Inlägg från: Butikslager |Visa alla inlägg
  • Butikslager

Unga som längtar efter barn

Hejsan tjejer!
    Får man joina här?
    Jag är tjugo år, och vill ha barn.. Har nyss kommit ur ett förhållande och klivit rakt in i ett nytt gammalt förhållande. Med min förra kille som jag tidigare varit ihop med i tre år.. Vi tänker inte skaffa barn nu, men vi använder inget skydd bortsett från avbrutet samlag. Haha, eller som jag sa till en vän i veckan: "Vi kör med oavbrutet samlag!".

Hursomhelst hade det vart trevligt att joina tråden om det går för sig?

kram på er

• Butikslager
    TheLove skrev 2007-07-04 12:06:29 följande:
    *krama om* Välkommen in! Det här måste vara FL:s bästa tråd! hur länge har du och nygammla killen varit tillsammans nu då?
    Vi har väl varit tillsammans i en månad ungefär.. Och det känns jättebra! Vi känner varandra så jävla bra redan och vet vad vi vill och inte vill.. Vart tillsammans när jag var 14 och gjorde slut när året jag fyllde 18. Jag behövde väl leka av mig..
    Har ångrat mig sen jag gjorde slut med honom, men nu har jag fått en ny chans och jag tackar gudarna! Det här är mannen i mitt liv! :D
  • Butikslager

Gaah, jag blir tokig.

Använder inte något prevetivmedel utan kör med avbrutet.
    Skulle haft mens i fredags men den har ännu inte kommit! Har sen i torsdags känts som att den varit påväg hela tiden! Men det kommer ingen, sen hade jag en minimal blödning i fredags men inte mer än så. Tog gravtest i helgen men det visade ingenting.

Är det vanligt att mensen hoppar över bara för skojs skull?

• Butikslager

A flikka: Nej, ingen aktiv bebisverkstad här inte. :/
    Vi har ju nyss blivit ihop igen efter ett tvåårigt uppehåll.

Och vi bor båda hos föräldrarna. Men så fort jag får ett fast jobb flyttar vi till eget. Han har redan fast, på bilprovningen!

Vi använder inget skydd, och nu börjar det kännas som att jag kan vänta med bebisverkstad ett tag. Se hur allt löser sig. Men den här gången med honom känns allt jättebra. Verkligen. Så jag tror det kommer bli vi för alltid. :P Och sen vill jag ju inte vänta föööör länge med barn! Blir nog att börja aktivt 2008. Hoppas jag! :D

Ni då?

Förresten kom mensen igår! Gjorde ett gravtest (Negativt) och sen hade vi sex och sen kom mensen. MEGAMENSVÄRKENRAGNAR idag.

• Butikslager

Jo, det här med p-medel..

Jag har haft p-piller, det resulterade i att jag gick upp 20(!!!) kilo..
    Skaffade mini-piller och dem funkade bra, ingen mens eller så på flera år. Men då blev jag istället osäker eftersom man glömde ett piller här och där. Så det blev många gravtest.

Sen skaffade jag p-stav, det resuterade i konstant mens i 1år(!!!).

Då tänkte jag att jag skulle börja med piller igen, men då började direkt gå upp i vikt så jag slutade. Nu kör jag på med avbrutet, så risken finns ju att det blir en liten..
    Funderar på att börja med piller igen, men jag vill verkligen inte.

Mamma och en kompis tycker jag ska sätta in kopparspiral, men jag är osäker. Har fått för mig att man inte bör sätta in det innan man har fött ett barn. Men jag vet inte.

• Butikslager
    TheLove skrev 2007-07-10 17:12:12 följande:
    okej, så irriterande När jag åt p-piller så gick jag upp 13 kg på bara några ynka månader... och jag hade dessutom konstant magsmärtor... vill inte råka ut för det igen
    Det är fan inte meningen att man ska äta p-piller eller ha andra hormoner i kroppen!

Vi ska helt enkelt bli med barn när det är meningen att vi ska bli det! :)
  • Butikslager

Hallå på er.
    Någon vaken? Här sitter jag på jobbet och längtar ihjäl mig efter ett litet barn!

Varför måste längtan bli större när det är någon i ens närhet som får barn? Det gör ont i magen, så mycket längar jag.

• Butikslager

Dredde: Jaa, men det är ju såååå jobbigt.
    Visst är det kul för deras skull, men det hade varit roligare om det var jag.. Eller nå. Man känner sig som världens mest missunsammaste människa.

Undra om jag fick det rätt där. Haha. Tröttheten börjar göra sig till känna.

• Butikslager
    Marylicious skrev 2007-07-13 15:49:54 följande:
    Nån som har tips på hur man ska få sambon å ändra på sig att börja NU ?min kropp vill ha en liten i magen
    Säg åt honom att för det första kan det ta väldigt lång tid innan du ens blir gravid, och sen ska ju barnet vara i magen i nio månader innan den kommer ut. Och då känns det som en bra idé att börja nu :)
Svar på tråden Unga som längtar efter barn