• Anonym (Ångrar)

Polisanmälan- avanmäla..

Snälla hjälp mig. Jag och min man har bråkat igår...så han knuffade mig och jag blev väldigt arg så jag ringde till polisen och polisanmälde honom...för misshandel. Jag LJÖG...för han misshandlade mig aldrig. Men polisen kom och utfrågade mig och sen min man fast vi var "sams" efter 5 minuter. Min man sa att jag är en förrädare för att jag skrev en polisanmälan och gick hemifrån. Jag är 99% säker att han INTE kommer tillbaka....Vi har 3 barn tillsammans.

Nu vill jag ringa till polisen och avanmäla min man för han slog mig aldrig. Jag vill göra det för att jag har så dåligt samvete och att jag är rädd att det hela kommer att få konsekvencer...dåliga. Hjälp mig: Har jag rätt att ta tillbaka pilisanmälan??

Svara ni som kan sånt!!

• Svar på tråden Polisanmälan- avanmäla..
  • Anonym (Ångrar)

Polisen sa till mig att jag INTE kan få tillbaka min anmälan men de kan lägga ner det hela, men inte ta bort den från dator så att säga..

• Anonym (slagen)

Oj... Har din man en motanmälan angående misshandel.. Då kan man lugnt säga att din anmälen satte han i klistret ja... Då kanske polisen tror ändå att han är våldsam...

• Anonym (Ångrar)

Men det är ju inte bevisat att han är benägen till våld och vakten var dum mot min man, det fanns ju vittnen som såg allting- finns det ingen rättvisa?

• Anonym

Man kan inte ta tillbaka en anmälan på det sättet du vill, PUNKT!
    Anonym (Ångrar) skrev 2007-06-09 13:56:27 följande:

Snälla hjälp mig. Jag och min man har bråkat igår...så han knuffade mig och jag blev väldigt arg så jag ringde till polisen och polisanmälde honom...för misshandel. Jag LJÖG...för han misshandlade mig aldrig. Men polisen kom och utfrågade mig och sen min man fast vi var "sams" efter 5 minuter. Min man sa att jag är en förrädare för att jag skrev en polisanmälan och gick hemifrån. Jag är 99% säker att han INTE kommer tillbaka....Vi har 3 barn tillsammans.Nu vill jag ringa till polisen och avanmäla min man för han slog mig aldrig. Jag vill göra det för att jag har så dåligt samvete och att jag är rädd att det hela kommer att få konsekvencer...dåliga. Hjälp mig: Har jag rätt att ta tillbaka pilisanmälan??Svara ni som kan sånt!!
  • Anonym (Ångrar)
    Anonym skrev 2007-06-09 18:28:19 följande:
    Man kan inte ta tillbaka en anmälan på det sättet du vill, PUNKT!Anonym (Ångrar) skrev 2007-06-09 13:56:27 följande:
    Men på vilket sätt då kan jag ta tillbaka anmälan?????
  • Anonym (Ångrar)

Självklart kan många tro att jag gör det för att "rädda min man" från eventuella åtalet för "kroghändelsen" trots att "han slog mig" men SÅ ÄR DET INTE!! Jag svär! Hjälp mig att lösa detta snälla. Det känns att jag inte klarar av det

• FlamingRed

Anonym (Ångrar) skrev 2007-06-09 18:49:50 följande:

Självklart kan många tro att jag gör det för att "rädda min man" från eventuella åtalet för "kroghändelsen" trots att "han slog mig" men SÅ ÄR DET INTE!! Jag svär! Hjälp mig att lösa detta snälla. Det känns att jag inte klarar av det
    Jag måste igen säga, att du är inne på rätt spår. Sanningen är alltid det bästa i sådana här situitioner. Du har chansen att göra det du kan, och det verkar som du gjort det.
  • FlamingRed

Fast å andra sidan, trots din gripande historia, så är det du som begått ett brott... Och bör straffas för det.

Är det inte det vårt rättsväsende är till för?

• FemaleX

Ts, du har nu fått ganska klara svar dvs att man inte kan ta tillbaka en anmälan men att man kan från åklagarens sida lägga dvs inte väcka åtal.
    Du har också fått svar på att soc kommer med största sannolikhet att kontaktas iom att ni har 3 barn. Du och din man kommer med största sannolikhet att kallas till ett samtal på socialkontoret för att man ska göra en sk. första handsbedöming för att se om det finns anledning att öppna en utredning.

I detta skede tycker jag att du bör ligga lågt och prata med din man när tillfället är rätt så att säga. Kanske är det era 20 år på nacken som är till er stora fördel. Ni kanske kan gå till familjerådgivning och lösa detta. Han älskar dig fortfarande är jag säker på, men känner sig djupt besvkiken. Jag försvarar inte att han knuffade till dig men han kanske inte kunde styra sig i situationen, svårt för en utomstående att veta.
    Tycker också att ni bör reda ut saker och ting och se hur det går med åtalet ang krogmisshandeln. Din man behöver ditt stöd och du behöver hans också. Jag håller tummarna innerligt för er....

• Anonym (Ångrar)
    FlamingRed skrev 2007-06-09 20:20:10 följande:
    Fast å andra sidan, trots din gripande historia, så är det du som begått ett brott... Och bör straffas för det.Är det inte det vårt rättsväsende är till för?
    Jo, ja sa till polisen att jag är redo att stå för det jag gjort. Så får se vad det blir. Men hur som helst så kom min man inte hem idag och det verkar att han är vääääldigt sur på mig och han kommer säkert att "infria sina löften" och kommer att lämna mig.
Svar på tråden Polisanmälan- avanmäla..