• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Bess

Oj var kul med så många på tråden!!! Verkar som denna kommer att överleva!!

noddle: Var på gränsen mellan Tureberg och Helenelund bor du?? Vi bor på Stupvägen Vi är dock borta typ hela sommaren (iaf till slutet av aug), men sen så hänger jag gärna med på skojiheter! Känner inte heller så många, eftersom jag oxå e inflyttad.

• noodle

Siljelin ah, du är hyfsat nyförlöst. :) Ja bäst att vänta med badandet då.

BeccaGrodan åh va härligt o bo där i närheten, tycker det är så fint vid Rösjön!

Ankan inte en aning, har inte lyckats doppa mig än :)

Bess jag bor mitt emot Hersby Bistro :) Hihi, stupvägen kollade jag upp senast idag vart det ligger. Letade efter en frisör som är bra på att klippa småbarn. Tänkte att lillkillen äntligen ska slippa mammas pottfrilla och få en riktig frisyr, men är inte helt säker på hur det kommer gå. Han är väldigt skraj för nya saker så det är viss risk att han kommer gallskrika och vägra. Så om vi har otur kanske han kommer hem med bara ena sidan klippt ;)

• Camilllla

Jag har just sovit en stund i soffan, skönt Det var länge sen man hade tid att slumra till där...

För att hålla lite ordning på om någon vill hänga med mig och Becca på fredag kan vi väl göra en liten spontan lista för det också?

De som vill ses och hitta på något på eftermiddagen 13/7

Camilllla
    BeccaGrodan

Hmm fredagen den 13:e alltså.. Hade jag inte koll på Vad säger ni, ska vi ses kl 13 eller 14 och vad ska vi göra? Blir vi inte så många (ser iofs inte ut så i nuläget) är ni välkomna hit om ni vill så kan man gå en promenad och kanske picknicka lite om det är fint väder...

De som kan o vill ses den 19 juli kan väl skriva upp sig här.
    I första hand picknick i edsbergsparken o om regn så i stinsen.

BeccaGrodan
    Dulia
    Siljelin
    5088
    Modesty2000
    noodle
    Ankan1982

Pedant som jag är var jag tvungen att fixa båda listorna lite Sen är det fritt att skriva upp sig om man har lust och möjlighet!

• noodle

Jag väntar ännu med att skriva upp mig på fredagslistan, vi ska eventuellt skrapa på huset om det är fint väder men om inte så kommer jag gärna med :)

• gympatjej

Godmorgon!! Sol idag, men det blir väl disigt snart igen. Brukar vara fint vid den här tiden då jag är uppe, men så molnar det på!

Dags å gå och sätta på lite kaffe och kika på Nyhetsmorgon.

Sonen är på piggt humör idag igen. Han hade faktiskt lite feber igår kväll igen, bara 37,9 men ändå. Varför får man feber bara sådär.. Fattar inte..

Någon av er som tränar i simhallen, gruppträning och så?

• Ankan1982

hejsan!

jag vill gärna börja träna =) om det är nån som kanske vill göra det tillsammans med mig
    Idag ska jag städa hemma =( och gå till BVC med sonen min dags att väga och mäta honom

• BeccaGrodan

gympatjej: skumt med febern som kommer o går, även fast den inte va hög...
    ja det är så irriterande när jag går upp med Alvin på morgonen så är vädret fint o man blir så glad men efter nån timme så blir det tråkväder igen

träna är inte min starka sida, va det inte innan Alvin heller, jag hatar att svettas i grupp som jag brukar uttrycka det dessutom har jag ingen kordinationsförmåga, svettas jätte lätt o får ont i ena knät om jag anstränger det för mycket... jag brukar försöka mig på att simma, lagom för mig ;) lite situps här hemma vore nog bra för det sk magen oxo..

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Ankan1982

jag gillar att simma med så det kan man ju oxå göra

BeccaGrodan skrev 2007-07-12 08:31:58 följande:
    gympatjej: skumt med febern som kommer o går, även fast den inte va hög...ja det är så irriterande när jag går upp med Alvin på morgonen så är vädret fint o man blir så glad men efter nån timme så blir det tråkväder igen träna är inte min starka sida, va det inte innan Alvin heller, jag hatar att svettas i grupp som jag brukar uttrycka det dessutom har jag ingen kordinationsförmåga, svettas jätte lätt o får ont i ena knät om jag anstränger det för mycket... jag brukar försöka mig på att simma, lagom för mig ;) lite situps här hemma vore nog bra för det sk magen oxo..
  • BeccaGrodan

nu har väl dock sollentunassimhall stängt pga renovering va? eller den kanske itne har stängt än... jag har simmat i täby på tibble badet innan, vi bor ju i kärrdal o det är ju rätt nära täby... mörby badet är väl tom närmare än tibble iofs men tibble har en 50 meters bassäng... jag ska ta tag i det dära igen, vi har renoverat köket här under våren/början av sommaren och då har vi haft allt annat på is för att kunna jobba så mycket som möjligt på köket men nu ska jag ta tag i simmandet igen snart, kan skrika till när jag gör det så kanske fler har lust att haka, roligare om man simmar tillsammans med andra faktiskt :)

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • AiramE

Såg att ngn ovan efterlyste en bra frisör. Jag/Vi har klippt Norah i Sollentuna centrum vid frisören som ligger bredvid Balders. De är jätte duktiga där på att klippa barn. Hon fick i och för sig en "muta" med ostbågar och satt som ett lite ljus

Svar på tråden Sollentunamammor!!