• Zizter

Afrika i blodet babblar vidare...

Fortsättning på Afrika i blodet tråden!!!!!!

Första tråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

Afrika i blodet/ del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-3-45/m13221320.html

Afrika i blodet DEL 3
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m16079072.html

Afrika i blodet tråden, hoppsan!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18316599.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-11 17:56:16:
    Välkommen till ännu en fortsättning på "Afrika i blodet trådarna"
    Här pratar ett gäng som har lärt känna varandra rätt så bra nu! Men du som är ny (eller inte varit så aktiv på ett tag) är lika välkommen du med!

Tänk bara på att vi försöker repektera varandra, trivas ihop och stötta varandra.

Rasister göre sig icke besvär, vi är inte intresserade att diskutera med er, starta en egen tråd istället!!

• Svar på tråden Afrika i blodet babblar vidare...
  • Gibiesmamma

man behöver definitivt inte vara "snygg" för att man är smal, tvärtom, har sett många fula smala tjejer i mina dar!
    och man behöver definitivt inte vara smal för att vara snygg!

utstrålningen hos en människa gör otroligt mycket!!

sen så ligger skönheten i betraktarens öga, kan också undra lite när min kille säger att jag är vacker (va ser han med eg? )
    men det bottnar i mitt knakande självförtroende, jag tror inte han säger så för att jävlas direkt...

tror att många av dessa kvinnor som klagar på andra kvinnors utseende innerst inne känner att de saknar något den kvinnan har, kanske bättre självkänsla eller stoltheten över sin kropp/person??

bara min tanke om detta

• DrottGirl

Här har det gått hett till, jag avstår från att kommentera den låga humorn som fick flera att ta illa vid sig.

man är kär  en person inte i en hudfärg. när man pratar här inne om sitt ex eller nuvarande så pratar man om de som personer inte de som ett helt folkslag - för gör man det är man ju ute o cyklar. jag tex har varit i gambia många gånger och i halva mitt 32-åriga liv har jag umgåtts/varit tillsammans m gambier (3 st m min man inräknat då jag haft långa förhållanden) däremellan o innan har det vairt några svenskanr, nån finne, en halvungrare etc - dvs hudfärgen har NOLL betydelse.

dock har jag haft förmånen att verkligen fått lära känna det gambiska samhället, kulturen och folket på nära håll via den familj jag har i gambia och då kunskapen om landet, dess politiska och ekonomiska läge är stort har det varit lätt att träffa killar just därifrån då det är det jag känner till bäst föruom sverige då.

alla mina killar har varit utbildade/haft ngn slags karriär och kommit ifrån bra familjer och vi har haft mer gemensamt än vad jag haft med mina svenska grannar faktikst.

men visst finns rötäggen - men de finns i alla skepnader:)

måste ned i tvättstugan nu....

gravid m BF 16 dec
  • Bigmoma
    peaches83 skrev 2007-08-06 13:13:04 följande:
    BigMomaHmm..jag har aldrig sett en ful afrikan med en skitsnygg tjej faktiskt. isåfall brukar båda se bra ut:)Och vadå klanka ner, varför tar du åt dig? Mina kommentarer riktar sig inte till någon personligen. Om du vet vem du är och att din kärlek var/är äkta så borde du inte bry dig.Jag berättar om vad jag sett och upplevt, och hört alla afrikaner jag träffat prata om.
    Du, det som sägs här på fl tar jag aldrig personligt, folk får tycka vad de vill. Det är en sak att sitta bakom datorn och skriva vad man tycker och en annan att säga det to your face.
    Jag ville bara säga vad jag tycker om det ständiga nervärderandet mot andra tjejer speciellt i den här tråden med taskiga kommentarer hit och dit och sen med ursäkten "jag menar inget illa" som följer tätt. Sure...
    Det suger verkligen. Det är elakt och folk borde kanske ta en bättre titt på sig själva och sitt liv innan de dömer andra. Jag tror knappast att en person som måste kommentera andra och deras liv på ett negativt sätt mår så bra själva.

Och jo, jag har sett massor av fula afrikanska killar med snygga tjejer, killar som aldrig skulle get laid i sitt hemland...
  • peaches83

Jag har aldrig skrivit att man är snygg för att man är smal. Jag skrev ju tidigare att skönheten inte sitter i vikten.

Man kan vara snygg och stor, ful och smal. Men det är väl självklarheter?
    Jag skrev att jag sett många afrikaner med stora & oattraktiva kvinnor. Stor är inte samma sak som oattraktiv alltså...för att göra det övertydligt...

Sen förvånar det mig att flera tar det jag skrivit personligt.
    De jag ser på stan är inga jag känner, det är bara ett "mönster" jag sett. Jag har inget emot dessa kvinnorna, jag vet inte hur de är som personer osv osv.

Detta var inte ens ngt jag tänkt på innan min sambo började prata om det.

"tror att många av dessa kvinnor som klagar på andra kvinnors utseende innerst inne känner att de saknar något den kvinnan har, kanske bättre självkänsla eller stoltheten över sin kropp/person??"

Jag vet som sagt ingenting om dessa personerna, så hur skulle man kunna "känna att de har något man själv saknar"?

Kanske de männen som har en helt annan syn på vad som ser bra ut än vad de jag umgås med har.

Som sagt, varför tar vissa av er åt er? Jag har hört det tusen gånger av folk att afrikaner ofta ses med ganska stora tjejer, men jag tar inte åt mig...

• Bigmoma

Najs väder idag... ska nog ta en promenad med bebben och kolla närmare på cafét som brann inatt. Helt sjukt.

• Janix
    Bigmoma skrev 2007-08-06 13:56:00 följande:
    Najs väder idag... ska nog ta en promenad med bebben och kolla närmare på cafét som brann inatt. Helt sjukt.
    det är det! och läskigt!!! undrar vad som hände, egentligen!

om du tolkar det som om jag blir stött, så... nae, bigmoma formulerade det bra
  • madamezzaj

Hej girlies!
    Tjena, vad här skrivs och jag kan ju bara titta in då och då när jag är hos pappa på besök så jag hänger ju inte med alls i svängarna. Längtar efter att ha internet hemma igen!

Idag var första inskolningsdagen för Noa hos dagmamman. Hänger inte riktigt med själv här. Har ett år redan susat iväg? Ska min lilla kille börja jobba? (nåväl...) Vad ska jag göra nu då. Arbetslös fast med alldeles för mycket att göra . Är väl bara att ge sig ut i arbetslivet då... Hallå, ge mig ett bra betalt deltidsjobb som känns stimulerande fast som inte är uttröttande, tack! Visst kan man ställa en sån fråga till arbetsförmedlingen och få napp..?

• solin

Hej Sarachi!!! Long time. Du har inte missat nåt i tråden förutom lite tjafs om fördommar etc...

Hoppas det går bra för Noa hos dagmamman! Ekene börjar dagis nästa vecka och säger precis som du att har ett år redan gått. Vart har jag hållit hus??

4 dagar kvar till B-DAY!!!
  • Vanessa1

Hej tjejer..
    Oj vad det skrivs här inne! tråden är fortfarande vid liv......
    Vi har nu kommit hem efter 1 underbar månad i vårt kära Kenya!
    Ibland frågar jag mig varför vi bor i Sverige, men båda ställena har sina fördelar/nackdelar!

Nu ska jag försöka att hänga lite på Familjeliv framöver igen, är redan tillbaka på jobbet så det blir mycket tid vid datorn nu, hihi

Hoppas att allt är bra med er alla!
    Tycker att det är lite hatiskt här inne ibland...hmmm vi slutar med det nu eller hur och har lite skoj istället!!!! :)

Svar på tråden Afrika i blodet babblar vidare...