• Tre älskade barn

Viktklubb.se

Tänkte att vi kanske kunde samlas här.. alla vi som är medlemmar på Viktklubb.se

Själv har jag 30 kg som jag behöver gå ner.. det är en LÅNG väg att vandra, men med lite hjälp och pepp så ska det nog gå..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-18 11:34:01:
    Jag har hoppat av viktklubb igen pga att sidan inte fungerar som den ska och jag blev arg...

Har istället gått med på giviktkoll.se

• Svar på tråden Viktklubb.se
  • Bakom molnen

Det var inte skönt att springa igår! Bredbent *hehe* nej det behövdes inte, men middagen skvalpade runt i magen så det kändes blä. Ändå hade jag väntat över 1 timme. Vet ni hur illa mogna rapsfält luktar när man springer förbi? Jag var så slut efter att ha avverkat 4 km så jag orkade inte ens öka farten förbi rapsen. Resten av kvällen var jag så tagen att jag inte ens kände för min kvällsmacka. Idag känns det ändå som en bra gårdag, facit blev ju både motion OCH uteblivna kvällskalorier
    Idag ska jag bara gå, måste vila ben och knän. Har fått ihop ynkliga 582 steg på stegmätaren (8000-10000 bör man få ihop på en dag). Det blir nya regnstället och en tur i skogen.
    Kämpa på tjejer (och killar?) !

• Ellan 76

Blev lite glad imorse när det var dags för vägning, väger ju på onsdagar. Och vågen visade -2,1 kg sedan jag började för 3 veckor sedan. Inte mycket men det måste ju börja någonstans. Jag har fortfarande inte kommit igång med motionen men tagit bort godis och sånt i veckorna men unnar mig det på lördagar

• Some Say Love
    Ellan 76 skrev 2007-07-25 21:40:54 följande:
    Blev lite glad imorse när det var dags för vägning, väger ju på onsdagar. Och vågen visade -2,1 kg sedan jag började för 3 veckor sedan. Inte mycket men det måste ju börja någonstans. Jag har fortfarande inte kommit igång med motionen men tagit bort godis och sånt i veckorna men unnar mig det på lördagar
    Åh, va bra.... super!

Hur går du till väga annars då? Har du bara tagit bort godiset mitt i veckorna eller du äter speciellt oxå?

jag har hållt på med GI sen förra måndagen nu och vågar inte väga mej, är livrädd för att inte ha gått ner något alls. Så jag väntar med vågen..
    Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Ellan 76

Mrs Bean: Jag har tagit bort det onyttiga mitt i veckan som läsk, glass, godis, kakor. Sedan försöker vi äta fullkornspasta istället och jag tänker på vad jag har i maten. Och inte så mycket snabbmat heller. Ja det var nog det.
    Jag väger mig 1 gång i veckan. Tycker du ska prova att väga dig för det har säkert gett resultat med GI!

• Åre Misan

Åh vad ni alla är duktiga!

Skrev faktiskt ett kontrakt med mig själv igår(låter kanske lite töntigt, men det hjälper). Skrev hur jag ville ha mina veckor när det kommer till mat och motion, typ träna/promenader minst 4 ggr/vecka, inget godis, chips, fikabröd osv.
    Behöver det för jag har ingen karaktär! Det funkar!!!

Ha en bra dag!

• Some Say Love
    Ellan 76 skrev 2007-07-26 09:40:20 följande:
    Mrs Bean: Jag har tagit bort det onyttiga mitt i veckan som läsk, glass, godis, kakor. Sedan försöker vi äta fullkornspasta istället och jag tänker på vad jag har i maten. Och inte så mycket snabbmat heller. Ja det var nog det.Jag väger mig 1 gång i veckan. Tycker du ska prova att väga dig för det har säkert gett resultat med GI!
    Jag väntar nog ett tag till.. är inte vän med mej själv ännu, magen har lagt av helt.. omställningen mellan detta nyttiga och det onyttiga som var, har nog varit för stor.. MEN det ska gå! Det gäller nog bara att fortsätta nu..och inte ge upp!
  • Ellan 76

Mrs Bean: ja det med magen har jag hört från fler. En kompis till mig blev väldigt dålig i sin mage så hon fick sluta med GI. Hoppas din mage blir bättre snart.

• Åre Misan

Jag har hört att om man äter omega-3 tillskott så minskar suget efter godis mm. Har börjat äta det nu så vi får se vad som händer.

Mina föräldrar äter det och det fungerar jättebra enligt dom.

• Some Say Love

Här fortskrider allt enligt planerna... börjar kännas lite i kläderna nu och ett par har påpekat att det syns i ansiktet att jag gått ner lite.. Glad

Men vågen är jag inte vän med ännu, det får vänta tills jag känner mej redo för det. Vet hur ledsen o förbannad jag blir om jag väger mej o inte ser "tillräckligt" resultat. Vill ju helst ha gått ner typ 10 kg på dessa 2 veckorna. Fundersam

Men jag fortsätter, o det skojigaste är att jag inte ens kämpar, det bara faller sej självt och jag mår skitbra! Kyss

• Some Say Love
    Ellan 76 skrev 2007-07-26 12:49:51 följande:
    Mrs Bean: ja det med magen har jag hört från fler. En kompis till mig blev väldigt dålig i sin mage så hon fick sluta med GI. Hoppas din mage blir bättre snart.
    Magen mår bättre nu igen, var nog för jag fick i mej en del socker när jag inte kunde låta bli H:S polkagrisklubba..Flört
  • Bakom molnen

Åre Misan skrev 2007-07-26 10:08:40 följande:

Åh vad ni alla är duktiga!Skrev faktiskt ett kontrakt med mig själv igår(låter kanske lite töntigt, men det hjälper). Skrev hur jag ville ha mina veckor när det kommer till mat och motion, typ träna/promenader minst 4 ggr/vecka, inget godis, chips, fikabröd osv. Behöver det för jag har ingen karaktär! Det funkar!!!Ha en bra dag!
    Inte töntigt alls! Tycker det var smart och kreativt. Skriv upp motionspassen i almanackan i köket också så att de inte faller i glömska. Det är väldigt lätt att ett par dagar bara "flyter iväg" utan att något blir gjort.
  • Bakom molnen

Ellan 76 skrev 2007-07-25 21:40:54 följande:

Härligt!
    Bli inte förvånad om viktminskningen avstannar när/om du börjar motionera bara. Muskler väger MYCKET mer än fett och du blir säkert smalare även om vikten står still.
  • Bakom molnen

Mrs Bean skrev 2007-07-27 14:23:12 följande:

Här fortskrider allt enligt planerna... börjar kännas lite i kläderna nu och ett par har påpekat att det syns i ansiktet att jag gått ner lite.. Men vågen är jag inte vän med ännu, det får vänta tills jag känner mej redo för det. Vet hur ledsen o förbannad jag blir om jag väger mej o inte ser "tillräckligt" resultat. Vill ju helst ha gått ner typ 10 kg på dessa 2 veckorna. Men jag fortsätter, o det skojigaste är att jag inte ens kämpar, det bara faller sej självt och jag mår skitbra!
    Grattis till resultat! Kanske ett måttband kan vara ett annat sätt att mäta resultat än vågen?
    När jag kollade vågen sist hade jag gått upp ett kilo. Inget kul alls. Men jag känner ändå att jag är på rätt väg. Har kommit in ordentligt i motionsvanorna igen. Dricker vatten till maten. Och det är bara en vecka kvar av semestern, och på jobbet är det lättare att ha nyttiga matvanor. Nyttig lunchlåda varje dag ska det bli.
  • Some Say Love
    Bakom molnen skrev 2007-07-28 16:56:20 följande:
    Mrs Bean skrev 2007-07-27 14:23:12 följande: Grattis till resultat! Kanske ett måttband kan vara ett annat sätt att mäta resultat än vågen? När jag kollade vågen sist hade jag gått upp ett kilo. Inget kul alls. Men jag känner ändå att jag är på rätt väg. Har kommit in ordentligt i motionsvanorna igen. Dricker vatten till maten. Och det är bara en vecka kvar av semestern, och på jobbet är det lättare att ha nyttiga matvanor. Nyttig lunchlåda varje dag ska det bli.
    Tack tack... ja måttbandet har jag testat. Sist jag mätte hade jag gått ner 5 cm Förvånad

Och det räcker för att jag ska kämpa vidare.. Igår åt jag 3 godisbitar, 1 chokladgrej och 2 colaflaskor! GUUUUUD så gott! Men sötsuget var där på direkten.. det är hemskt!

Men imorgon har jag hållit på i 2 veckor och är jättenöjd hittils.
  • Some Say Love

Hahahaha, ja här håller man på som bäst med GI, och helt plötsligt kommer grannarna (som gifte sej igår) hit med BRÖLLOPSTÅRTA...... gaaaaahhhh, jag kunde inte låta bli den helt, men det blev bara ca 2 msk... Men herreguuud va god den var. Kladdkakebotten längst ner och blodgrapeparfait ovanpå... sååå underbar!

• Åre Misan

Hejsan! Mrs Bean: tycker du är duktig som inte åt mer! Själv har jag slarvat lite idag men är lite små trött då vi var ute en sväng igår.
    Imorgon har jag bokat in ett träningspass på gymet, så äntligen ska jag komma igång igen.

• Bakom molnen

Här är det tyst...
    Hoppas att det är hälsan som tiger still och att allt flyter enligt plan och att kilona rinner av
    För mig går det inget vidare   Motionerar och äter, tydligen mer av det senare för vågen vägrar ändra sig. Det värsta är ändå när jag fick se kort från semestern som min syrra tagit (och jag var motiv) och personen på bilden såg ut som om hon var i femte månaden

AAAHHHHHHH!!!!

Just nu känns det som motivation - hoppas det håller i sig. Det måste hålla i sig. Nu ska jag käka lunch. SALLAD!

• Tussa76

Hejsan!!

Får man vara med här?? Startade min viktresa i morse...  Kan verkligen behöva lite pepp av likasinnade

Mer av min viktbakgrund finns i min blogg på viktklubb.se , där mitt nick är tussa76a (jaa... användarnamnet fick ju inte sluta på en siffra där! )

Hur långt har ni kommit? Hur långt har ni kvar?

Sälv ska jag ner ca 30 kg , men jag tar ett litet steg i taget!

Svar på tråden Viktklubb.se