• grodan31

Första spyan? :-)

När började ni må illa?

• Svar på tråden Första spyan? :-)
  • Fia84

Sara 75: Det låter ju härligt. Tänk om man hade det så bra. Jobbigt att gå o må kräkilla precis varenda sekund o inte kunna vara uppe. Men du kanske har haft andra krämpor??

• Billabong
    Fia84 skrev 2007-06-27 20:38:05 följande:
    Sara 75: Det låter ju härligt. Tänk om man hade det så bra. Jobbigt att gå o må kräkilla precis varenda sekund o inte kunna vara uppe. Men du kanske har haft andra krämpor??
    "Tyvärr" så kan jag inte uppbringa några krämpor värda namnet...
    Visst, var extremt trött (som alla andra) de första 12-14 veckorna
    Har varit enormt törstig och haft nästan löjligt jobbig muntorrhet sedan vecka 6
    Jättesvullna fötter från vecka 20 och tills helt nyligen
    Lite domnande fingrar om nätterna de senaste veckorna

- Så, jag har varit väldigt lyckligt lottad och mår utmärkt! Hoppas ni stackare som drabbats av illamående också börjar göra det snart!
    Mimou skrev 2007-06-27 20:24:28 följande:
    grodan31: angående hur man räknar veckorna tror jag att det menas att du säger v 6 men skriver (i ditt fall) 5+5, vilket ju är 5 fullgågna veckor + 5 dagar, alltså är du inne på din sjätte vecka? Jag tror det är så.
    Precis så räknar man! Man är i vecka 6 så länge man gått 5 fulla veckor och mellan 0 och 6 dagar. Den sjunde dagen byter du vecka är i vecka 7 (6+0).
  • Billabong

Glömde ett litet "och":

Den sjunde dagen byter du vecka och är i vecka 7 (6+0).

• Toadette

Ca 2-3 dagar efter äl! Har spytt sedan dess och är i v.21 nu..... Blä!!!!!!

Det vackraste som finns är min sons skratt
  • Nillax

Har inte spytt an men borjade ma illa i forrgar, ar i vecka 7 (6+2). Ar varst pa morgonen, och jag har en timmes tagfard till jobbet kl 6.30 sa inte sa kul Ska inte klaga dock, det ar vart det!

• lanfear

började vecka 5 och höll sig fram till vecka 14 och då var det konstant. Inga rutiner. och nu är jag i vecka 15 och blir illamående(spyr galla) så fort min magsäck är tom. jag måste äta nått varje tredje timme.

• wellpapp

jag har en fråga till alla kräkisar... planerar barn inm en snar framtid.

hur fan lyckas man få det att funka på jobbet? jag är vårdare, tänk om jag kräks rakt ut på patienter, eller om man inte hinner till toaletten?

usch, jag är orolig för det där, måste ju klara att jobba ett tag annars måste jag vänta så länge med att försöka få barn...

• wellpapp

även tröttheten, hur gjorde ni på jobbet? jag kan ju inte direkt sitta och sova, det är ju mycket spring...

• Cezi

Hej, jag har mått rätt dåligt hela tiden, bara spytt på natten (konstigt nog) vet inte när det började. Det avtog ett tag men kom tillbaka. Är i vecka 26 nu..Kommer ihåg när jag satt vid datorn och pratade med min pappa via skype, då var jag tvungen att gå och lägga mig, så illa mådde jag. Behövde inte spy eller så..sen var det över på 20 min.

Svar på tråden Första spyan? :-)