missem skrev 2007-08-06 08:20:41 följande:
undrar om de överviktiga tjejerna skulle tycka att det var kul om man började driva med bilden av den -feta småfula kvinnan som gifter sig med en afrikan, jag tror inte det. Och ja, min man heler lamin och min son heter modou och vi träffades på en reggaeklubb. Och som maya skrev i sin falska pressentation, så har mina barn två olika gambianska pappor och jag haR pricis slutat på komvux. Så jag är väl den som ni driver med då. Jag tycker inte det är speciellt kul, hur kan sådana fördommar vara kul. Och jag hoppas inte mina halvgambianska barn kommer att stöta på folk som ni som redan dömt ut dem för detas ursprung. Trodde inte att folk som var med afrikaner hade sådana fördomar mot dem.
hehe, nu har det ju redan skett, "skämt" om dessa kvinnor, och det ledde till att tråden blev avstängd, det uppskattades av vissa, men inte av andra, så det är inte så mycket att undra över,, läs slutet på tråd 2...
se även peaches inlägg ovan, som precis som ditt i natt, talar om tjocka kvinnor som oattraktiva, och det är inte ens menat som ett skämt.
Gibiesmamma skrev 2007-08-06 09:49:08 följande:
va roligt! jag skrattar så att jag nästan ramlar av stolen!!!så det är ok att ha barn med nigerianer och Tanzanianer och möjligtvis från Sierra Leone?? vad jag fattat så är de lika mycket skit som alla andra MÄN i världen!Så det är alltså ok att driva med mej, kanske missem och andra som har halvgambianska barn från spruckna förhållanden, bara för att NI tycker att det är kul att driva med stereotyper??Det kanske finns mycket sorg bakom, tack för att ni är så snälla och talar om hur ni ser på oss! Moget!Vi kanske har varit dumma, men det är våra barn ni talar om, deras härkomst ni förtalar! Om det nu är så roligt och oskyldigt, var ni då tvungna att peka ut en viss grupp? Hade det varit ok om jag började förolämpa era förhållanden i mitt eget namn? Om ni har dessa åsikter och de är så oskyldiga, varför inte göra det offentligt, måste ni gömma er bakom ett nick??Rasism kallas det, okunskap och brist på empati kan man också kalla det! tack för mej!
hm, att ha barn med nigerianer, som jag, är väl knappast ok? kanske är det för att jag har varit ihop med en man från Nigeria som jag uppfattar det så, men jag se mest fördommar mot nigerianer och gambier...
Jo, ett skämt som gick överstyr, men läs Mayas förklaring, och försök acceptera att hon inte menade något illa...