppåt.. och leksaker m.m.. Kika gärna in! :) Om ni undrar om priser så fråga gärna! Orkade inte skriva det under bilderna..
Håller med om att herrkläderna e bättre, men det va ändå första gången jag faktiskt hittade lite tjejkläder! så det lönar sig å va trägen!
emma henrik - fina grejer... vill också ha sån fleeceoverall...
emma henrik - tack för titten!
Nån som vet vad regnställ utan foder kostar? Jag fick höra att de inte var bra (har ett fodrat) för när barnen står i vattenpölar sugs vattnet upp i fodret...(jag som tyckte det var smart
)
Och regnställ till dam - kostnad??
Ingen mer med bilder? Samlar nu
Ingen som har fotat från hemavd?
...ja alltså inte inne på ge-kås (även om det vore det bästa
) utan sina inköp från hemavd