• Anonym

kräkfobi

Nu är jag så himla trött på skiten!!!!

Det började för ca 7 år sedan när vi var på en kompis sommarställe på midsommar. Min dåvarande pojkvän spydde ner min väska med mina kläder i.
    Då började jag få panikångest varje kväll så fort det blev mörkt. Kunde nästan aldrig göra nåt normalt längre. Har gått på kognitiv terapi och allt.
    För ca 2 år sedan så träffade jag en ny kille (min nuvarande) Och det blev bättre. Jag var ju bara så lycklig och tänkte inte på det så mycket längre. Jag blev gravid och klarade mig hur bra som helst utan mina sömnpiller o antideprissiva som jag knaprade innan. Nu när hösten kommer börjar det komma tillbaka. Speiellt när jag är ensam. Tex nu ikväll är min kille ute på krogen och jag är helt livrädd för att jag ska kräkas. Är jätteyr.
    Under denna tid jag haft dessa problem så har jag aldrig kunnat åka buss, åka bil med andra än mina närmaste, gå på toa på krogen,stå i en kö typ ingenting som man kan tänkas kräkas eller andra kan kräkas. Jag är helt låst med min fobi.. Orkar inte med det här längre. Jag vill aldrig visa min dotter hur jag mår men vad gör jag om min sambo inte är hemma när hon får tex maginfluensa? måste ju klara av det!

Finns det någon som har samma problem som har blivit av med fobierna. Är ju så jobbigt! Allt jag gör påverkas. Kan knappt träffa nya människor för då mår jag illa. Mår verkligen illa varje dag av inbillning för jag är såå rädd för att kräkas. Får panik!
    Allt jag gör förknippar jag med kräk eller maginfluensa.
    Orkar inte mer!!!

• Svar på tråden kräkfobi
  • Anonym

Åh, samma här! Fullkomligt livrädd. Mest för att få magsjuka. Fy, detta har gett mig bacillskräck. Fy offentliga toaletter o folk i kön mm. Går jag på ett fik tex. så vill jag inte sitta nära barn för de kan ju lätt äta för mycket o kräkas o då skulle jag tro att det var smittsam magsjuka o jag skulle bli knäckt. Tänker på detta dagligen o har det jobbigt, för hellst vill jag ju inte vara blan´d mycket folk som kan kräkas.

• Anonym

men anledningen till att jag inte kan stå i kö är för att jag får panik när jag MÅSTE stå på ett ställe utan att kunna springa ut om jag skulle behöva. Kollar alltid vart jag är efetr flyktväg ut eller till toa .
    Har du gjort nåt för att bli bättre? Hur länge har du haft problemen?

• Anonym

Ok, lite annorlunda än mig då. Nej, jag har inte gjort något för att bli bättre. Vet inte hur. Och som du såg i min tråd så är det en massa annat hela hela tiden.

• Anonym
    bellanbus skrev 2007-08-10 22:21:43 följande:
    www.emetofobi.se
    Ja jag vet om den sidan. men det skulle va skönt att få prata med nån här om det finns nån med samma problem
  • bellanbus
    Anonym skrev 2007-08-10 22:24:04 följande:
    Ja jag vet om den sidan. men det skulle va skönt att få prata med nån här om det finns nån med samma problem
    Jag är emetofob...har gått i kbt för det och även hypnos
    Välkomna till Effelltown....
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-08-10 22:23:29 följande:
    Ok, lite annorlunda än mig då. Nej, jag har inte gjort något för att bli bättre. Vet inte hur. Och som du såg i min tråd så är det en massa annat hela hela tiden.
    det är sååå hemskt att hela tiden vad man än gör behöva gå omkring o vara livrädd.. Har du barn själv ?
  • Anonym

Ja, två. Den största kräktes sist då jag väntade min yngsta o jag bröt ihop totalt! Tur att karln var hemma. Sen låg jag vaken hela natten livrädd att hon skulle kräka igen. Lyssnade efter minsta lilla ljud o kände mig som en urdålig mamma som hade svårt att finnas där för henne.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-08-10 22:27:30 följande:
    Ja, två. Den största kräktes sist då jag väntade min yngsta o jag bröt ihop totalt! Tur att karln var hemma. Sen låg jag vaken hela natten livrädd att hon skulle kräka igen. Lyssnade efter minsta lilla ljud o kände mig som en urdålig mamma som hade svårt att finnas där för henne.
    Skull emed bryta ihop .. O jag vill ju verkligen kunna va där för min dotter då .
  • Anonym
    bellanbus skrev 2007-08-10 22:24:43 följande:
    Jag är emetofob...har gått i kbt för det och även hypnos
    har oxå gått på kbt men har inte blivit hjälpt. Tyckte du att hypnos hjälpte?
Svar på tråden kräkfobi