• Tre älskade barn

Viktklubb.se

Tänkte att vi kanske kunde samlas här.. alla vi som är medlemmar på Viktklubb.se

Själv har jag 30 kg som jag behöver gå ner.. det är en LÅNG väg att vandra, men med lite hjälp och pepp så ska det nog gå..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-18 11:34:01:
    Jag har hoppat av viktklubb igen pga att sidan inte fungerar som den ska och jag blev arg...

Har istället gått med på giviktkoll.se

• Svar på tråden Viktklubb.se
  • Åre Misan

Halloj tjejer! Vad duktiga ni alla är!

Här hemma kör vi enbart med fullkornspasta/ris, tycker det är lika gott! Men ska nu försöka ta bort även det mer och mer och köra med sallader istället. Så ikväll blir det pestokyckling med en smarrig sallad till!

Vi ska även börja gå härliga kvällspromenader. Nu när semestern är slut så blir det lättare med träning, försöker köra ca 3ggr/vecka. Skönt att få svettas lite!

• Bakom molnen

Sprang (läs lunkade) 5 km igår förmiddag. Kände mig mycket nöjd. Inte lika nöjd med att jag på kvällen tog cykeln till affären och köpte snask som jag sen satte i mig nästan allt. (Tog ju i alla fall inte bilen...)
    Summan av gårdagen blev nog noll

• Åre Misan

Hejsan! Har inte kommit igån med träningen ännu. Känner mig lite krasslig så därför tänker jag vänta och se vad som händer, men nästa vecka då sätter jag igång igen! Ska bli riktigt skönt. Är så van att träna mycket så när jag inte gör det blir jag rastlös..!

Var det någon som såg dokumentären på 3:an igår som handlade om 2 tjejer som skulle köra extrema dieter för att gå ner till size 0? Det var ett experiment om hur kroppen reagerar. Det ingår i kampen mot anorexi.
    Helt otroligt hur kroppen reagerar!

Ha en bra dag!

• Åre Misan

Hej brudar!

Idag fick vi paj till mellis på jobbet (jobbar på förskola) men jag sa snällt "nej tack". Kändes jobbigt då men nu känns det super!

Ska snart ta en promenad ner och möta min man. Skönt att få lite frisk luft och samtidigt röra på sig!

Hur går det för er andra?

• Tre älskade barn

Hej flickor..

Här går det framåt.. igår var det svårt, var i Danmark och det är inte lätt att hitta GI vänlig mat där kan jag säga. Blev en kebab i pita.. men det är ganska ok ändå tycker jag.. när jag har varit så duktig hela veckan och hållit igen på allt annat. Börjar kännas i byxorna nu måste jag erkänna.. men vågen får snällt vänta på att bli använd tills siste augusti. Har lovat mej själv att köra på med detta och SEN väga mej, inte hålla på o plåga mej med vågen däremellan. Sen får vi se hur det har gått. Några kilo ska ju ha fallit bort i alla fall..

Kram på er och KÄMPA PÅ!

• Ellan 76

hallo. Har nu kommit hem från vår lilla Tysklandstripp och det var trevligt. Shoppade lite till mig och barnen Och sambon shoppade drycker till sig.
    Det gick inget vidare med att försöka hålla igen på det goda där nere. Det blev godis, sådana goda M&M med jordnötter och choklad runt om. Får ta nya tag imorgon. Och jag måste bara komma igång med promenaderna och sit ups, degig mage pga graviditeten ju.

Åre Misan: Vad strongt av dig att inte ta pajen!

• Ellan 76

Oj här var det tomt! Igår var jag på möhippa så det gick inte heller nåt vidare med att försöka äta sundt. Drack faktiskt coca cola till maten, usch tycker verkligen det är gott så det är svårt att låta bli ibland.
    Halva mig säger att jag vill ju bli smal och ha mindre strl i kläder och andra halvan av mig säger att några kilon extra gör ju inte så mycket när man har ett friskt liv och fin familj och är lycklig. Svårt det där

• Bakom molnen

Ellan 76 skrev 2007-07-22 11:32:35 följande:

Oj här var det tomt! Igår var jag på möhippa så det gick inte heller nåt vidare med att försöka äta sundt. Drack faktiskt coca cola till maten, usch tycker verkligen det är gott så det är svårt att låta bli ibland. Halva mig säger att jag vill ju bli smal och ha mindre strl i kläder och andra halvan av mig säger att några kilon extra gör ju inte så mycket när man har ett friskt liv och fin familj och är lycklig. Svårt det där
    Men cola light då? Fast det smakar ju inte riktigt gott det där konstgjorda söta... Sen så säger de ju att söta drycker triggar sötsuget även om det inte är några kalorier i.
    Idag drack jag kranvatten till lunchen - och det var JÄTTEGOTT.
    Fick min man att lova att pusha för kranvatten till maten i fortsättningen Behöver stöd från alla håll.
  • Ellan 76

Bakom molnen: Nä fy cola light kan jag inte dricka, då är jag hellre utan! Här hemma dricker vi alltid kranvatten till middag, har en bringare med lock i kylen så det är ordentligt kallt, godast då:)
    Jag dricker absolut inte coca cola varje dag så beroende är jag inte. Och tur är väl det. Men om vi är på kalas eller ute och äter så dricker jag helst det. Gillar inte mineralvatten alls och nu när jag amar blir det inga starka drycker.

• Some Say Love

OM ni skulle undra så har lilla jag (TS) bytt nick... Flört

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
Svar på tråden Viktklubb.se