• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Mondino
    Dulia skrev 2007-07-12 17:32:50 följande:
    En stor lekpark som parklekarna inne i city skulle vara trevligt om det fanns även i Sollentuna. Jag undrar precis som Becca om det finns bra platser att vara på under sommaren?AiramE, Indianparken har jag inte hört talas om tidigare. Är den bra?
    Tyvärr finns inget liknande parklekarna som finns i Stockholm, däremot finns det många små fina parker runt om i Sollentuna. Jag har varit dagmamma för några år sen och har besökt dom flesta lekparker runt centrala Sollentuna. Däremot är det inte så lätt att dra alla här. Får ta med mig en Sollentunakarta när vi ses alla så kan jag pricka ut några stycken...
  • Camilllla

Becca: Ja det låter faktiskt som du får starta något eget Jag kan ju hänga på som ändå inte vet vad jag ska syssla med

• 5088

Någon som har en idé på hur man ska göra när ens dotter inte vill ligga i vagnen när hon e vaken??
    Har provat sjal o sele men inget duger.. Jobbigt o behöva bara henne hela tiden!!

• 5088

Funderar lite på o ta bort liften o ta någon stor kudde så hon komer upp lite. Kan sitta lite mera.. för hon e ju så enorm nyfiken av sig!! Men e osäker om ja ska ta bort liften eftersom hon e ganska liten..

• Bess

5088: E hon för liten för sittdelen då?? Hon kanske kan halvsitta/ligga i den istället?

• Krodan
    BeccaGrodan skrev 2007-07-12 18:05:51 följande:
    ja o även bra ställen att träffas på regniga sommardagar, typ alvin hatar att gå på cafe o bara sitta still i sin vagn men han är ju inte direkt lek duglig än, jag skulle vilja ha ett café eller matställe där det fanns mycket golvyta o där man kunnde ha barnen på nått sätt även på golvet.. haha jag måste nog starta egen firma, någon som hänger på?
    Det finns ju lekplatsen i bromma, där har de en bebishörna som är vadderad med bollar och sker att klättra mot, en liten "pool" att sitta i (utan vatten såklart) å så. Det är ett café, brukar dock vararätt mycket folk. Sen finns barnens djungel i arlandastad, samma sak där, men oftast lite mindre folk på vardagar. Sen finns nickis i täby. Alla har samma koncept, stor inomhuslekpark med hoppborg osv till större barn, men med bebishörnor som är lugnare

Dulia: Jag vill jättegärna veta!!
    Angelina och Athena är mina sessor
  • BeccaGrodan

Krodan: åh jag har hört talas om alla de ställena men visste inte att det fans bebishörnor det är ju toppen att träffas på sånna ställen när öppnis är stängt o sommaren regnar bort ;)

hurrni föresten, blir vi några fler än jag och camilla i morgon?

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • GoåGlad

Jag skulle gärna följa med i morgon men tror inte jag orkar tyvärr. Det beror lite på vad ni tänkt göra?  Ryggen gör så ont och jag kissar nästan på mig när jag gårFundersamFörvånad. Med tanke på mitt alltför sviktande humör så borde jag dock lämna lägenheten lite.. usch va tungt det är nu. Ena stunden är jag superpositiv för att i nästa börja grina och känner att jag inte orkar vara gravid en sekund till.
    Hur orkade ni andra med sista delen av graviditeten (förstår ju att jag inte har så mycket att välja på men)? Några tips??

• BeccaGrodan

Go och glad: som planen ser ut nu ska vi ses hos camilla o är vädret fint promenerar vi ner till vattnet o har lite picknick är vädret dåligt stannar vi hos camilla.... förstår om du inte orkar men vore skoj om du gör det :)
    jag stod ut i slutet pga att vi hade bf 29/12 och vi ville hemskt gärna heller få barn tidigt på året så vi ville gärna gå över, sen när vi väl gjorde det ville vi inte vänta mer men gick bara över 5 dar så ;) men ja det är ju tungt nu förstår det, men du kanske behöver träffa lite bebisar för att få tänka på vad som väntar ;)

Att man kan älska någon så mycket så fort!
Svar på tråden Sollentunamammor!!