• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Camilllla

Kan berätta att 5-10 min efter att jag postade inlägget spårade Noel ur och blev jätteledsen, jag gick dit och satte mig bredvid honom och han sa "mamma" och sträckte armarna mot mig, vet som vanligt inte om han menade det eller bara en tillfällighet...
    Johan var självklart lite senasre än vanligt så först när Noel satt och åt kom han men sen fick han huvudansvaret ett tag..

Till Idol hade vi mysstund i soffan så Noel satt inklämd mellan oss, sen somnade han så men vi kände att vi var tvungna att väcka honom efter ett tag för han hade inte ätit som han bukar och vi ville inte att han skulle vakna vid 2, vara jättehungrig och sen tycka det är morgon.. Men fy vad svårt det är att göra såna beslut, han skulle ju kunnat sovit 12 timmar också, man vet ju inte...

• Armino
    Modesty2000 skrev 2007-09-27 21:39:02 följande:
    Loppan var inte heller någon smultronpuss när vi kom hem...hon var så ilsk på skötbordet att jag gav upp och tänkte att det var ju lika bra och vädra fissen samtidigt...sen var det bara mammas knä som gällde, men inte ligga och mysa utan det var ett evigt slitande i halsband/hår/fjärrkontroller...tillslut slängde jag fram en tutte i ren desperation och då låg hon och snuttade...men sket i att svälja...så mjölken bara rann...tur att man har skinnsoffa!Behöver jag sägga att hon var pappas ansvar från det han kom in genom dörren?! Verkar dessutom som om hon på egen hand avvecklat kvällsamningen för hon somnade lugnt utan den...Tack för idag förresten!
    Ha ha ha! Jga skrattade så högt när jag läste det att Sköldpaddan nästan vaknade! Jag kan verkligen se framför mig hur det rinner ned på soffan Skrattande Vilken rolig tjej! Vi ses imorgon på massagen va Modesty?
    Friskt eldat, hälften brunnet.
  • Modesty2000

Camabo: jajamensan, idag blir det massage!
    Jag vet inte om jag ska kalla det tur eller otur men igår åt Mark ett kokt ägg som troligtvis passerat bäst-före-datum för han har sprungit på dass halva natten (otur för honom) och jag fick sovmorgon (tur för mig) och han stannar hemma från jobbet idag (tur för loppan)...
    Däremot verkar Fia vara på soligt humör igen efter att ha varit som en liten surgris hela veckan...bröt inte ihop att att ligga på golvet och skrek av glädje när det var grötdags och behövde inte gå och stödvila efter halva portionen!

Igår var jag turboambitiös och gjorde egen fruktpuré av mango-banan-äpple (7 portioner) och egen moussaka (6 portioner)...har inte testat om hon gillar det ännu men tillochmed jag tyckte det smakade ok så då borde det falla madame i smaken!

• Siljelin

Tack för igår! Synd att jag knappt hörde vad nån sa och som vanligt inte kunde sitta ner o prata. Vi hade en rätt gnällig kväll igår, men nu är Jessica solskenet själv och o ligger o gurglar på badrumsmattan. Känner mig hemsk som gör så mycket annat än att leka med henne, men det känns som om man är med henne så mycket ändå att det kanske räcker... Det tråkiga är ju att det är de glada stunderna man missar. De arga kan man ju liksom inte smita från.

Camilllla, känner absolut igen det där med sovbesluten. När ska man väcka, när ska man chansa. Vilket blir värst. Man vill ju inte riskera långa vakenpass mitt i natten!

Här lär vi få en rolig dag, för vi har köpt ny blöjstorlek men inte provat dem förrän de gamla var slut (förstås). Och de sitter inte åt någonstans!! Framför allt inte kring benen. Så det blir nog att boka tvättstugan snart :o)

• GoåGlad

Herregud va roliga ni ärGlad! skrattar oxå högt.
    Ja, idag blir det massage igen. Visst är det sista gången?? Får se om Isac somnar igen. Fredgar har varit gulddagar hittills när vi masserat. Han blir så trött att han sover hela dagen. Supernice!

Tack för i går förresten. Det var supertrevligt, men lite kort fika tycker jag ( fast det kanske beror på att jag  var sen oxå). Jag fick lite ont i halsen när jag kom hem, tror jag blev kall under promenaden. Jag är ju van att bara fika, inte gå flera mil.Flört. min kropp fick en chock (o träningsvärk)

Ja, Modesty, Silkjelin och Camabo- vi ses om en stund. Ni andra får ha en trevlig helg. Hoppas vi alla får en massa egen tid ( fast jag kan ju glömma min eftersom min man kommer jobba lör, sön från morgon till kväll ), Men ni andra som valt rätt kille med rätt jobb... (inte nå avundsjuk)

• Modesty2000

Siljelin, Camabo och Goåglad: jag har med mig blöjor till massagen, både Pampers och Libero i rätt storleksklass som jag tänkte ge bort. Fia får en röd och ilsken stjärt av alla blöjor utom Coops....

• Siljelin

Hej!

Har gjort en ny tråd redan nu för att vara säker på att vi hinner innan den gamla stängs samt för att få med alla mammor o barn. Listan är inte helt uppdaterad, men vi får väl fixa det till nästa tråd. Eller göra några små tillägg :o) Orkar inte rota igenom tråden efter alla nytillskott för Jessicas humör är på upphällningen. Issa, hoppas jag fick rätt datum på William, men jag tror du sa att han var en månad igår :o)

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m25364267.html

• Siljelin

Vilken storlek har Fia? Vi har köpt coop 5-8 kg och dem växer Jessica förstås i snart, men om du vill kan du få några i utbyte idag om de passar. Jessica skulle behöva typ 3-6 kg (vilket märke som helst) ett tag till, men jag vill ogärna köpa 90 stycken och det finns väl inga mindre paket...?

• MUM CC

Hej!
    Är de många av er som varit ute och rest med era små? Vi ska åka till Lanzarote om 2 veckor och nu funderar jag självklart på vad vi ska packa med oss till Clara...
    Har ni några tips på saker som man kanske inte tänker på att det skulle vara bra att ha me sig eller saker som är helt onödiga att ta med sig? Do's & Don'ts???
    Vi kommer bo i en lägenhet och Clara är 6 månader.
    Tacksam för tips!

• Armino
    MUM CC --> Vi har startat en ny tråd eftersom den här tråden kommer att stängas ned snart. Adressen till den är:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m25364267.html

Vi åkte till Malaga med Armica (4 månader) i mitten på september och det gick alldeles utmärkt. Jag fick tips (härifrån tror jag) om att ha en flaska redo under start och landning så att hon kan svälja för att minska lock för öronen och det funkade perfekt! Sen sa bvc att vi skulle ta med vätskeersättning och det gjorde vi också. Febernedsättande är ju också bra att ha med. Myggnät kan vara skönt om det är mycket insekter och man vill ha fönstret öppet på natten. Om det inte finns luftkonditionering på rummet kan det vara skönt att ha en sån där fläkt som man kan köra under nätterna. Se till bara att kontakten passar Jag skulle inte ta med barnvagnen. Köp istället en billig sulky på tradera.se eller blocket.se. Bagagehanteringen på Arlanda är visserligen bra, men det kanske den inte är på Lanzarote så har ni otur får ni hem en halv vagn Sen skulle jag rekommendera att ni sparar påsen som ni köper på Arlanda för att lägga vagnen i. Det kanske inte finns påsar att köpa på flygplatsen på Lanzarote. Åk ut till Arlanda i god tid också. Det kan vara mycket folk vid incheckningen av specialbagaget.
    Friskt stressat, hälften hunnet.
  • gympatjej

MumCC - Vi var i Egypten med Marius när han var 9 månader och nu har vi ganska nyligen kommit hem från Bulgarien och han är nu 14 månader.

Det har gått jättebra att resa, var orolig inför båda resorna, men det gick toppen.

Jag hade med burkmat till honom, gröt, välling och blöjor. Vattenkokare är bra om det inte finns på hotellet. Mycket att bära på ditresan, men då är man säker på att man barnet får det som det är vant vid.

Jag har haft med mig ett litet "reseapotek". Vätskeersättning, febertemp, alvedon, ögondroppar, näsdroppar.

Vi köpte en lätt vagn inför Egypten resan som har vart toppen i sommar och på resorna. En Akta Graco Mirage. Kan varmt rekommendera den. Och den har hållt bra under resorna.

Hmm... undrar du nåt är det bara att fråga!

Svar på tråden Sollentunamammor!!