• Jess83

Midjemått under 80

Enligt läkare ska kvinnor ligga under 80 i mindjemått... är det inte lite litet??

Jag känner mig jätte stor.. Jag hade 93 innan grav och 103 nu...

Vill gå ner 13 kg men tänker inte försöka nu under ammningen...

Men hur ska man lyckas gå ner över 20cm i midjan?

Jag har M i kläder vilket är "normalt"

Jobbigt läge...

(¯`°?.¸ ღ Julius kom till världen 24/5/2007ღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-25 14:06:07:

Ni som tycker att man ska ligga under 80 och att det är bra , lätt mm skriv inget elakt eller så att andra känner sig tjocka.

Herregud vi har ju fött barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-25 14:35:39:

Mätt fel..
    Midjan = där man är som smalast "precis över naveln" 92cm
  • Svar på tråden Midjemått under 80
  • Jess83
  • kate79

Jag läste också det om 80 cm och tänkte att det kan ju inte vara någon fara.

93!!! cm hade jag. Men det är inte bukfetma utan en massa överflödsskinn och utåtstående muskler.

Men jag gör sit-ups om kvällarna men än så länge ger det föga resultat.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Missisola

Jess: Kollade in på dina bilder...för att få en uppfattning om hur du ser ut och ja...stirra dig inte blind på midjemåttet bejbi...du ser ju helt normal ut...
    Sen att man liksom är degig och större runt om är ju inte så konstigt!!!!
    Shit du fick ju barn för 8 veckor sen!
    Det tog 9 månader för min kropp att se ok ut - dvs som innan grav.
    Fast ff ser den annorlunda ut - bredare höfter och så...

Kate79: Att göra sit ups bara hjälper inte .... man måste fettförbränna i komb med styrka(och helst äta ok mat)
    Men man bör ju vänta med riktigt träning till efter efterkontrollen - så man få kvitto på att man är hel liksom...

Gjorde den där kvotberäkningen...eum...Och ja jag har ju typ ett BMI under 20 men ändå "fet"...Hmmmm....

EbbaBebban 4-ever
  • Jess83
    Missisola skrev 2007-07-26 18:17:40 följande:
    Jess: Kollade in på dina bilder...för att få en uppfattning om hur du ser ut och ja...stirra dig inte blind på midjemåttet bejbi...du ser ju helt normal ut...Sen att man liksom är degig och större runt om är ju inte så konstigt!!!!Shit du fick ju barn för 8 veckor sen!Det tog 9 månader för min kropp att se ok ut - dvs som innan grav. Fast ff ser den annorlunda ut - bredare höfter och så...Kate79: Att göra sit ups bara hjälper inte .... man måste fettförbränna i komb med styrka(och helst äta ok mat)Men man bör ju vänta med riktigt träning till efter efterkontrollen - så man få kvitto på att man är hel liksom...Gjorde den där kvotberäkningen...eum...Och ja jag har ju typ ett BMI under 20 men ändå "fet"...Hmmmm....
    Åh tack
  • Missisola

Jess: Vassego´

EbbaBebban 4-ever
  • kate79
    Missisola skrev 2007-07-26 18:17:40 följande:
    Jess: Kollade in på dina bilder...för att få en uppfattning om hur du ser ut och ja...stirra dig inte blind på midjemåttet bejbi...du ser ju helt normal ut...Sen att man liksom är degig och större runt om är ju inte så konstigt!!!!Shit du fick ju barn för 8 veckor sen!Det tog 9 månader för min kropp att se ok ut - dvs som innan grav. Fast ff ser den annorlunda ut - bredare höfter och så...Kate79: Att göra sit ups bara hjälper inte .... man måste fettförbränna i komb med styrka(och helst äta ok mat)Men man bör ju vänta med riktigt träning till efter efterkontrollen - så man få kvitto på att man är hel liksom...Gjorde den där kvotberäkningen...eum...Och ja jag har ju typ ett BMI under 20 men ändå "fet"...Hmmmm....
    inser att jag inte kan kränga i mig en massa godis och onyttigheter

Försöker få tillbaka mina magmuskler på plats.
  • Jess83

Jag har köpt Krom nu som tydligen ska minska söt sug undrar om det hjälper.. är mera sötsugen nu när jag ammar vilket jag inte är annars...

• Veladis
    Jess83 skrev 2007-07-27 11:00:32 följande:
    Jag har köpt Krom nu som tydligen ska minska söt sug undrar om det hjälper.. är mera sötsugen nu när jag ammar vilket jag inte är annars...
    Det var likadant för mig, jag gick inte ner ett dugg när jag ammade, trots att jag ammade massor... Det var 20 kg upp under graviditeten och 10 kg ner direkt, resten satt där de satt trots långa barnvagnspromenader och intensiv amning, eftersom jag kompenserade amningen med mer mat och gott...
  • Jess83
    Veladis skrev 2007-07-27 11:02:19 följande:
    Det var likadant för mig, jag gick inte ner ett dugg när jag ammade, trots att jag ammade massor... Det var 20 kg upp under graviditeten och 10 kg ner direkt, resten satt där de satt trots långa barnvagnspromenader och intensiv amning, eftersom jag kompenserade amningen med mer mat och gott...
    Jag gick upp 25 kg under graviditeten och ner 10 direkt efter och sen 4 till efter nån vecka men där dod det stopp... så 6 kg kvar till vikten jag hade innan, men ytterligare 7 till för att nå mål vikten... hmmm Det är sammanlagt 13 kg, kommer aldrig klara det tror jag... Ärsh vikten skiter jag nästan i igentligen, kan jag kolla mig i spegeln och tycka att jag har en fin kropp då spelar det ingen roll vad jag väger.
  • Missisola

Jess83: Kommer du visst att klara - du måste tänka långsiktigt!!!
    Kan rek. Viktklubben!!! Har varit med där i några omgångar - senaste efter Ebba föddes.
    Gick ner mina 14 kg som inte ramla av efter förlossningen på 9 månader...
    Nu ytterligare ett år senare har jag gått ner 2 kilo till..dvs 2 kg på 1 år...
    Nu är jag i mål(och ja..hmm..snart dax att fixa nu bebis...och kommer helt klart gå upp 25 pannor då oxå, men men jag vet ju att kan gå ner dem så)

EbbaBebban 4-ever
  • Jess83
    Missisola skrev 2007-07-27 11:42:01 följande:
    Jess83: Kommer du visst att klara - du måste tänka långsiktigt!!! Kan rek. Viktklubben!!! Har varit med där i några omgångar - senaste efter Ebba föddes.Gick ner mina 14 kg som inte ramla av efter förlossningen på 9 månader... Nu ytterligare ett år senare har jag gått ner 2 kilo till..dvs 2 kg på 1 år...Nu är jag i mål(och ja..hmm..snart dax att fixa nu bebis...och kommer helt klart gå upp 25 pannor då oxå, men men jag vet ju att kan gå ner dem så)
    Jag ska verkligen försöka

Lycka till med försök att fixa syskon
  • Meddi

Hej. Har också kvar en del kilon som jag gärna vill bli av med. (10 stycken härliga...) Hur fungerar den här viktklubben? Vad kostar det? Måste man väga sej offentligt?

• kate79

Magnesium har jag också hört ska vara bra för att minska sötsuget.

Går på shiatsumassage och fick rådet där att köpa vitaminer för gravida och ammande, ammar min 17 månaders dotter. Bara efter en vecka var godissuget som bortblåst, kändes jättekonstigt att inte vilja köpa den där extra chokladen när man var inne i affären, var inte alls sugen.

• Missisola

KROM!!!! minskar sötsuget!

EbbaBebban 4-ever
  • Jess83
    Missisola skrev 2007-07-28 07:24:28 följande:
    Vi får hoppas att det hjälper då...
  • kate79
    Jag har hört att både krom och magnesium ska vara mineraler som minskar sötsuget!
  • Veladis
    Åh, jag är så sjukt godissugen ibland, och köper en påse. Sen äter jag fem,sex bitar och är egenrligen nöjd, men inte f-n slutar jag äta förrän påsen är slut!
    Finns det inget piller/mineral etc som hjälper mot dålig karaktär?
Svar på tråden Midjemått under 80