• white cheese

För oss läkarstudenter/läkare 3

För oss som pluggar till läkare, är läkare, har varit läkare, eller på annat sätt känner att de hör hemma i tråden...
    Här diskuterar vi allt från nya arbetstidslagen, till vem som är favoritkaraktären i Grey's Anatomy, till vad man kan göra med filmjölk (you'd be surprised!)

Den här tråden är för oss /blivande/ läkare, för diskussioner sinsemellan.
    Ni som "bara" har medicinska frågor, starta en ny tråd i ett relevant forum, tack.

Gamla trådarna:
    Del 1 - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m15840354.html
    Del 2 - www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19156662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-18 18:09:51:

Till alla er som kommer nya till tråden:
    Det är inget krav, men ett uppskattat initiativ, att delge oss era byxmått, handsk- och skostorlek. ;-D

• Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3
  • white cheese

Nu har jag försökt jaga runt lite i era gästböcker, men har säkert glömt några... Men har ni inte varit aktiva de sista 20 sidorna i förra tråden får ni skylla er själva!

• Auris

Tack för den nya tråden!
    Jag skriver genast in mig.

• Kalinka

Här sitter jag (hemma)och har jour igen. Och inga patienter. Det är lite jobbigt att det är så olika från dag till dag hur hård belastning det är på jouren. Förra måndagen var jag kvar till halv 2 och var tvungen att gå hem vid 12 pga ren utmattning.

I söndags var det en patient, och idag inte en enda. Önskar att det var lättare att veta hur det kommer att bli. Då skulle man kunna ställa in sig. Lite variationer måste det ju vara, men så stora?

Undrar om folk stannar hemma för Allsång på Skansen, och inte orkar va psyksjuka ikväll?

• Jalapeno

tack vitosten!
    idag är andra dagen på semestern, eller vad man ska kalla tillvaron som fiskeänka med en ettåring och en tvååring. Vi var på IKEA i evigheter idag. Ungarna sprang åt varsitt håll. Jag är alldeles slut. Vilka ytor det är på alla IKEA. Läge för malvitona

• Kalinka

Åh, är helt slut. Jag blev väckt både vid 12 och 3 inatt, och eftersom jag har svårt för att somna om har jag bara sovit tre timmar. Och förväntas jobba heldag minus 30 min. Det känns helt omänskligt. Jag börjar förstå vad du menar ÅsaKj.

• Ms Marriot

Hej alla läkare (och blivande)!
    jag sökte läkare nu till hösten men kommer inte in. Snyft, och dubbelsnyft. Måste försöka tuffa till mig nu och ta nya tag. Tydligen var det väldigt svårt att komma in denna höst.

• Ms Marriot

javisst. Jag ska försöka då. Försöker trösta mig med att jag trots allt har kommit ett litet steg på vägen. Ska göra hp nu i höst igen, söka PIL på KI, och sen söka som vanligt till våren också. Men det känns så tråååååkigt. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Kanske träna på massa iq-test så jag klarar det som de har på KI. Just nu känner jag mig varken smart eller empatisk eller någonting. Och varför vill jag bli läkare???? Tycker ju bara att det verkar roligt och intressant, men jag vet ju inte.

Svar på tråden För oss läkarstudenter/läkare 3