• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Princess Leia
    Krodan skrev 2007-07-10 07:10:34 följande:
    Nu kom jag själv på vem sonya är Visst gick hon hos först Helene och sen hos Lene
    Först hos Helen och sen hos Rosanna. Inte Lene... Reserv hos Anki.
    Skrållan (050108) BF Baby (070811)
  • GoåGlad

Va kul att aktiviteten håller i sig här.. Ja inget mer har hänt här i alla fall, inte ens en sammandragning. Fundersam Men skam den som ger sig. Har gjort en liten bilutflykt med maken idag, till Babyland bla.. Blev dock bara en amningsbh inhandlat.  Orkar inte gå så långt för fötterna är så svullna och gör ont och trycket neråt är enormt. Känns som ungen ska trilla ur så fort jag ställer mig upp.
    Tycker det vore skoj att ses oxå men jag törs inte riktigt planera in nåt. Allt får ske spontant och med kort varsel. Men vem vet.. föder jag inte barn på fre såFlört..
    Det är i alla fall kul med en aktiv sollentunatråd.Glad

• nilam

Halloj alla Sollentuna-mammor! Här finns en till! Jag är dryga 30 och har tre barn, födda 02, 04 och 06. Två flickor och en pojke! Jag tycker allt som har med graviditet och förlossningar är superspännande och har mina funderingar på att bli doula! Självklart är våra efterlängtade småttingar minst lika spännande och det händer alltid något när man har tre stycken!

Lite från mig och hoppas att vi får lite utbyte av erfarenheter det är alltid roligt med kontakter i ens närhet!

Kram på er!

• Maria R

Hej och välkommen Nilam! Kul med ännu fler

Visst är det jobbigt att vänta Goåglad, jag håller på att dö av tristess. Inte blir det bättre av att jag har sammandragningar hela nätterna så jag knappt kan sova Min förra graviditet hann jag aldrig bli trött på, men den här gången... Ojoj, och min stackars sambo som måste höra på allt gnäll är det väl också rätt synd om. Hoppas att din bebis tittar ut snart. Ska du föda på BB stockholm föresten? Om jag blir igångsatt så får man ju inte föda där, men jag hoppas att lill bebisen tittar ut innan, jag trivdes jätte bra på BB stockholm sist gång.

• 5088

Godmorgon på er!! Va händer idag då??? Sj tror ja inte så mycke har ju fortfarande förbannat ont!! Men ska vl iaf försöka ta mig ut en sväng, blir så trisst annars!

Trevligt att de hittar hit ännu fler

• 5088

Ja kan oxå följa om ja mår bättre!!

De som kan o vill ses den 19 juli kan väl skriva upp sig här.
    I första hand picknick i edsbergsparken o om regn så i stinsen.

BeccaGrodan
    Dulia
    Siljelin
    5088

• Dulia

Becca och Camilla, vad är det ni tänkt göra på fredag?

Hej Nilam och välkommen!

• BeccaGrodan

kul att det kommer ännu mer folk :)

dulia: haha vi vet inte :) har du några förslag?

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Modesty2000

Skriver oxå upp mig på den 19:

BeccaGrodan
    Dulia
    Siljelin
    5088
    Modesty2000

Jag försöker packa för att dra iväg till mamsen men nu har Fia vaknat och ligger och trampar luft i babysittern och packningen har avtannat helt....gud vad mycket prylar man måste ha med sig för att vara borta några dagar..man vet ju aldrig vad man kan råka ut för...

• AnkFisk

Nilam: Kul att du kikade in!!

I övrigt håller jag med er andra gravida. Det är sååå tungt nu och jag känner igen den där tyngande känslan neråt... Jag vågra knappt gå på toa längre för det känns som om ett huvud ska ploppa ut när som helst! *s*

Jag märker att bäckenbottenmuskulaturen inte är i närheten av så tränad som innan första barnet! Men det vore ju konstigt om den inte skulle vara påverkad alls efter att ha fött ett barn redan

Idag blev det lite galet här hemma. Jag vaknade av att min dotter kom över till min säng, och då var klockan 10.30!!!!??
    Snacka om att ha vänt på dygnet hela familjen...
    Så här kan det ju inte fortsätta. Vi får börja ställa klockan om morgnarna tror jag *s*

Svar på tråden Sollentunamammor!!