• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • Believe In Faith
    smulan 75 skrev 2007-06-28 11:09:42 följande:
    Hyrde faktiskt Katitsi för ca 2 veckor sen o hade nostalgi kväll med maken fanns på biblioteket att hyra fanns även alla gamla Astrid Lindgrens klassiker som Mio min mio,Madiken,Rasmus på luffen,Bröderna Lejonhjärta mfl
    Ja en sån kväll skulle man ha då å då...det ger ju en så mycket!
    Nu för tiden så finns det ju inte hälften så bra program som när man var liten!
    ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • Ripley76

pingus - Wow, det klippet säger allt!

Undra om han sov med papiljotter?

• Rainbow

Minns ni "Boktipset" ?! och "Söndagsbio"...

• smulan 75

Kom i håg en skolavslutning då jag hade vit skjorta med vinröda sammets knickers samt matchande väst i samma tyg med en silvrig sick sack bård längst hela västen (som mamma sytt)o samma färg på kinaskorna (hittade inte fotot)Minns ni "jag hatar skolan"(men inte på sommaren)tröjorna bla fanns olika tryck vändbara tjocka sweatshirt med typ en enfärgad o en sida med tryck på? Ballongkjolen samt Breda tjocka midjeskärp i resårband o stora tryckknappar el hysk knäppning(som på bh) Usa sockorna gärna olika färger på samma fot o spegelvänt på den andra American footboll el base ball jackorna med skinn på bara armarna hade en grå med svarta skinnarmar Stentvättade jeans (med bruna mocka kilar i)med jeansskjorta o stentvättad jeans jacka till

• Kay T

Smulan: oh no, de där kläderna du nänmer har man ju liksom lyckats förtränga, men nu...it´s all coming back to me. Shit vad fula vi måste ha varit på den tiden. Fast det är klart, det var ju modernt då

• smulan 75

Förträngt oxå men var hos mamma o tittade i gamla fotoalbum o mindes då tyvärr

• Cavatine

Någon som kommer ihåg tröjorna som ändrade färg när de blev varma?

• salt

Ohhh, jag minns, jag minns! Hade en sån på jympan, ändrade färg när man sprang omkring Rolig tråd, jag sugs tillbaka i tiden!

Svar på tråden Saker vi minns!