• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 3

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...
    Här diskuterar vi allt från nya arbetstidslagen, till vem som är favoritkaraktären i Grey's Anatomy, till vad man kan göra med filmjölk (you'd be surprised!)

Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.

Gamla trådarna:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19156662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-18 18:09:51:

Till alla er som kommer nya till tråden:
    Det är inget krav, men ett uppskattat initiativ, att delge oss era byxmått, handsk- och skostorlek. ;-D

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3
  • VulgusProfanum
    Kalinka skrev 2007-08-07 14:49:24 följande:
    Vid närmare eftertanke tror jag att smördegsbakelser skulle fungera istället för Sobril, både för mig och maken.
    OK jag bakar på ett par extra här och så tar du med dig, magen, maken och dig själv så bjuder jag på en kopp java och smördegsbakelser
    Beauty fades Dumb is forever
  • VulgusProfanum

Näe nu börjar det lukta bränt här. Dags att kolla bakelserna...

• Kalinka
    VulgusProfanum skrev 2007-08-07 14:50:55 följande:
    OK jag bakar på ett par extra här och så tar du med dig, magen, maken och dig själv så bjuder jag på en kopp java och smördegsbakelser
    Låter som en underbar idé!
  • Kalinka

Förresten appropå FL. Är det bara jag som har försökt gå in på alla dessa trådar med BIM-listor, eller trådar för oss som plussat v.31 eller liknande, och vänt igen?

För mig känns det lite grann som ett partaj för alla som handlar på Statoil! Det är väl en sak att träffa folk som ska få barn ungefär samtidigt på MVC eller liknande, men att skriva i trådar på nätet. Är jag onormal som inte tycker att det är så intressant? Finns det stödgrupp för oss?

• SysterHedvig

haha jag håller i en sån tråd Kalinka Särskilt roligt är det att titta i tråden som skrevs när bebisarna ploppade ut, totalt kaos.

Eftersom jag var först ut bland vänner att bli med barn och inte visste särskilt mycket alls om graviditet o.dyl. var tråden till stor hjälp och vi har så här snart 9 månader senare fortfarande kontakt om mer sporadiskt, nu när avkomman börjat röra på sig runt i hemmen.

• VulgusProfanum

Nu ligger de och kallnar mina smördegsplattor
    De blev riktigt fina om jag får säga det själv

BIMlistor jag..
    Jag kan ibland tycka att det är en sådan enorm hysteri i dessa trådar
    Men- jag är övertygad om att det beror på att jag själv inte befinner mig i BIMskaoset.

• white cheese

Tyras föräldrar skrev 2007-08-06 22:34:25 följande:

vit ost finns det redan, jättemumsig, i just frankrike
    Desto mer anledning att ta med mig då, så verkar du lite mer fransk, och inte så turistig... eller nåt... *klänger i halmstråna*
  • white cheese
    SysterHedvig skrev 2007-08-07 14:15:42 följande:
    kan man inte få det att rinna filmjölk ur vattenkranarna?
    Nämen då blir vi ju arbetslösa!
    ...eller hm... det kanske var killarna på Arla som blev det...
  • white cheese
    VulgusProfanum skrev 2007-08-07 14:50:55 följande:
    Sluta omedelbart att prata om såna saker, när jag sitter här och håller på att svälta ihjäl, i väntan på att den dumma grillen ska bli färdig!
    *dreglar*
Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3