MUM CC --> Vi har startat en ny tråd eftersom den här tråden kommer att stängas ned snart. Adressen till den är:
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m25364267.html
Vi åkte till Malaga med Armica (4 månader) i mitten på september och det gick alldeles utmärkt. Jag fick tips (härifrån tror jag) om att ha en flaska redo under start och landning så att hon kan svälja för att minska lock för öronen och det funkade perfekt! Sen sa bvc att vi skulle ta med vätskeersättning och det gjorde vi också. Febernedsättande är ju också bra att ha med. Myggnät kan vara skönt om det är mycket insekter och man vill ha fönstret öppet på natten. Om det inte finns luftkonditionering på rummet kan det vara skönt att ha en sån där fläkt som man kan köra under nätterna. Se till bara att kontakten passar

Jag skulle inte ta med barnvagnen. Köp istället en billig sulky på
tradera.se eller
blocket.se. Bagagehanteringen på Arlanda är visserligen bra, men det kanske den inte är på Lanzarote så har ni otur får ni hem en halv vagn

Sen skulle jag rekommendera att ni sparar påsen som ni köper på Arlanda för att lägga vagnen i. Det kanske inte finns påsar att köpa på flygplatsen på Lanzarote. Åk ut till Arlanda i god tid också. Det kan vara mycket folk vid incheckningen av specialbagaget.