• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Juniphé

Men för h-vete... straffa dem som straffas bör!
    Fast, det gav väl viss njutning att äntligen få bort tråden antar jag?
    (och med det sagt så menar jag inte just moderatorn som tog bort den)

(ja detta är mitt ovårdade vardagsspråk )

Fan vad jag hamrar hårt på tangenterna! Måste snart köpa ett nytt tangentbord!

• Juniphé

kan tillägga att jag INTE gör detta för att reta gallfeber på er moderatorer. Absolut inte!

Men även du MuminMy svor av dig en gång inne i den gamla tråden och visst var den bra.
    Fast så fanns det ju en del mindre smarta medlemmar som inte kunde låta bli att avslöja VEM och vilken tråd dom syftade till. Inte bra.

• My 2

Precis Juniphe, och ingen "straffades" för tråden. Det vet du. Men ibland måste man ta även obekväma beslut och göra det som är bäst för flest.
    /Moderator MuminMy

• Bebis

Eftersom jag vet att Patrik kikar i den här tråden vill jag bara säga tummen upp för ändringen när man tar bort inlägg i gb!! Super o så mycket enklare!

• My 2
    Information:

Även tråden "Svär här! Men påhopp är förbjudna!ABSOLUT Förbjudna!!! " måste tas bort då det även i den går att identfiera personer eller grupper.

Dessutom är det inte förenligt med FLs policy att använda den typen av språk.

Tråden tas bort utan tillsägelser.

/Moderator
  • Juniphé

Tack MuminMy Visste väl att jag kunde räkna med dig

Förresten, vart finns ordlistan för förbjudna ord? Bara undrar? Innebär detta att de som svär, eller missbrukar Guds namn också får tillsägelser?
    Tycker att det är bra att veta så man i fortsättningen får sitta på fingrarna... jag råkar rätt ofta kasta in något svärord här och där

Och jag måste ha missat att en eller flera under de senaste timmarna idag skrivit något som går att identifiera. För när jag senast kikade i tråden ( vid 09.40??? idag) så fanns det inget sådant ... men jag är grymt besviken på dom som gjorde det. Tråden var ju INTE till för påhopp på FL-användare... fast, å andra sidan så kanske jag inte klargjorde det tillräckligt?

Får man starta ordlekar med svärord då?

• angel2003

Måste fråga en sak. Varför är det inte tillåtet att vara anonym om man skriver att man blivit gravid trots preventivmedel? Det kan ju vara så att man inte berättat det för någon, och inte vill göra det "offentligt" heller.
    Men är det relevant i svaret till ett inlägg att man själv också blivit gravid fast man använt preventivmedel så är det dumt att man inte får berätta det och vara anonym.

• My 2

Någon sådan lista finns inte men tillämpbara regelavsnitt citeras här:

"Din medverkan på Familjeliv måste hålla en trevlig ton och vara berikande i största allmänhet. Alla ska känna sig trivsamma och positiva med sin medverkan på Familjeliv, välj därför ord med omsorg."

"Det du säger i forumen ska aldrig vara något du inte säger till andra människor i vardagslivet runt omkring dig. Trots att man kanske känner att man ibland skulle kunna säga något elakt rakt i ansiktet på en annan människa, ska du inte göra det i forumet eftersom det bl.a. är att förtala någon man inte känner."

"Öka kvalitén på dina inlägg genom att välja ord med omsorg, använd inte ord som "fattar", "skit" eller svordomar som kan vara både kränkande för andra och negativa för din image."

Så som du förstår blir det en tolkningsfråga från gång till gång Och vi bedömer de rapporter som kommer in.

/Moderator
  • My 2

angel2003: Generellt sätt brukar vi tillåta att man är anonym när det gäller frågor om gravtester och ältester, just för att man kanske inte ens vill berätta det för FL-kompisarna ännu. Dock ställer vi ganska höga krav på att inlägget är formulerat så att det verkligen framgår att det är en personlig och inte en allmän fråga.

Tycker du att du fått ett inlägg bortplockat på felaktiga grunder ska du givetvis överklaga beslutet till redaktionen.

/Moderator

Svar på tråden Moderatortråden