Första spyan? :-)
När började ni må illa?
När började ni må illa?
wellpap
om man har turen att bara vara morgonillamående eller kvällsillamående så känner man ju till när man börjar må illa, men som jag var var det ju riktigt illa, jag gick inte ut på tre veckor, och när jag väl var ute så hade jag spypåse med mig. Det var jätte jobbigt. jag hade även spräckt kärl i halsen så det kom blod varenda gång.. bläää
Tröttheten varade bara i nån vecka nu är jag hur pigg som helst faktiskt!
Men man får helt enkelt hoppas att du inte blir illamående alls!
lanfear: ja det får man hoppas... men det är ju ite så lätt att smyga med graviditeten ett tag om man spyr galla i vecka 7 och måste ligga över toaletten när alla andra tar morgonbestyren *rys, eller så blir man bara den minst populära arbetskamraten i hela byggnaden!
Började må illa innan jag visste att jag var gravid fick inte veta det förrän i v 7 och i v 8 började jag spy och i v9 spydde jag ca 8-10 gånger per dag så jag bodde på toaletten. Är nu i vecka 17 och jag spyr fortfarande men inte varje dag. Det beror mycket på hur jag har sovit och hur jag har ätit.
Jag började må illa i v.6, men kräktes första gången i v.9.
Nu är vi i v.30 och jag kräks fortfarande, när det är lite för stressigt omkring mig och när jag inte kan vila, som jag borde
Ni som mår illa och kräks; jobbar Ni eller är Ni sjukskrivna?
har mått illa sen typ jag v.6-7, är nu i v.16 och det har lättat något även om jag fortfarande mår illa hela tiden, värst på kvällen. har inte kräkts, har lite lätt kräkfobi, annars hade jag gjort det tror jag.
Med mitt första barn blev jag sjukskriven pga illamående och att jag då jobbade jag med utåtagerade barn som boxade mig i magen vid ett tillfälle. Denna gången har jag inte blivit sjukskriven, mår lika illa men jobbar nu på kontor så det funkar mycket bättre!
Trots att det verkar skitjobbigt så längtar jag efter illamående! Det skulle kännas mindre oroligt då, och lite mer verkligt tror jag...
Hur handskas ni med illamåendet?
Jag är sjukskriven o har varit det i fyra veckor nu. Första veckan när illamåendet satte igång kräktes jag hos vårdtagarna och ibland fick jag åka skyttetrafik hem för att kräkas. Hade hellre haft det så än så som jag har de nu. Ligger i stort sett hela dagarna och är kanske uppe sammanlagt 1 timme varje dag.
Nu mår jag illa som attans, och varje dag på jobbet är en mardröm där jag slåss mot extrem trötthet, illamående och yrsel.
Gick in i v.8 (7+0) idag.
Vi är i v.31 nu och jag kämpar fortfarande mot illamående och kräkningar *suckar*. Idag är det ingen bra dag tyvärr