Inlägg från: Barnakär |Visa alla inlägg
  • Barnakär

Unga som längtar efter barn

Mary, vad har hänt?

• Barnakär

AngelicaJ, Vad roligt att ni tyckte om den! Kände på mig att jag skulle bli sågad eftersom jag är så ung och inte ens har ett barn men ändå skapar en sån blogg.. Glöm inte att kommentera!

Mary; Har du försökt prata med honom? Är det så här hela tiden eller händer det bara ibland? Min bästa kompis är tillsammans med Alfons (min pojkvän) bästa kompis och dom två kan aldrig slita sig ifrån varandra! Jättejobbigt! Kanske inte likadan situation men jag vet iallafall hur du känner dig..
    Men åter igen, försök prata med honom och säg vad du känner. Han måste ju förstå!

• Barnakär

Mary; Jag vet precis hur det känns! Alfons har alltid haft en tendens att tjata om sex och jag har sagt att jag tappar lusten totalt eftersom jag känner mig tvingad, han lovade sig att ändra på sig, han gjorde det i två veckor och sedan var vi tillbaka på ruta ett..

Alfons träffar nästan aldrig sina kompisar men däremot jobbar han precis hela tiden! Han går hemmifrån klockan 6.00 och kommer hem 22.00, somnar och så börjar det om. Vi äter inte ens tillsammans! Just nu har han inget extrajobb vilket är skönt men nu när vi ska flytta till en egen bostad ska både han och jag ta extrajobb och jag vill inte tänka mig hur det kommer bli..

runeskjoldmatilda.blogg.se (där ser ni vår nya bostad, alfons är på väg dit nu för att skriva under papprerna! =D )

• Barnakär

Mary; Mm precis. Jag förstår inte, dom kan ju knappast vara så smarta att dom måste förtränga det för att få plats med viktiga saker..

Jaså? Vart i Sundbyberg bor du? :)

• Barnakär

Mary; Så sant som sagt.. Antingen så tänker dom med könsorganet eller med lilltån, du får bestämma själv! :D

Jaså? Ja men vettu, då kan vi ju göra någonting kul tillsammans medan din pojkvän är elak och skiter i dig så kan du bara sitta och prata om hur kul och trevligt du har haft det så kanske han ångrar sig och vill ha tillbaka dig i sitt umgänge :) Brukar fungera så, konstigt nog.
    Har du klättrat någon gång?

• Barnakär

Mary; nehepp, men det gör det! Ska som sagt var ta ett extrajobb, antagligen i den stora målarbutiken i sumpan då jag på torsdag börjar på linjen bygg - måleri & företagande. Tänkte då att då jag har pengar, skaffa ett träningskort och träna lite. Du kan ju haka på om du vill? :)

• Barnakär

Mary; Fast det dröjer ett litet tag, du ser ju hur lägenheten/källaren ser ut.. Det är ju lite jobb kvar så det lär bli inflyttning lagom till nyår eller början på året iallafall så vi kan ju återkomma om det men det är iallafall någonting jag ser fram emot. Vill verkligen träna på gym eftersom det känns mer som träning och att jag då gör det jag ska eftersom jag betalar för det! Hemma skiter det sig alltid :)

• Barnakär

Jo precis, det säger jag också till Alfons. Oavsett om man sedan lyssnar på musik åt varsit håll så känns det ändå bättre :)
    Vi kanske kan ha spa-kvällar sedan hemma hos mig ;) Håller på och övertalar alfons om att skaffa bubbelpool! :D

• Barnakär

Mm, bra att någon förstår iallafall! :D
    Jo, jag är på god väg! Fast det finns en sak som jag hatar.
    Alfons är ju den som tjänar pengar och jag studerar, ännu bara på gymnasiet och det är jag medveten om, han också men ändå ska han hålla på.

Han har sagt att VI ska flytta ihop på riktigt, därav lägenheten/källaren men när vi går på ikea så är han förjävlig! Som iförrgår då vi var där;
    "- Den här mattan SKA JAG ha!"
    "- Vi SKA HA ett rött kök!"
    "- JAG ska flytta dit.."
    "- MIN lägenheten.."

Det är väll antagligen för att jag är tjej som jag bryr mig men jag blir faktiskt ledsen utav det här. Jag skiter i om han står och pratar med sina kompisar då jag inte är med och säger jag och mitt men då jag står brevid, då blir jag faktiskt ledsen.
    Vi står och pratar med någon och säger "Jag ska flytta!" "Jag ska, jag ska, jag ska..! jag menar, är det så svårt att bara säga "Jag och Matilda ska flytta ihop.." "Jag och min flickvän ska.."

Och det där med pengar.. Jag vet att jag inte kommer kunna betala så mycket men jag ska faktiskt skaffa ett extrajobb men ändå förstår han inte. Bara för att han betalar så är det VI som flyttar IHOP. JAG ska vara MED och bestämma vad vi ska ha, vilken soffa och kök, han ska inte bara köra över mig. Jag är så trött på det!

Vi har redan en gammal säng som är hans gamla säng sedan han var 10 och hans mammas gamla säng och jag känner att då vi flyttar kanske vi kan köpa eget? Men nej, hans DUXsängar MÅSTE vi ha. Jag har också sagt att jag hellre köper en ny säng på 160 än två gamla äckliga på 180. Då han sa "- Den där mattan SKA vi ha!" och jag sa nej, "- Den mattan har jag alltid velat ha!" "-Jaha, men då köper vi en 160 säng för det har JAG alltid velat ha!" "- Köp den själv då! Ajsutdetja, du har inte pengar.."

Svar på tråden Unga som längtar efter barn