• Anonym

förhud lr inte?

vad tycker ni bäst om killar med förhud eller inte? skulle va kul att veta.
    Eftersom dom flesta killar i porrfilmer är omskurna?
    så vad tycker ni tjejer e porrigast?

• Svar på tråden förhud lr inte?
  • Anonym (UTAN)

Efter att ha "provat" både med o utan måste jag säga:UTAN FÖRHUD TACK! renligare o finare

• Schnauser

WORD!

Liveit1971 skrev 2007-07-25 00:12:47 följande:
    När det gäller definitionen av orden så är det din definition. Det har funnits ganska många trådar på ämnet tidigare, sök på ämnet för jag har ett minne av rätt otäcka bilder av misslyckade omskärelser. Jag säger inte emot dig att kvinnlig omskärelse är negativt och grymt. Däremot så håller jag inte med dig i din analys av manlig omskärelse (för att använda ditt uttryck). Infektionsrisken hos en oomskuren penis är mycket omstridd. Faktum är att penisar historiskt sett har varit förhudade mycket längre än de har varit omskurna. Hygien som påpekats i tråden tidigare är mycket effektivare än omskärelse när det gäller att stoppa infektioner.Att det skulle vara positivt för sexlivet håller jag inte heller med om. Till att börja med är penisen känsligare (jämför att du skulle operera bort klitoriskåpan), vilket i sig kan vara obehagligt. Ganska snart minskar dock känsligheten i ollonet av mekanisk nötning mot tyg i underkläder och annat (jämför att du förlorar hälften av känselnerverna i klitoris). Du njuter mindre men kan få orgasm. Inte alls säkert att detta är positivt.Trots ovanstående finns det vuxna individer som vill omskära sig. De bör få göra det, men bekosta det själv. Givetvis undantaget där det finns medicinska indikationer som visar på att det är nödvändigt. Men ve den som sätter kniven i ett barn som inte själv är myndigt att fatta beslutet. Det ser jag som ett övergrepp.Vad återstår då? Det estetiska argumentet? Att omskära barn kan man inte försvara med att det är snyggare. Ett barns penis har inte den funktionen. Återigen, om en vuxen man tycker det är snyggare så fine, varsågod. Men en del tycker det är snyggt att pierca sig, de får betala för det. Likaledes ska den vuxna mannen.
  • MalinHj
    Liveit1971 skrev 2007-07-25 00:12:47 följande:
    När det gäller definitionen av orden så är det din definition. Det har funnits ganska många trådar på ämnet tidigare, sök på ämnet för jag har ett minne av rätt otäcka bilder av misslyckade omskärelser. Jag säger inte emot dig att kvinnlig omskärelse är negativt och grymt. Däremot så håller jag inte med dig i din analys av manlig omskärelse (för att använda ditt uttryck). Infektionsrisken hos en oomskuren penis är mycket omstridd. Faktum är att penisar historiskt sett har varit förhudade mycket längre än de har varit omskurna. Hygien som påpekats i tråden tidigare är mycket effektivare än omskärelse när det gäller att stoppa infektioner.Att det skulle vara positivt för sexlivet håller jag inte heller med om. Till att börja med är penisen känsligare (jämför att du skulle operera bort klitoriskåpan), vilket i sig kan vara obehagligt. Ganska snart minskar dock känsligheten i ollonet av mekanisk nötning mot tyg i underkläder och annat (jämför att du förlorar hälften av känselnerverna i klitoris). Du njuter mindre men kan få orgasm. Inte alls säkert att detta är positivt.Trots ovanstående finns det vuxna individer som vill omskära sig. De bör få göra det, men bekosta det själv. Givetvis undantaget där det finns medicinska indikationer som visar på att det är nödvändigt. Men ve den som sätter kniven i ett barn som inte själv är myndigt att fatta beslutet. Det ser jag som ett övergrepp.Vad återstår då? Det estetiska argumentet? Att omskära barn kan man inte försvara med att det är snyggare. Ett barns penis har inte den funktionen. Återigen, om en vuxen man tycker det är snyggare så fine, varsågod. Men en del tycker det är snyggt att pierca sig, de får betala för det. Likaledes ska den vuxna mannen.
    Håller med varje ord du skriver!!!!!!
    Infedtionsrisken måste ju bero på bristande hygien, förutom i de fall där förhuden är för trång. Men det kan åtgärdas med att skära av strängen, man måste inte oskäras för det!! Skulle nån ha fått för sig att mina pojkar skulle omskäras skulle jag bli tokig!!! Mannen är skapt med förhud av en anledning, varför ta bort????
    Har haft många långa diskutioner om detta med muslimska bekanta, men jag kan ändå inte förstå anledningen att göra detta ingrepp. 2007 borde man veta hur man tvättar sig och sköter sin hygien!!!

Nej helt klart MED förhud för min del!!!!!
    //Malin mamma till Dennis -99, Vilma -05 & Axel -06
  • Anonym (MED!)

med helt klart!

någon skrev att det är safter under förhuden.. öh? nej?

inte på min sambo, den är torr som hud..

• Anonym

Min kille är omskuren.... kommer från en annan kultur. Men jag vet inte vad skillnaden är mot en som inte är det egentligen har inte haft sex med någon annan än honom....

• Anonym (...)

jag älskar min mans k*k
    Den har lagom med förhud.
    Inget som hänger över när han e slak.
    Och när han har stånd så ser den nästan omskuren ut.
    Inget han har ont av. Och absolut inte jag heller :P

Har aldrig testat en omskuren så jag vet inte om jag ksulle gilla de. För lite förhud vill jag nog allt ha. Som sagt min mans e perfekt :D hehe

• Anonym (utan)

Jag har provat båda sorterna och gillar utan förhud bäst, tycker att snopparna är finare då!

• jesssie1

Efter att ha läst alla svar så verkar det vara de som inte ens har testat att ha sex med en omskuren kille som gillar förhud, och de som har varit med bägge föredrar utan. :D

• Anonym (MED)

Självklart ska förhuden vara kvar!
    (Varför ta bort nåt från kroppen??)

Min killes är hur fin som helst, och självklart alltid tvättad.
    (varken luktar eller har nån infektionsrisk!)

• GravidMalin

jesssie...jag har vart med båda å jag föredrar defintivt MED förhud!!!!!!

Svar på tråden förhud lr inte?