Anonym (Ångrar) skrev 2007-06-09 17:20:56 följande:
Hej alla, jag åkte till polisen trots allt. En polisman skrev ner det jag sa men sa att just i detta fall kan jag inte dra tillbaka anmälan för att det är en familjen det gäller med barn i. Det spelar ingen roll vad jag säger. Visst kan de lägga ner allting men de "raderar inte data" i dator så att säga. Tyvärr. Han sa att han vidarebefodrar det jag sa men om de tvivlar i det jag sa kan de om de vill driva fallet vidare med åklagaren som hjälp. Så är det. SÅ tänk noga efter innan du öppnar munnen. Jag sitter och bara storgråter nu. Jag har gjort illa min man och jag har DÖDAT vårt förhållande, det vet jag 100%. Jag vill inte existera nu, vill bara somna in...för alltid!!!
Du kommer att få en kallalse från soc. för att dom ser att det finns barn i familjen.
Du kan kontakta åklageren när papprena har kommit och du har ett målsnr. Dom kan hjälpa dig vem du kan prata med. Jag gick på mötet på soc och fick där ett namn till en annan kvinna på soc som oxå tar del av kvinnomisshandels ärenden.
Henne gick jag till och var helt öppen och ärlig . Och hon bedömde inte min man som en våldsbenägen person.
Det var en misshandel det står klart och det har jag aldrig nekat till. Jag nekade däremot på förhöret att åklagarens rätt att ta del av rättsintygen. (hade fotat och dokumenterat)
Det betyder att inte åklagaren har bevis och dom har annat för sig än att driva mål som saknar bevis.
I vårat fall handlade det om en krissituation som helt gick överstyr och vi båda tappade kontrollen. Hon på soc bedömde det så en familj med alldeles för många kriser på alldeles för kort tid i kombination med alkohol...
Det ordnar dig skall du se. Tänk nu på att det nog inte hjälper så mycket gentemot din man just nu att säga jag ångrar mig. Ge det några dagar tills nibåda lugnat er och tala om hur NI kan reda ut detta.
För visst du var väl korkad då som ringde. Men vad fick dig att ringa?
För att nån skall förstå hur alllvarligt det är? Att han inte fattar osv...
Däremot det du gjort i dag det är väl egentligen ett brott va?
Alltså att gå till polisen och säga JAG LJÖG HAN GJORDE INTE DET!
Det är väl falsk tillvistelse?!
Kanske rent av allvarligare än misshandel utan vittnen?