• Jessica23

Ok med semester UTAN bonusbarn?

När jag träffade min man för över 7 år sedan var hans dotter 4 år. Vi har nu bott tillsammans i 7 år fått 2 egna barn som är 3 och snart 6 år gammla!

Denna sommaren vill jag göra något med mina barn och min man utan bonusbarnet´. Vi är ju en familj vi också men givetvis ingår hans tös i vår familj, det har hon alltid gjort och kommer alltid göra! I alla år har vi semestrat MED henne och det har gått bra.

Vi var på skara sommarland för 3 veckor sedan i 2 dagar och bodde i stuga. Imorogn vill jag åka iväg med husvagnen någon dag men utan henne.

Min man är jättearg för det och förstår mig inte alls!

Är det så hemskt att göra detta utan henne? Är jag en styvmamma som borde bli hängd för att jag vill göra något med mina egna barn nån gång? Detta har ALDRIG hänt innan men jag vill ändå höra om det är ok att göra detta enligt er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-04 22:16:21:
    Ok lite felskrivet!!!

Dessa två dagar sker på mammans tid inte vår tid!

Min man vill gärna ha med hene på allt och ringer så fort vi ska göra något, även om vi bara ska nånstanns och bada eller grilla med vänner (på mammans tid då)

Tror han får dåligt samvete för att vi gör något utan henne!

• Svar på tråden Ok med semester UTAN bonusbarn?
  • Jessica23

Flinga 06 skrev 2007-08-05 14:56:19 följande:

Jag har också en bonusson. Vi har honom 5v på sommaren och resterande 5 är han hos sin mamma. Vi gör roliga saker både när han är här och inte. Det är ju helt självklart, han har ju massor av skoj hos mamma med.
    TACK en till som förstår mig! Stor KRAM från mig!
  • efemeryda

det klart du kan åka på semester med dina egna barn o man! Flickan har väl en biologisk mamma som kan roa henne också=)

Jessica23 skrev 2007-08-04 20:11:29 följande:
    När jag träffade min man för över 7 år sedan var hans dotter 4 år. Vi har nu bott tillsammans i 7 år fått 2 egna barn som är 3 och snart 6 år gammla!Denna sommaren vill jag göra något med mina barn och min man utan bonusbarnet´. Vi är ju en familj vi också men givetvis ingår hans tös i vår familj, det har hon alltid gjort och kommer alltid göra! I alla år har vi semestrat MED henne och det har gått bra.Vi var på skara sommarland för 3 veckor sedan i 2 dagar och bodde i stuga. Imorogn vill jag åka iväg med husvagnen någon dag men utan henne.Min man är jättearg för det och förstår mig inte alls!Är det så hemskt att göra detta utan henne? Är jag en styvmamma som borde bli hängd för att jag vill göra något med mina egna barn nån gång? Detta har ALDRIG hänt innan men jag vill ändå höra om det är ok att göra detta enligt er!TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-04 22:16:21:Ok lite felskrivet!!!Dessa två dagar sker på mammans tid inte vår tid!Min man vill gärna ha med hene på allt och ringer så fort vi ska göra något, även om vi bara ska nånstanns och bada eller grilla med vänner (på mammans tid då)Tror han får dåligt samvete för att vi gör något utan henne!
  • Jessica23
    caj skrev 2007-08-05 15:04:57 följande:
    Jag tycker inte att TS är en hemsk styvmamma, men jag tycker å andra sidan att hon efter 7 år eller vad det nu var vet vad som gäller. TS borde efter så många år förstå sin sambo/man efter så lång tid. För det första så verkar detta ju inte vara något nytt fenomen att han villha med dottern överallt, så TS visst ju på sätt och vis vad hon gav sig in i och det är ju tråkigt om hon trodde att han skulle ändras. Det är väldigt svårt att ändra någons beteende. Men det känns lite som om TS inte förstår sin sambo alls. Men sen kan jag tycka att det är synd att han särkiljer på sina barn. Men så är det alltid. Vem säger att du inte särkiljer på era två barn? Det jag tycker att ni ska göra är att sitta ner och prata (jag vet att ni har gjort det flera gånger innan) med alla inblandade. Då även dottern och kanske till och med hennes mamma, utan era små barn, Förstår du vad jag menar? För om dottern är 12 år så fattar hon en hel del. Förklara för henne och se vad hon säger. Och fortsätt därifrån.
    Så om vi har haft det så i SJU år så ska jag bara acceptera att det ska förtsätta i evigheten? Men vi måste väll ändå få rätten att gör något i den "lilla" familjen med? Eller vi är bara komplett när den stora flickan är här då?
  • Jessica23
    efemeryda skrev 2007-08-05 15:17:40 följande:
    ! det klart att du kan åka på semester med dina egna barn o man! Flickan har väl en mamma också som kan åka på semester med henne= )
    TACK!!!!En till som förstrå mig
  • Jessica23
    efemeryda skrev 2007-08-05 15:19:30 följande:
    det klart du kan åka på semester med dina egna barn o man! Flickan har väl en biologisk mamma som kan roa henne också=)
    KLart hon har en mamma också och en ny styvpappa med! De har ju ensamma varit i stockholm med henen hela helgen UTAN sina egna små barn!
  • timtim

Håller med dig ts, dags att du sätter ner foten & säger ifrån ordentligt! Bara för att det varit på det här viset i 7 år behöver det väl inte fortsätta att vara så! Får du inte maken att förstå att det är dags att ändra sig lite så verkar sista utvägen vara en separation. Det är inte meningen att du & era gemensamma barn alltid ska stå undan för storesyster. Tycker det är starkt gjort av dig att kräva förändring!

• caj
    Jessica23 skrev 2007-08-05 15:20:06 följande:
    Så om vi har haft det så i SJU år så ska jag bara acceptera att det ska förtsätta i evigheten? Men vi måste väll ändå få rätten att gör något i den "lilla" familjen med? Eller vi är bara komplett när den stora flickan är här då?
    Nä, det var inte alls så jag menade. Utan jag menade bara att du visste ju faktiskt vad du gav dig in på. Eller trodde du att han skulle förändras bara för att han fick barn med dig? Tyvärr är det nog så att han ser det så att han ej är komplett utan den stora flickan och eftersom du anser att du är komplett utan den stora flickan så är det ett problem. Men självklart är det så att man kan dela på barnen. Men jag förstår inte varför ni inte pratar med flickan. Hon är stor nog att förstå.
    Men vad vet jag.........
  • Jessica23
    timtim skrev 2007-08-05 15:56:54 följande:
    Håller med dig ts, dags att du sätter ner foten & säger ifrån ordentligt! Bara för att det varit på det här viset i 7 år behöver det väl inte fortsätta att vara så! Får du inte maken att förstå att det är dags att ändra sig lite så verkar sista utvägen vara en separation. Det är inte meningen att du & era gemensamma barn alltid ska stå undan för storesyster. Tycker det är starkt gjort av dig att kräva förändring!
    Tack!! Sju år är nog!
  • Jessica23
    caj skrev 2007-08-05 16:00:53 följande:
    Nä, det var inte alls så jag menade. Utan jag menade bara att du visste ju faktiskt vad du gav dig in på. Eller trodde du att han skulle förändras bara för att han fick barn med dig? Tyvärr är det nog så att han ser det så att han ej är komplett utan den stora flickan och eftersom du anser att du är komplett utan den stora flickan så är det ett problem. Men självklart är det så att man kan dela på barnen. Men jag förstår inte varför ni inte pratar med flickan. Hon är stor nog att förstå.
    Det är ju inte hon utan min man som ska ha med henen på allt vi gör!

Vi fick barn och jag trodde ju ändå han skulle bry sig lite om våra ungar också även när vi är ensama utan bonusen!
  • caj

Det kanske är så att han tror att hon vill följa med på allt. Så därför kanske det är bra att prata med henne tillsammans med din sambo/man så att han också får klart för sig att hon kanske inte alls känner sig utanför. För det kanske är så att han faktiskt tror att hon blir sårad om ni gör saker utan henne.

TYvärr är det nog så att inte känner sig komplett utan sin dotter, även om han har två till barn. Jag vet ju hur mycket jag saknar mina barn om jag är utan dem och då handlar det kanske om någon timme hit el dit.

Jessica23 skrev 2007-08-05 16:06:02 följande:
    Det är ju inte hon utan min man som ska ha med henen på allt vi gör!Vi fick barn och jag trodde ju ändå han skulle bry sig lite om våra ungar också även när vi är ensama utan bonusen!
    Men vad vet jag..........
Svar på tråden Ok med semester UTAN bonusbarn?