• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • GoåGlad

God fm alla mammor! Välkommen Nilam

Har haft ännu en lugn natt. Ingen bebis som verkar ha bråttom det här. Några lättare sammandragningar och jag märker att trycket neråt blir allt större (känns som jag ser ut som en babianrumpa där nere haha Förvånad) men annars är det lugnt. Bebisen rör sig mer sällan nu, även om alla rörelser är tydliga. Men märker man att det är väldigt trångt därinne. 

MariaR- Jag kommer föda på Danderyds BB. Vi vill gärna vara med i deras "Dublin-projekt" i mån av plats. Jag har gått på Hera Mvc.

Jag börjar bli lite nervös nu.. det är ju trots allt nåt jag aldrig varit med om eller kan föreställa mig. Men jag känner mig mer nervös/spännande än nervös/rädd. Jag är förväntansfull och längtar tills jag får träffa den som bor där inne i magen. Glad Om det bara ville sätta igång.
    Ska försöka ta mig ut lite och njuta av lite frisk luft och förhoppningsvis lite sol idag!
    Vi hörs. Ha en trevlig dag.

/Jennie

• Ankan1982

hej hej. får man kanske följa med den 19e?

• Camilllla

gympatjej: Skönt att sonen blivit bättre!

Modesty: Ja det är helt sjukt vad med grejer man behöver bara för att åka bort en natt till och med.. Och ännu mer som man skulle kunna behöva Vi åker ju till mina föräldrar 1-2 nätter ibland och hela bilen är full, och då har vi ändå en v70 så det finns ju rätt mycket plats från början...

AnkFisk: Det sägs ju att andra barnet ska va lättare att få ut också och det kanske har lite med bäckenbottenmuskulaturen att göra...

GoåGlad: Det är rätt inställning för du har ingenting att vara rädd för! Försök att njuta lite (fast jag vet att det är svårt) av sista tiden med magen, nu blir man nästan avundsjuk när man ser gravida och har svårt att tänka sig att man själv nånsin varit den som gått med mage

Ankan1982: Det är bara att skriva upp sig på listan

• noodle

Jag skriver upp mig på listan :)

BeccaGrodan
    Dulia
    Siljelin
    5088
    Modesty2000
    noodle

• Ankan1982

Jag skriver upp mig på listan :)

BeccaGrodan
    Dulia
    Siljelin
    5088
    Modesty2000
    noodle
    Ankan1982

• noodle

Åh suck, min lillkille ville inte gå och sova idag. Sambon är ute med en kompis så han passade väl på att testa mamma lite ;)

Kände mig lätt ensam vid sextiden idag, känner ingen här i Sollentuna förutom sambons föräldrar och syster och jag var såå sugen på att ta ett kvällsdopp i Rösjön. Testade att ringa svärmor men hon hade precis kommit hem från jobbet och var trött. Är det nån annan som är lite knäpp sådär och inte har något emot att ta ett sent dopp och inte håller superhårt på sina tider? Skulle vara trevligt att ha nån som man kan ringa spontant och höra om de vill hitta på något. Det är ju svårare när man har småbarn men inte omöjligt.

• Siljelin

Noodle, tycker spontandopp verkar jättemysigt, men måste nog vänta några veckor till innan jag kan bada :o(

Blev det nån aktivitet idag, ni som var inne på det?

Måste nog gå och avlösa sambon, han har underhållit en gnällig bebis hela kvällen (i och för sig fick jag göra det resten av dagen...).

• BeccaGrodan

noodle: jag bor jätte nära rösjön och tar gärna ett spontant dopp (eller ja jag är ju badkruka) nångång men det får bli när mannen är hemma isåfall för Alvins nattningsrutin startar typ 18 o sen somnar hanv vid 19 o ruckar vi på det så blir det inte en bra natt...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Issa98

Hej igen tjejer, har tagit en stund att läsa ikapp från i söndagskväll :D:D

lägger till mig i listan:

Sollentunalista:
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    Krodan, Rotsunda dotter Angelina 050508 och dotter Athena 061219
    AnkFisk, dotter Hanna 0504 och bf 070721
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Dulia, dotter Bianca 050813 och dotter Alma 070531
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Ankan1982,Edsberg son Alexander 050417
    Princess Leia, Rotsunda Dotter Sonja 050108 Och Bf 070811
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 och Bf 071206
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    5088, Edsberg dotter Jasmine 070329
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 och BF 070824

• Ankan1982

kan det inte vara jättekallt att bada nu?
    jag hittar gärna på saker nu på dagarna så är det någon som vill så skriv i min gb

Svar på tråden Sollentunamammor!!