• Jess83

Midjemått under 80

Enligt läkare ska kvinnor ligga under 80 i mindjemått... är det inte lite litet??

Jag känner mig jätte stor.. Jag hade 93 innan grav och 103 nu...

Vill gå ner 13 kg men tänker inte försöka nu under ammningen...

Men hur ska man lyckas gå ner över 20cm i midjan?

Jag har M i kläder vilket är "normalt"

Jobbigt läge...

(¯`°?.¸ ღ Julius kom till världen 24/5/2007ღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-25 14:06:07:

Ni som tycker att man ska ligga under 80 och att det är bra , lätt mm skriv inget elakt eller så att andra känner sig tjocka.

Herregud vi har ju fött barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-25 14:35:39:

Mätt fel..
    Midjan = där man är som smalast "precis över naveln" 92cm
  • Svar på tråden Midjemått under 80
  • Drickaback
    Jess83 skrev 2007-07-25 14:15:13 följande:
    Hihi tack , är faktiskt inte gravid men jag hade L under slutet av min graviditet... köpte aldrig mamma tröjor.
    Du har blandat ihop det totalt.

Midjan: ungefär där naveln sitter och runt om.
    Stussen: Där du är som störst runt höften.
  • Drickaback
    Jess83 skrev 2007-07-25 14:19:20 följande:
    okej nej det e sant.. 92 har jag i "midjan" precis över benet lixom.. men man har ju aldrig sina byxor så högt upp.. antar att jag mätt fel då.. men när man ser på tv att dom mäter så mäter dom alrdig så högt upp som igentligen midjan sitter..??
    Det spelar ingen roll hur högt eller lågt du brukar ha byxorna. Midjan sitter på samma ställe på alla.
  • Im Fabulous
    Jess83 skrev 2007-07-25 14:04:57 följande:
    Enligt läkare ska kvinnor ligga under 80 i mindjemått... är det inte lite litet??Jag känner mig jätte stor.. Jag hade 93 innan grav och 103 nu... Vill gå ner 13 kg men tänker inte försöka nu under ammningen...Men hur ska man lyckas gå ner över 20cm i midjan?Jag har M i kläder vilket är "normalt"Jobbigt läge...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-25 14:06:07:Ni som tycker att man ska ligga under 80 och att det är bra , lätt mm skriv inget elakt eller så att andra känner sig tjocka. Herregud vi har ju fött barn
    Rekomendationerna stämmer mycket väl. Jag har ett BMI på 20.5, är 172 cm lång och väger i vanliga fall (är gravid nu) 61 kg. Detta är alltså en fullt normal vikt, och mitt midjemått har legat runt 70 cm.

Man ska inte glömma att fetma och övervikt är en stor hälsorisk.
  • Jess83

Okej.. precis över naveln= midjan 93 precis under naveln 102 ..

Höfter/runpa 106 Åh vad kul.. har minskat 4 cm runt rumpan iallafall...

Kanske becenet som börjar krympa ihop nu Skrattande

• Fluffguf

Midjemåttet ska mätas där man är som smalast!
    Och jag förstår det där med byxorna, många tror nog att byxorna sitter i midjan när de inte alls gör det. Midjan är högre upp än vad de flesta nog föreställer sig.

FUM är det nya BIM! Kolla in www.familjeliv.se/Forum-1-5/m22043160.html!
  • Jess83
    Im Fabulous skrev 2007-07-25 14:21:12 följande:
    Rekomendationerna stämmer mycket väl. Jag har ett BMI på 20.5, är 172 cm lång och väger i vanliga fall (är gravid nu) 61 kg. Detta är alltså en fullt normal vikt, och mitt midjemått har legat runt 70 cm.Man ska inte glömma att fetma och övervikt är en stor hälsorisk.
    Menar du att jag lider av fetma?
  • Jess83
    Fluffguf skrev 2007-07-25 14:24:16 följande:
    Midjemåttet ska mätas där man är som smalast! Och jag förstår det där med byxorna, många tror nog att byxorna sitter i midjan när de inte alls gör det. Midjan är högre upp än vad de flesta nog föreställer sig.
    Tack
  • Drickaback

Im Fabulous skrev 2007-07-25 14:21:12 följande:

Rekomendationerna stämmer mycket väl. Jag har ett BMI på 20.5, är 172 cm lång och väger i vanliga fall (är gravid nu) 61 kg. Detta är alltså en fullt normal vikt, och mitt midjemått har legat runt 70 cm.Man ska inte glömma att fetma och övervikt är en stor hälsorisk.
    Det går inte att mäta sjukdom genom BMI eller midjemått.
    En person kan vara överviktig men ändå väldigt sund och ha bra värden, medan en något smalare person kan ha diabetes typ2, hjärtkärlsjukdom och högt blodtryck.
  • Drickaback
    Jess83 skrev 2007-07-25 14:23:23 följande:
    Okej.. precis över naveln= midjan 93 precis under naveln 102 ..Höfter/runpa 106 Åh vad kul.. har minskat 4 cm runt rumpan iallafall...Kanske becenet som börjar krympa ihop nu
    Har du bättre koll på läget nu?
    Och nej, du är inte fet.
Svar på tråden Midjemått under 80