• Tre älskade barn

Viktklubb.se

Tänkte att vi kanske kunde samlas här.. alla vi som är medlemmar på Viktklubb.se

Själv har jag 30 kg som jag behöver gå ner.. det är en LÅNG väg att vandra, men med lite hjälp och pepp så ska det nog gå..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-18 11:34:01:
    Jag har hoppat av viktklubb igen pga att sidan inte fungerar som den ska och jag blev arg...

Har istället gått med på giviktkoll.se

• Svar på tråden Viktklubb.se
  • Tre älskade barn

Har ni några bra tips på köttfärspaj ala GI? Hittade ett recept som jag ska testa idag.. sen får jag väl prova mej fram för att hitta en favorit (är galen i köttfärspaj).

• Vigrid

Hej!
    Jag glömde ju att säga att jag är INTE med i viktklubb.se....... Jag hoppas att det är ok ändå? *orolig*

Jag ska gå med i ViktVäktarna , igen nu i augusti! jag bara MÅSTE ta tag i mitt liv och min vikt nu! Vill ju inte alls se ut som jag gör nu.....  Vill se ut som jag gjorde innan mina 3 barn! Ok, jag kommer aldrig att se ut så igen men kanske i näheten!

Go natt på er! // Lina

• Ellan 76

Vigrid: ja det här med att se ut som man gjorde innan barnen kom, det kan man nog bara önska sig Då hade jag strl 34 och det var ändå för stort! Ibland får man tänka på att det är små kärleksbevis som satt sig på kroppen efter graviditeterna.

• Ellan 76

Kollade detta med Kromtabletter och det fanns även nåt annat i hälsokosten som man kunde ta, men jag ammar och då ska man hålla sig ifrån dom produkterna. Så jag får väl klara mig utan dom.

Nu idag var vi på kalas. Åt inte så mycket potatismos som dom hade lagat, dom hade i den lagt massa onyttigt. Men jag tog tzasiki för det var gjort på Joggi och det är ju inte så onyttigt. Hoppade över läsk, godis och nötter helt men tog lite efterrätt som var glass och hallon Kände mig iaf glad att jag kunde motstå godiset. Det är ju inte lördag idag:)

• Vigrid
    Ellan 76:
    Vad du var duktig!!!! *klappar på axeln o ger en berömmande kram!* 
    Det är ju alltid lika svårt att var iväg på kalas/fest och motstå alla frestelser! Duktigt gjort!!!!!
  • Tre älskade barn

Nu har jag bestämt mej, jag hoppar av viktklubb.se och satsar på GI istället. Det är mycket lättare och mer effektivt. Nu i början ska jag köra så mycket "inga kolhydrater" som möjligt. Helst inga alls.. men ibland slinker det ju med några ändå. Jag är inne på andra dagen och det går kanonbra. Mår förträffligt, förutom huvudvärken som jag tror på sockerberoendet jag haft (har).. Men det tar några dagar, det vet jag ju.. men dom dagarna är ju sååååå jobbiga! Men jag ska stålsätta mej, för nu ska jag bli "SMAL".. eller i alla fall "oöverviktig"!

• Ellan 76

TÄB: Duktig du är som orkar ge dig på GI. Jag tycker det verkar så jobbigt detta med att skippa ris, pasta, potatis. Det är ju det som är gott Vi har iaf börjat med fullkornspasta här hemma. Men fullkornsris är inte min grej. Jag brukar tänka när jag går förbi godiset i affären "smal och oemotståndlig"

Vigrid: Tack för klappen och kramen Ja detta med kalas är svårt. Speciellt när det är så gott godis i skålen! Nu ska vi iväg på liten semester i 2 dagar, får hoppas det går bra med maten då.

• Ellan 76

TÄB: Förresten huvudvärken kan ju också bero på åskvädret. Jag har nu i 2 dagar vaknat av huvudvärk, så himla tradigt. Nu sover jag ju inte så bra på nätterna för lilleman vill äta så ofta. Men jag tror även att åskan gör sitt.

• Bakom molnen

Har en bekant som fixade 20 kg med GI. Hon berättade att det var väldigt viktigt att vara strikt och inte äta i princip några kolhydrater för till slut skulle kroppen LÄRA SIG att förbränna fettet i kroppen i stället för snabb energi i kolhydraterna. Tror det var så hon sa ungefär. I alla fall så tog det några veckor utan att det hände något, sedan "rann" kilona av henne utan att hon motionerade alls. Och hon åt sig alltid mätt
    Men för mig skulle det inte funka med diet. Vi fixar inte att äta olika i familjen. Måste lära mig att inte äta godis/kakor och inte mackor på kvällarna.

• Bakom molnen

Ellan 76 skrev 2007-07-17 10:57:04 följande:

"smal och oemotståndlig"
    Den var bra!
    Allas vårt nya mantra!?
Svar på tråden Viktklubb.se