• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Glass

ja jag håller med bebis, jag tycker inte att det framgick av det moderatorinlägget.
    Det hade likagärna kunnat vara jag som gjort ett sånt misstag.

• Du är för liten

fiaflopp: Du borde överklaga om det är fel Får du tillräckligt många varningar inom ett halvår (tror jag det är) så kan du bli avstängd.
    Sen skulle det vara kul o faktiskt få veta hur bra det går o överklaga

• Venus

FiaFlopp, en mildare variant av varning är en tillsägelse...

Vill även påpeka att moderatorerna INTE diskuterar enskilda fall här, utan det får man ta med Patrik/redaktionen...

*Venus som inte är moderator för tillfället, men som fortfarande väntar på svar från Patrik*

• giz

vet hur det funkar att överklaga men ska vara tyst så inte mastern tar mej i örat IGEN......gör så ont då ju........men om 5 mån kan jag tala om

(syftar på att man inte får diskutera enskillda ärenden)

• Du är för liten

jag menade mest hur lång tid det tar

• giz

beror på hmmm vem som plockat det.....men det tar säkert lika lång tid som att få svar på ett mail

• Fiaflopp

Äh,vill dom stänga av mig för något som jag gjort pga att moderator inte har uttryckt sig klart i så får dom göra det...

• My 2

FiaFlopp: En "tillsägelse" är INTE en varning och kan INTE leda till avstängning! Först efter tre riktiga varningar riskerar man avstängning och inte ens då är det säkert att redaktionen bedömer den åtgärden vara nödvändig... jag vet att det finns medlemmar, aktiva sådana, med 5-6-7-8 varningar... En tillsägelse är det minsta vi kan ge... så det är liksom bara som ett litet "harkel"...

Och visst kan man fortsätta skriva i den tråden men gör man det puffas den ju upp och det tror jag alla vill undvika... och det är nog det den behandlande moderatorn ville framföra...

Vi är inte alltid så himla tydliga och det ska vi försöka bli bättre på, det bästa vore förståss om vi hade möjligheten att stänga trådar "på riktigt".

Så FiaFlopp; Oroa dig inte, ingen större skada skedd! *kramar om*

/My

Svar på tråden Moderatortråden