• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • Ripley76

... ååh rolig tråd! måste tilllägga.

Scoobydoo som serie tidning! förutom Acke då förstås

Plast S i olika färger och stlkar som man kunde sätta ihop till långa kedjor.

Luddig liten mask med jätte tunn tråd som skulle se levande ut när man drog den mellan fingrarna.

Monchichi - Med nappflaska och tumme som man kulnde stoppa i munnen. Jag brännde upp håret på min.

Flaskgubbe med vätska i som man skulle värma upp men handen så vätska i hamnade i huvudet. (!?)

Espadrillos/espandrillos...? tygsandaler. (80tals måste)

jo, en stor brosch framtill vid kragen på skjortan

Min första handväska var av skinnlappar som jag tror mamma fått från månandens bok bokklubb.

Ett måste på sutet av 80 talet, i gbg i allafall, var ett guld halsband men en gubbe som hängde i armarna !?- helst utanpå knäppt jeans skjorta och natuligtvis ovan nämnda ärmhållare... -så grown up!.

På mellanstadie diskot skulle alla coola tjejer ha kepsar med sina smeknamn på och dansa någon slags hoppig dans från sida till sida till låtar som - the only way is up eller straight up- med Paula Abdul. Eller tryckare till martikas - toy soldier.

Killar vi minns...
    - Kyle i V! Mmm!
    - Eminio Esteves (WHY!)
    - unge herr Macahan ... hette han Luke...?
    - Shakin Fredrik (som jag senare på 90talet såg i kungsträdgården säljandes glass i en kiosk.
    - Men han i Girl's just want ta have fun är fortfarnade snygg!

oj, blev mycket...

• Rainbow

Ripley: och peacemärkena i läderband runt halsen, Paul Rain och Trance Dance !
    Luke Macahan heter Bruce Boxleintner eller nåt sånt....

• Isens mamma
    Ripley76 skrev 2007-06-27 22:59:22 följande:
    [citat]
    Flaskgubbe med vätska i som man skulle värma upp men handen så vätska i hamnade i huvudet.

Jag har fortfarande kvar mina i en låda på vinden! En med blå vätska och en med röd.

Baddräkterna var jättehögt skurna vid höfterna och riktigt colla var de baddräkter som prinsessan Stephani hade designat, med polokrage. Självklart hade man sololja som luktade kokos när man solade och en freestyle med något bra blandband i! Var man många på stranden så kunde man ta med en riktigt stor bandspelare med dubbla kassettdäck!

För att bli lite brun kunde man också använda kastanjevatten, finns sånt i dag?
  • Vimset

Snowjoggers, jeansskjorta från Gul&Bla, cowboyslipsen-ett snöre med ett smycke som slipsknut, skinnväst, 21 Jump street på tv 3 med Johnny Depp...som för övrigt går på tv4 guld varje vardag nu.

• Rainbow

Vimset: snowjogging ja...det påminner mej om Peter Pan-stövlarna oxå :)

• smulan 75

Hyrde faktiskt Katitsi för ca 2 veckor sen o hade nostalgi kväll med maken fanns på biblioteket att hyra fanns även alla gamla Astrid Lindgrens klassiker som Mio min mio,Madiken,Rasmus på luffen,Bröderna Lejonhjärta mfl

• Ripley76

Rainbow - jaa Bruce Boxleitner hette han!

Isens mamma - men gud ja, kokos sol oljan!! Gud va man stank! Och jag tyckte jag var grymt cool med min gula sony walkman som vägde ett kilo men som kunde byta sida med bara ett klick!

På sol och fin temat; bleka håret med citron i solen och en annan smart lösning att slippa köpa spray var att göra eget med socker vatten

Smulan 75 - Jag köpte Astrids låt klassiker på cd och spelade hemma- tårarna bara sprutade. NOSTALGI!

Mitt mest pinsamma mode minne är ett par ankel (jo ankel!) låga cowboy boots som jag lyckades tjata till mig

• Vimset

Peter Panstövlar hade jag också, svarta med rött foder, skitballa! Och solglasögon med spegelglas, lila...

• pingus

Ja just ..Shakin Fredrik  (hette väl willstrand i efternamn)
    Här är han....men dock inte med hans susanne-låt

">

Svar på tråden Saker vi minns!