Trollmamma: Äh, vad är på gång? Ska du fria??
Eller ni är kanske redan gifta... Jag är inte heller ett DUGG nyfiken! *hrm*
Lisalove: Jag har fått ett privat svar från en tjej och hon ville vara med, så jag har satt en stjärna på så länge. Tänkte kanske vänta lite till och se om man får fler svar, sen kan man väl ta bort de inaktiva och våra stjärnor framför namnen så återgår allt till det normala.
Jag har alltså skrivit meddelanden till alla utan stjärna framför namnet. Sen en del sköter ju via tråden har jag sett också.
Jojja: Ja hur är det? Är det bättre? Skönt att du kommer ut i alla fall. Jag har rätt svårt för att komma ut, vete 17 varför. Tycker man har så mycket tid ibland så helt plötsligt är det kväll. Skumt. Mycket skumt.
Theorese: Ja, alltså det där med att söka jobb är riktigt jobbigt! Ansökningar skriver verkligen inte sig själva, vi håller tummarna för att de hittar dig!
MOTIVATION!
Hörrni! Vad säger ni? Ska vi ta ett ryck? Det är flera här förutom jag som känner att en spark i rumpan skulle vara bra.
Ska vi ta en utmaning? Den behöver inte vara så blodig. Ska vi köra bra-dagar?
Jag och en kompis började vår viktminskning med att inleda bra-dagar. Vi orkade inte fixa hela veckorna så vi började med en valfri bra-dag. Vi tog tisdagar. Så tisdagar skötte vi oss allt vi kunde. Sen utökade vi till torsdagar också, så både tisdag och torsdag.
Det ska man ju fixa i alla fall. Konstigt nog så är det svårare än man tror. Helt sjukt vad hjärnan ställer in sig.
Jag skulle i alla fall behöva komma igång lite, orkar inte riktigt nu heller känns det som, men en eller två bra-dagar i veckan fixar jag.
Nån som vill hänga på? OBS! Du som är motiverad avrådes starkt till att hänga på! 
Nu kommer jag behöva fasta och laxera i morgon för jag ska på coloskopi på torsdag förmiddag. Så ni vet vad jag ska ha för kul för mig. Så det blir ju lite tokigt att köra bra-dagar då, men kanske tisdag och torsdag nästa vecka för min del? Ni andra kan ju välja andra dagar.
Och medan jag ändå håller på att skriva världens längsta inlägg vill jag passa på att säga att jag kommer att tillbringa en hel del i min farmors lägenhet. Ska städa ur den och plocka ihop mm. Hon flyttar till ett vårdhem. 101 år gammal så har hon bott hemma ända till nu då hon bröt lårbenet. Det ser inte ut att vilja komma igång ordentligt och hon vill inte (tack o lov) hem heller för hon trivs så bra. Det tackar jag för eftersom hon tyvärr har överlevt sina tre barn och endast har oss barnbarn, men det är ju inte samma sak som barnen. Även om vi har starka känslor och bra kontakt så tror jag att hon saknar dem oerhört mycket. Det är inte alla barnbarn heller som hälsar på utan det är jag, syrran och två kusiner som är stadiga. Tråkigt, när det finns tre till, men de verkar inte bry sig. De dyker väl upp när det är för sent. Det är ju rätt vanligt tyvärr.
NU postar jag annars lär jag väl aaaaldrig bli klar. *puh*