• Zizter

Afrika i blodet babblar vidare...

Fortsättning på Afrika i blodet tråden!!!!!!

Första tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

Afrika i blodet/ del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-3-45/m13221320.html

Afrika i blodet DEL 3
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m16079072.html

Afrika i blodet tråden, hoppsan!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18316599.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-11 17:56:16:
    Välkommen till ännu en fortsättning på "Afrika i blodet trådarna"
    Här pratar ett gäng som har lärt känna varandra rätt så bra nu! Men du som är ny (eller inte varit så aktiv på ett tag) är lika välkommen du med!

Tänk bara på att vi försöker repektera varandra, trivas ihop och stötta varandra.

Rasister göre sig icke besvär, vi är inte intresserade att diskutera med er, starta en egen tråd istället!!

• Svar på tråden Afrika i blodet babblar vidare...
  • Janix

till något helt annat:

min dotter är ju 1 år och 9 månader nu.. när era barn var runt den åldern, hade de "bästisar"?
    Dottern har en... de är som helt fixerade vid varandra! Han är 4.
    När hon vaknar på morgonen säger hon hans namn, och tittar ut genom fönstret för att se om han är ute och leker. Även om klockan är 5 på morgonen. Hon pratar om honom hela tiden, och hans familj säger att han pratar om henne jämt med. Ibland vägrar han följa med på promenad, först måste han kolla om hon är på gården, och är hon det, vägrar han följa med! Igår stod han, som vanligt, nedanför balkongen och ropade hennes namn! Hehe, igår körde hon omkring honom på sin trehjuling, han satt på flaket, såg SÅ kul ut!

• Bigmoma
    peaches83 skrev 2007-08-06 08:46:21 följande:
    Jag är ihop med en afrikan men har fördomar mot andra som är det. Dubbelmoral, svar ja.Men det beror på att de flesta jag ser som är med en afrikan är överviktiga, oattraktiva kvinnor som ofta är äldre än mannen.Men om det är äkta kärlek, go for it!Jag o min sambo pratar ofta om det...han stör sig mest på att så få afrikanska män utbildar sig.Jag o min kille får mkt "onda" blickar på stan, ofta gubbar ropar saker efter oss. Även när vi går ut kommer andra afrikaner fram o vill göra "high five" o gratulera honom till att han har mig.Sist vi var ute ihop ropade några killar till min kille "jasså du får vitt kött"Finns så sjukt mkt fördomar...för att inte tala om när vi var i Spanien förra sommaren://Män där (mest andra turister) pratade öppet när vi gick förbi, de trodde att min sambo var en sån där försäljare på gatan som raggat upp mig, de sa att jag var en billig blondin, "negerälskare" osv osv. Eller så förutsatte de att min kille var en känd rik basketspelare från USA, o frågade honom hur han "fått tag i mig".Vill aldrig till Spanien igen.
    ööh, ok... och vem är du att döma andra och huruvida de ser bra ut eller inte? Varför är du bättre?
  • Janix
    Bigmoma skrev 2007-08-06 12:37:05 följande:
    ööh, ok... och vem är du att döma andra och huruvida de ser bra ut eller inte? Varför är du bättre?
    hm, och varför är det "bättre" och mer befogat att ha en partner om man är "snygg".
    En sak jag alltid undrat över det där resonemaget om "afrikaner och tjocka brudar" som inte bara de uppenbarliga rasister som kommit till tråden för att retas, har haft är ju att det också klankar ner på afrikanerna... att de inte skulle kunna "få" de "snygga" tjejerna...
    ja, ni, världen världen
  • Bigmoma

Janix precis!
    Sen, varför klagas det aldrig på fula afrikaner med snygga tjejer? Varför alltid klanka ner på sina medsystrar? Är det självförakt det hela handlar om? Jaja...vissa saker kommer jag aldrig att förstå. Som att trycka ner andra med elaka komentarer och sin kassa attityd. Det är äkta fulhet i mina ögon.

• jag o barnen

jag kan inte se något som helst roligt med det som skrevs om gambianer.....tycker det är konstigt att så fort det ska pratas skit om något så är det oftas gambianer som ämnet handlar om, hur kommer det sig undrar jag......skit finns det väl överallt bland oss.....

• peaches83

Det är min erfarenhet av saken bara. Jag ser inte så ofta afrikanska killar som är ihop med snygga,smala tjejer (förutom dem som är ihop med afrikanska kvinnor, som ofta är fina).

Med det inte sagt att alla är fula...
    Här på FL har jag sett söta tjejer med afrikanska killar faktiskt:)

Min sambo bjöd hit några högt stående politiker från Uganda (via RödaKorset som han är aktiv inom) förra månaden. De kommenterade hela tiden hur fint det är med smala tjejer, eftersom många afrikanska tjejer, enligt dem, är överviktiga. Jag blev förvånad över deras kommentarer faktiskt..

Jag är inte trådsmal heller, men har ofta funderat över varför man så ofta ser afrikaner med stora kvinnor. Kanske bara jag som sett detta tydligen? Är det bara fördomar?

• peaches83

BigMoma

Hmm..jag har aldrig sett en ful afrikan med en skitsnygg tjej faktiskt. isåfall brukar båda se bra ut:)
    Och vadå klanka ner, varför tar du åt dig? Mina kommentarer riktar sig inte till någon personligen. Om du vet vem du är och att din kärlek var/är äkta så borde du inte bry dig.

Jag berättar om vad jag sett och upplevt, och hört alla afrikaner jag träffat prata om.

• peaches83

Sen förstår jag inte varför ni klagar på gambianer osv.

Vissa här har ju barn med gambianer o är ihop med gambianer, varför klagar ni då?

Visst kan man klaga på saker sitt ex gjort osv, men varför säga att "gambianer gör så, gambianer gör si.."?

• Janix

peaches, jag tror inte riktigt du har fattat vad vi har skrivit här ovan

• jag o barnen

personligheten tror jag de flesta går efter, sen tycker jag inte det finns fula människor alla har vi något vackert mer eller mindre....

Svar på tråden Afrika i blodet babblar vidare...