• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 3

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...
    Här diskuterar vi allt från nya arbetstidslagen, till vem som är favoritkaraktären i Grey's Anatomy, till vad man kan göra med filmjölk (you'd be surprised!)

Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.

Gamla trådarna:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19156662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-18 18:09:51:

Till alla er som kommer nya till tråden:
    Det är inget krav, men ett uppskattat initiativ, att delge oss era byxmått, handsk- och skostorlek. ;-D

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3
  • VulgusProfanum

Kanske går det att skriva något avtal med Arla?
    Dagliga leveranser vid dörren?

Beauty fades Dumb is forever
  • VulgusProfanum

*S*
    Hedvig
    Det vore ju praktiskt men om något annat än vatten ska rinna i mina rör så ska det vara whisky

• VulgusProfanum

Kalinka:
    Något vätskedrivande kanske?
    Impugan?
    Lasix?
    Visserligen får man vara lite försiktig med det under graviditet- speciellt under sista trimestern.

• VulgusProfanum

Kalinka:
    Min älskling påminde mig just om mitt humör som gravid
    Så han föreslår att du skriver ut Sobril eller Valium åt maken. Bara så där i förebyggande så att han är lugn och fin

• VulgusProfanum
    SysterHedvig skrev 2007-08-07 14:17:04 följande:
    chokladsås för mig
    Guh vad gott.
    Jag ska snart sätta igång och baka smördegsbakelser
    Inge´chokladsås men däremot blåbär och grädde kommer att kletas i dem
  • Kalinka
    VulgusProfanum skrev 2007-08-07 14:22:32 följande:
    Kalinka:Min älskling påminde mig just om mitt humör som gravid Så han föreslår att du skriver ut Sobril eller Valium åt maken. Bara så där i förebyggande så att han är lugn och fin
    *Sobril till maken*

Känns lite olustigt att laborera själv med vätskedrivande. Det blir väl mest aktuellt i slutet av graviditeten, och då har jag förhoppningsvis fått komma till en läkare.
  • VulgusProfanum
    Kalinka skrev 2007-08-07 14:47:27 följande:
    *Sobril till maken*Känns lite olustigt att laborera själv med vätskedrivande. Det blir väl mest aktuellt i slutet av graviditeten, och då har jag förhoppningsvis fått komma till en läkare.
    Du ska inte laborera själv med vätskedrivande. Det bör tas under nogranna kontroller av både dig och fostret.

Fast sobril till maken var välan en bra idé?
  • Kalinka
    VulgusProfanum skrev 2007-08-07 14:23:23 följande:
    Guh vad gott.Jag ska snart sätta igång och baka smördegsbakelser Inge´chokladsås men däremot blåbär och grädde kommer att kletas i dem
    Vid närmare eftertanke tror jag att smördegsbakelser skulle fungera istället för Sobril, både för mig och maken.
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3