• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Tin o Trolls mamma

Björkeli: Jag vill absolut inte att den personen ska kunna läsa mina dagboksinlägg och om jag lägger in nicket i adressboken så kan vederbörande läsa dagboken ju! Det går vad jag vet inte heller att ta bort från ab när man väl lagt in dem där.

Snuttan: Kan man inte fixa det på annat sätt? *en fråga Patrik-fråga kanske*

Tack för snabba svar! Ekorren.

• Sarasnaran
    Det är en Patrikfråga det!  

Att lägga till i adressboken är för oss det enda sättet (Moddisarna alltså) att ta reda på medlemmarnas förehavande vad gäller registreringstillfället.

Så fram till att Patrik fixat så man kan ta bort ur adressboken så lär det vänta på sig.
  • Björkeli

Tin o trolls: Ah, misstänkte att det var så. Tack för att du svarade!

• JsN

Annars kan man ju kolla på GB-inlägg. Är inget inlägg äldre än tre dagar så kan man gissa med stor säkerhet att personen är rätt ny...

• giz

men du korren även gammla members kan vara troll (hemska kopior det där)

gomorgon moderatorer

• Roisin Dubh

JsN,

Eller så skrivs det väldigt mycket på tre dagar i medlemmens gb.

• JsN

RD? Hur många inlägg spelar väl ingen roll, tio sidor tillbaka ger ju iaf en hint!

• Juniphé

JsN

Jag håller med RD... ibland kan 10 sidor i min GB fyllas på 1 dag (!!!) Har hänt många gånger faktiskt... så det är inte alltid man kan gå efter det

• Roisin Dubh

Särskilt om det är ett uppmärksamhetstörstande troll som kräver mycket sympati. Tänker förstås på fejkade änglamammor. De kan lätt få 100 gb-inlägg på någon dag.

Svar på tråden Moderatortråden