• Jess83

Midjemått under 80

Enligt läkare ska kvinnor ligga under 80 i mindjemått... är det inte lite litet??

Jag känner mig jätte stor.. Jag hade 93 innan grav och 103 nu...

Vill gå ner 13 kg men tänker inte försöka nu under ammningen...

Men hur ska man lyckas gå ner över 20cm i midjan?

Jag har M i kläder vilket är "normalt"

Jobbigt läge...

(¯`°?.¸ ღ Julius kom till världen 24/5/2007ღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-25 14:06:07:

Ni som tycker att man ska ligga under 80 och att det är bra , lätt mm skriv inget elakt eller så att andra känner sig tjocka.

Herregud vi har ju fött barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-25 14:35:39:

Mätt fel..
    Midjan = där man är som smalast "precis över naveln" 92cm
  • Svar på tråden Midjemått under 80
  • Fluffguf
    Drickaback skrev 2007-07-25 14:27:20 följande:
    Im Fabulous skrev 2007-07-25 14:21:12 följande: Det går inte att mäta sjukdom genom BMI eller midjemått.En person kan vara överviktig men ändå väldigt sund och ha bra värden, medan en något smalare person kan ha diabetes typ2, hjärtkärlsjukdom och högt blodtryck.
    Nej man kan inte titta enbart på BMI osv, men det ökar ju risken för sjukdomar, det kan man inte komma ifrån.
    Men bara måtten säger inte så jättemycket, vi vet ju inte hur mycket ts väger osv. Dessutom är det rätt oviktigt precis efter förlossningen, då ska man ju inte banta.
    FUM är det nya BIM! Kolla in www.familjeliv.se/Forum-1-5/m22043160.html!
  • Jess83

Jag ligger på normal när det gäller bmi..

• Fluffguf
    Jess83 skrev 2007-07-25 14:30:12 följande:
    Jag ligger på normal när det gäller bmi..
    Då är det nog inget att tänka på, klart att din mage är större efter att du har fött barn!
  • Jess83
    Drickaback skrev 2007-07-25 14:28:58 följande:
    Har du bättre koll på läget nu?Och nej, du är inte fet.
    Jo tack
  • Ayla sthlm

om du precis har fött barn så är det väl inte konstigt att du har ett midjemått på 93cm?

• Veladis

Jag blev bredare både över höfterna-stussen (bäckenet antar jag) och över bröstkorgen efter mina två barn. Där över revbenen har jag defenitivt inte något fett. Jag har BH-storlek större i omkrets. Midjan blev också större, massa slapp hud etc som varit uttänjd så magen degar sig... Sen blev fötterna en stl större också...
    Midjan och rumpan är väl det som man till viss del kan göra något åt, men man får nog ha i beräkningen att man kanske inte får tillbaka sin gamla kropp alls, i allafall inte på en gång...

• lövet2

TS - Jag har också grubblat på det där! Enligt tabellerna för midjemått, så borde jag klassas som sjukligt fet med mina 94 cm. Men jag väger bara 62 kg, så jag skulle nog själv möjligen klassa mig som lite mullig ... Fundersam

• Jess83
    lövet2 skrev 2007-07-25 14:37:58 följande:
    TS - Jag har också grubblat på det där! Enligt tabellerna för midjemått, så borde jag klassas som sjukligt fet med mina 94 cm. Men jag väger bara 62 kg, så jag skulle nog själv möjligen klassa mig som lite mullig ...
    Ja eller hur... Men jag skulle ens inte kalla dig mullig!
  • Jess83

Tycker det är svårt att mäta.. asså precis där jag är som smalast det är inte speciellt långt under bysten o där ligger jag på 87 cm

• Fluffguf
    lövet2 skrev 2007-07-25 14:37:58 följande:
    TS - Jag har också grubblat på det där! Enligt tabellerna för midjemått, så borde jag klassas som sjukligt fet med mina 94 cm. Men jag väger bara 62 kg, så jag skulle nog själv möjligen klassa mig som lite mullig ...
    Oj, det låter ju verkligen inte rätt! 62 kg är ju helt normalt, inte ett dugg överviktigt (om du inte är typ 140 lång då )! Men det är väl så att tabellerna inte gäller för alla!
    Själv har jag mindre än 88 i midjemått, jag vet inte riktigt hur mycket men drygt 80 tror jag, och jag är överviktig...
Svar på tråden Midjemått under 80