• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 3

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...
    Här diskuterar vi allt från nya arbetstidslagen, till vem som är favoritkaraktären i Grey's Anatomy, till vad man kan göra med filmjölk (you'd be surprised!)

Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.

Gamla trådarna:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19156662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-18 18:09:51:

Till alla er som kommer nya till tråden:
    Det är inget krav, men ett uppskattat initiativ, att delge oss era byxmått, handsk- och skostorlek. ;-D

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3
  • Auris

Kalinka skrev 2007-08-07 14:55:07 följande:

Förresten appropå FL. Är det bara jag som har försökt gå in på alla dessa trådar med BIM-listor, eller trådar för oss som plussat v.31 eller liknande, och vänt igen?För mig känns det lite grann som ett partaj för alla som handlar på Statoil! Det är väl en sak att träffa folk som ska få barn ungefär samtidigt på MVC eller liknande, men att skriva i trådar på nätet. Är jag onormal som inte tycker att det är så intressant? Finns det stödgrupp för oss?
    Jag har aldrig hållit till i de trådarna. När jag var gravid och när barnen var spädisar så hölls jag på föräldrakanalen i stället. Där är det en lite annan uppdelning. Blir jag gravid igen så vet jag inte om jag försöker komma in i någon sådan tråd eller om jag går tillbaks till fk. Något "hem" på nätet där jag kan ventilera graviditet och spädbarnstid med en grupp mammor andra i samma sits tänker jag dock leta upp. BVCs föräldragrupp var inte särskilt givande. Med första dottern hade jag i stället sådan tur att jag hittade åt en fikagrupp på fk.
  • Jalapeno

under första graviditeten var jag inne i nån tråd av typen "får mitt barn tre horn i pannan om jag äter marmelad?" och vände. Fl började jag med ordentligt när andra dottern var nästan färdigbakad

sen hade jag iofs oändlig tur med mammagrupp, gamla kursare, kollegor o annat löst folk som var mammalediga samtidigt 

• Börnen

Åhh, är så besviken! Fick just mitt stetoskop som jag beställt (ett Master Classic II). Det ingick lasergravyr, men där har de först skrivit lite snett (det är väl ok), sedan har en del bokstäver inte helt ifyllda. När man tar på det så försvinner det ännu mera! Mitt fina stetoskop!

Har mailat företaget nu och ser vad/om de svarar. Har ingen lust att ringa till England och klaga....får skaffa Skype i så fall...

♥Emil 050611♥ och ♥Maja 061116♥
  • VulgusProfanum
    white cheese skrev 2007-08-07 17:06:29 följande:
    Sluta omedelbart att prata om såna saker, när jag sitter här och håller på att svälta ihjäl, i väntan på att den dumma grillen ska bli färdig! *dreglar*
    Grillat det lät gott
    Vi har ätit våra bakelser och köttfärssås. Ja inte samtidigt
    Börnen skrev 2007-08-07 19:18:33 följande:
    Åhh, är så besviken! Fick just mitt stetoskop som jag beställt (ett Master Classic II). Det ingick lasergravyr, men där har de först skrivit lite snett (det är väl ok), sedan har en del bokstäver inte helt ifyllda. När man tar på det så försvinner det ännu mera! Mitt fina stetoskop! Har mailat företaget nu och ser vad/om de svarar. Har ingen lust att ringa till England och klaga....får skaffa Skype i så fall...
    Nej gud vad tråkigt
    Självklart ska du ha ett ny ingravering!
    Beauty fades Dumb is forever
  • Börnen

Ja känner mig jättebesviken. har gått och längtat efter paket och så blir det så här...

♥Emil 050611♥ och ♥Maja 061116♥
  • Kalinka

Känner att jag nog måste förtydliga lite. Jag tycker också att det kan vara jättebra att ventilera graviditet och småbarnstid på nätet, det är ju mycket därför jag är här.

Det är trådarna av typen "Har du mens samma dag som mig?" jag har lite svårt för. Vad har man gemensamt med någon som har mens samma dag?

• VulgusProfanum
    Kalinka skrev 2007-08-08 09:38:13 följande:
    Känner att jag nog måste förtydliga lite. Jag tycker också att det kan vara jättebra att ventilera graviditet och småbarnstid på nätet, det är ju mycket därför jag är här.Det är trådarna av typen "Har du mens samma dag som mig?" jag har lite svårt för. Vad har man gemensamt med någon som har mens samma dag?
    *S*
    I hear you!
    Jag kan inte annat än att hålla med. Det kan bli lite väl mycket ibland
    Beauty fades Dumb is forever
  • Kalinka

Tyras föräldrar skrev 2007-08-07 19:09:34 följande:

under första graviditeten var jag inne i nån tråd av typen "får mitt barn tre horn i pannan om jag äter marmelad?" och vände. Fl började jag med ordentligt när andra dottern var nästan färdigbakad
    sen hade jag iofs oändlig tur med mammagrupp, gamla kursare, kollegor o annat löst folk som var mammalediga samtidigt 
    Jag har också hittat marmeladstypstrådarna, och jag blir trött. Hysterin har nått nya höjder på FL, verkar det som. Värst är väl personerna som när någon säger att det är OK att äta ex marmelad, och lägger fram vetenskapliga undersökningar till varför det är OK, tycker att "Jag vill inte ens prata med någon som äter marmelad, för min dotter kan få horn då". Och gärna drämmer till med: Kan man inte avstå från marmelad så borde man inte skaffa barn.
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3