• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Roisin Dubh

Riktlinjerna här är att vi inte vidtar åtgärder förrän puffandet uppfattas som störande av allmänheten. FL är annars ett "puffvänligt" forum. Den tråd du puffade i var dock en smula överdrivet, CB72, så någon tyckte väl att det behövdes sägas ifrån.

Fast om jag gissat rätt så var minst ett par av puffarna dublettinlägg?

• Bamse04

Ska man inte i såna fall rportera sina egna inlägg(som dublett) eller ska man göra det bara om man vill?

• Roisin Dubh

Bamse04,

Man har ingen skyldighet att göra det men naturligtvis är ju vi moderatorer tacksamma för den hjälpen.

• CB72

Kajsan: Det har blivit dubbel skick om du ser det. vilket jag inte kan råda över..
    Det har strulat för mig hela dan..
    Om det strular kan jag inte rå för det tyvärr.

//CB72...

• Bebis

Erhm... får man vara så fräck o föreslå en sak??

tar väl chansen i alla fall. HUr länge ska alla spekulationer om troll få gå obemärkt förbi??

Är det inte på tiden att nån fäster ett inlägg i forumet om vilka regler som gäller runt troll-spekulationer?!

• Roisin Dubh

Bebis,

Det är många regler som behövs "fästas i forumet" för att medlemmarna ska ta till sig dem. Detta är inget undantag.

Dessutom tror jag inte att Patrik vill att hans forum ska förknippas så starkt med just troll. Det är nog bättre att tiga ihjäl dem men det är svårt så länge folk svarar och matar dem.

Tyvärr vågar jag ge mig på ett svar på frågan "HUr länge ska alla spekulationer om troll få gå obemärkt förbi??"

Svaret är: Så länge troll förekommer på sajten. Trist men sant!

• giz

bara ni inte jagar mej så får ni spekulera hur bäst ni vill

*tar mej i örat å säger till mej på skarpen: giz ut med dej*

• My 2

Vi svarar på era frågor även på måndagsmorgnar, om nu någon tvivlade

Svar på tråden Moderatortråden