Vad har ni i lön???
Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.
Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.
Vad har ni?
Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.
Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.
Vad har ni?
Jobbar på kundservice och tjänar 17200/mån. I detta ingår också att vi inte får något ob-tillägg när vi jobbar till kl 20 vilket blir ca 1 gång på 1-2 veckor. Jag har jobbat länge (1.5år) här men lönesystemet är helt fel, det kommer in nyanställda som har högre lön än mig medan jag som kan "allt" och som alla frågar om råd ligger bland de lägsta. Lönerna här ligger mellan 17-20000.
Jag är utbildad civilekonom boroch och arbetar i Stockholm med medicinsk teknik och tjänar 43 000 + bonus.
Men om det kommer in nya som får högre lön är det en löneförhandlingsfråga.
Du får helt enkelt förhandla fram en bättre lön.
Jag: kommunanställd, 35 000 kr (bortförhandlad övertid dvs hanteras som flexledighet), 30 år. Har vissa uppdrag därutöver som ger ca 30-40 tkr/år.
Han: anställd i kommunalt bolag, 35 000 kr (exkl övertid), 40 år
27-31 000/mån jobbar med it inom offentlig sektor. 27 år med 3årig högskoleutbildning.
Kriminalvårdare 23500 kr/mån plus 35 dagars semester per år.
Jag är 24år och jobbar inom restaurang, är helt outbildad gick aldrig gymnasiet och jag tjänar 22.500kr i månaden
33-årig kvinnlig jurist 58 000 kr + bonus och firmabil