• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Roisin Dubh

Alla fall bedöms individuellt. När det gäller just ärenden som rör något brottsligt lämnar vi det till redaktionen att avgöra vilka åtgärder som ska tas.

• Korallen

Jag har ett önskemål.
    I de fall ett inlägg tagits bort (p.g.a stötligt och liknande) så skulle det vara _mycket_ underlättande om moderatorerna kunde skriva det, förslagsvis på samma ställe där det ursprungliga inlägget fanns.
    Det kan bli mycket förvirrande annars då efterföljande inlägg kanske kommenterar eller hänvisar till det borttagna.

• Isolde

Korallen, det vore verkligen bra om vi hade en sån funktion. Men det har vi inte. Om vi får komma med önskemål till Patrik om att förbättra moderatorfunktionerna skulle det ligga högt på listan.

• Korallen

Hm, det var konstigt. Om ni kan ta bort borde ni kunna ha möjligheten att tala om det. Hoppas att även Patrik inser det

• Themis

Emy: Det finns ju massor av inlägg där folk erkänner att de kör för fort med mera-ska de också tas bort då?

*ojoj, stackars mods i så fall*

• My 2

Någon som har en fråga idag?

• ModerBlå

Har ni moderator tillgång till allas medlemsuppgifter? Och isåfall hur vet man att ni inte för uppgifterna vidare osv? Vad jag kan förstå så är ni utvalda av redaktionen, men ni skulle ju lika gärna kuna vara en pedofil eller liknande. Hur kollas ni upp?
    Detta är en seriös fråga som jag hoppas på att ni kan ge ett seriöst svar på.

• Isolde

Svaret är nej, vi har inte tillgång till medlemmarnas uppgifter ? vi vet inte mer om er än ni om oss!

• ModerBlå

ok tack för ditt svar. Men hur kan ni då ta bort inlägg?

Svar på tråden Moderatortråden