• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • gympatjej

Sollentunalista:
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    Krodan, Rotsunda dotter Angelina 050508 och dotter Athena 061219
    AnkFisk, dotter Hanna 0504 och bf 070721
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Dulia, dotter Bianca 050813 och dotter Alma 070531
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    Gympatjej, Viby, Marius 060729

• Krodan
    Amita: Jag bor väl i rotsundagård, tror jag det kallas Nära vattnet iallafall Det är jättebra, jag trivs kanon, ett jättebra dagis och jag som alltid är ute med barnen tycker dte är skönt med vatnne, promenadstråk, hästar, grusväg. Man fiskar, åker båt, och badar på sommrarna (och räknar sniglar förstås) och åker skidor/pulka skridskor på vintern Underbart att ha så nära till naturen.
    Angelina och Athena är mina sessor
  • gympatjej

Jag skrev ju i fm att jag fick vara uppe en del inatt. Idag har Marius haft feber, runt 38 grader. Inte så mycket, men inge kul ändå!

Han var helt slut här nu på kvällen, han fick bada för att vi skulle "fördriva" tiden lite så han fick gå och sova. Somnade strax efter 19 med vällingflaskan i handen och sover nu sött!

Hoppas han sover bättre inatt än igår!

Ger ni alvedon då barnen har feber?
    Nu hade han ju inte så mycket men han fick en supp nu innan jag la honom.

• Maria R

Men oj vilken aktivitet det har varit här inne! Skulle vara kul att vara med på en träff, men för vår del får det nog bli lite senare. Jag hade BF 5; e juli och kan knappt röra mig just nu känns det som, känner mig enorm. Och ta med en vild ett och ett halvt åring när man inte kan röra sig är ingen höjdare

Förhoppningvis har väl nya bebisen tittat ut den 19;e, men om den inte har det så blir jag igångsatt den 20;e juli. Jag är också SÅ trött på att vara gravid nu!

• BeccaGrodan

gympatjej: stackars liten, jag hade oxo gett alvedon inför natten om jag va du, nu har Alvin aldrig haft feber så men ..

Maria R: åhå va spännande du kan ju få när som helst.. iofs har vi väl några till höggravida här men ingen annan som är över bf :)
    kul att höra att du kommer ha då 1½ år mellan barnen, vår önskan är nämligen att få syskon nästa sommar o då är Alvin runt 1½ år får väl se hur det går.. vart gravid jätte lätt sist men man vet ju inte hur det blir denna gång...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Dulia

gympatjejen, vi har fått rådet att alltid vara generösa med alvedon eller liknande när vi märker att vår dotter har ont eller har feber så det är vi. 

• Krodan
    Gympatjejjen: Jag ger alvedon mer baserat på hur gnälliga de är än tempen. Så är de jättegnälliga så kan de få alvedon, men har de "bara" feber ger jag inget. att ge för att han/ni ska få sova en natt låter vettigt!

Maria r: Åhhh lider med dig, jag var i samma sits fast för 6,5 månad sedan jag hade en vild 18 månaders hemma och gick över 11 låååånga dagar. Sen när de väl är ute förträngar man hur tungt det var
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Ankan1982

Sollentunalista:
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    Krodan, Rotsunda dotter Angelina 050508 och dotter Athena 061219
    AnkFisk, dotter Hanna 0504 och bf 070721
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Dulia, dotter Bianca 050813 och dotter Alma 070531
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Ankan1982,Edsberg son Alexander 050417

• Amita
    Krodan skrev 2007-07-09 19:21:33 följande:
    Amita: Jag bor väl i rotsundagård, tror jag det kallas Nära vattnet iallafall Det är jättebra, jag trivs kanon, ett jättebra dagis och jag som alltid är ute med barnen tycker dte är skönt med vatnne, promenadstråk, hästar, grusväg. Man fiskar, åker båt, och badar på sommrarna (och räknar sniglar förstås) och åker skidor/pulka skridskor på vintern Underbart att ha så nära till naturen.
    Tack för svaret Krodan, låter jätte mysigt! Ja, det är området vid sjön som heter Rotsunda gård.
  • AiramE

Hej hej! Sollentuna bo jag/vi med. Bor i Töjnan. Ngn som har sitt barn eller ska ha sitt barn på Igelkotten? Norah ska börja där 27 augusti så man är ju nyfiken om det är ngn fler som går där.

Svar på tråden Sollentunamammor!!