• grodan31

Första spyan? :-)

När började ni må illa?

• Svar på tråden Första spyan? :-)
  • Amrit

grodan31; Ska du kolla upp det någon gång snart igen, förstår att du är orolig!

• MkrKabe

Började må riktigt illa för ca 1.5 vecka sen. Har dock bara spytt en gång, nu är jag inte sugen på att äta NÅGOT, så jag har inget att spy upp, haha. Det är dock (endast) frukt i små mängder som går ner i magen. Ville oxo ha mer symptom för en tid sen, men ångrar att jag önska det nu

Är i vecka 8+5 (eller vadÅ??!!! jag vet inte hur man räknar, kanske v 9 då???? min kille e den som har kollen )

• grodan31

Har också svårt för det där med veckorna. Jag har läst om det säkert 10 gånger men fattar i allafall inte riktigt ändå. Tror jag räknas vara i vecka 6 fast jag inte gått 6 veckor utan bara 5+5. Jaja, komplicerat.
    Amrit: Jag vill gärna kolla upp det igen, men enligt BM är det bara att avvakta. Har tid den 23 för inskrivning, en EVIGHET.

• ladybug

Man brukar inte känna av illamående förrän tidigast vecka 7, pga hormonerna. Jag började må illa (konstant hela dagen) i v. 7 och kräkas i v. 8.

Men alla mår ju inte illa och det är inget fel om man inte gör det, egentligen ska man ju vara tacksam (det är jättejobbigt att alltid gå beredd med en spypåse i väskan), fast jag förstår ju att man vill ha symptom, för mig känns det mer verkligt nu :)

Brukar få höra att om man mår illa mycket är det en flicka, vill gärna tro på det men tror tyvärr inte att det stämmer...

• Jessica24

I vecka 4, innan jag ens visste om att jag var gravid.

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • Amrit

grodan31; förstår att det känns som en evighet, jag tycker att tiden liksom sniglar sig fram extra långsamt nu när man vill att tre månader ska gå fort!! Håller tummarna för att väntan inte ska bli outhärdlig!

• Minty K

Håller med om att det gärna får bli v 12 snart. Jag är i v 6+6, har mått illa i två veckor. Kräks i stort sett varje dag, är yr och svimfärdig och så trött att det gör ont i hela kroppen. Skulle kunna sova dygnet runt och lider varje sekund på jobbet. Om bara illamåendet kunde ge med sig!

• Mimou

grodan31: angående hur man räknar veckorna tror jag att det menas att du säger v 6 men skriver (i ditt fall) 5+5, vilket ju är 5 fullgågna veckor + 5 dagar, alltså är du inne på din sjätte vecka? Jag tror det är så.

• Fia84

Jag är i vecka 11 och har mått illa konstant i 5 veckor. Dom fyra sista veckorna har jag varit helt sängliggande o kräkts hur mkt som helst, knappt fått behålla nån mat. har varit inlagd på sjukhus med dropp och gått ner en massa i vikt. Så jag skulle aldrig önskat att jag skulle få mer symtom. Men men det är bara att gilla läget och hoppas på att det går över snart.

Svar på tråden Första spyan? :-)