• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Emy

Meh! Det borde det! Jag fick ett svar på en anmälan av ett anonymt inlägg jag gjort (dubbelpost) och det inlägget finns nu citerat i min box jag vill inte ha det där, jag var ju anonym för att jag ville det! Inte vill jag behöva passa att jag är ensam när jag ska kika där. Det är då sista gången jag anmäler.

• N E A

Varför får jag inte vara anonym i en vacka pga ETT misstag???

• Venus

Emy, jag förstår inte vad som är så farligt med att rapportera???
    Du rapporterar väl inte dina egna inlägg???

Och om det var en dubbelpost så har du ju inte gjort något fel...
    Varför "skämmas" för det???
    Varför sluta rapportera för det???

Jag har lite svårt att hänga med, kanske natten som gör det...

• Venus

NEA, för att någon rapporterade det och det ansågs vara ett inlägg som inte fick vara anonym...

Vill du överklaga så gör det till Redaktionen...

• Roisin Dubh

N E A,

Därför att FLs regler för anonymitet är så. Anonymiteten är en exklusiv funktion som man måste visa att man kan hantera på rätt sätt för att få använda den. Första gången gäller en veckas indragning av funktionen och om det skulle ske igen dras den in längre tid. Detta är för att de som inte klarar av att sköta eller förstår sig på funktionen ska kunna missbruka den.

Naturligtvis kan man göra misstag och kryssa fel i rutan. Det man måste göra då för att inte bli drabbad av onödig indragning av funktionen är att direkt rätta till sitt misstag genom att ge sig till känna i tråden och visa att det var ett misstag.

/Moderator

• Emy

Venus: Jo, jag anmälde ett av mina inlägg eftersom det vart tre stycken (anmälde två av dom men fick avslag på ena ) och då fick jag en bekräftelse i inboxen där mitt inlägg var citerat. Inlägget hade jag gjort anonymt, bara för att hjälpa någon och inget jag vill bli påmind om varje gång jag öppnar min inbox...

• Venus

Emy, om du vill så kan ju jag skicka 10 mail till dig på raken så slipper du se det där för det hamnar på sidan 2

Jag har själv 3 stycken "dubletter" som ligger på raken i min inbox, men jag bryr mig inte... Vet ju varför de är där och ingen annan har ju med min inbox att göra...

• Emy

Venus: haha ja det kan du ju göra

Nu har jag en fråga till. I en tråd jag gjorde om pedofiler så är det en anonym som berättat att hennes svärfar han hundratals bilder på nakna barn på sin dator, men hon vägrar att anmäla honom. Någon anmälde hennes inlägg eftersom hon bryter mot lagen som skyddar den här mannen. Kommer något att hända?

• Roisin Dubh

Emy,

Vi diskuterar inte enskilda rapporterade ärenden öppet i forumet. Den som rapporterat får mail om vilken åtgärd som tagits när ärendet är behandlat (förutsatt att man fyllt i mailadress)

• Emy

Ok, men om man frågar så här då Om en människa gör ett inlägg där den berättar att den gör något olagligt, gör ni något åt det då?

Svar på tråden Moderatortråden