• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Theorese

Det är väl klart att du ska vara med oss ändå Emmiez! Du ä rju en av oss och brukar ju komma med en massa positivt tänkande till oss andra!! Du vet ju att du kan och just nu tror jag att du bara måste få njuta av din graviditet och lägga det andra åt sidan, tid till att ta tag i det kommer! Du är ju kanon!

Trollmamma- hur kunde jag känna det på mig?

Jojja- Det är ett jobb som ekonom, som jag faktiskt är utbildad till. Kraven på den perfekta ansökan är skyhöga och just därför fick jag itne klart den igår...blir så arg på mig själv..nåja jag äter iallafall inte i dessa situationer vilket ajg ahde gjort för ett par år sen...nu ligger ajg vaken på nätterna istället. Återträffen på tjockisanstalten gick bra, vara bara jag och mina två favvo medlemmar. Hade gått ner och fick beröm av dietisetn men också uppgift att ringa läkaren och få mitt knä undersökt...har jag gjort det...nej...

• Emmiez

Theorese:
    Jo det är så jag kännt också, det känns som att man helt enkelt får ta en sak i taget..

Igår köpte jag svenska äpplen i affären, åt det till frukost, åhh det var så gott, har längtat efter äpple så länge, men vill inte köpa dom utlänska äpplerna, har köpt flera gånger och så delar man på mitten så är hela innandömmet mögligt, dom besprutar så mycket att utsidan ser fin ut fast dom är så gamla så innuti har det blivit mögligt.. jobbigt..

Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Pip73

Här är ytterligare en som håller sig i bakgrunden just nu... men jag har inte övergivit er...

Har heller inte varit speciellt duktig under graviditeten, men jag håller mig någorlunda. Vi har ju fått lite negativa besked på vägen ang bebisens njur/urinvägsfunktioner och jag har även haft problem med illamående och att jag inte kan få i mig vad som helst. Men allt det till trots ligger jag nu på +5,5 kilo på 29½ vecka så så illa är det inte!

Efter bebis och amning är avklarat tar jag sikte på bröllopet. Kanske gubben kan bli nöjd om jag till slut kan få ur mig ett datum när det trots allt är jag som friat.

Det enda jag sagt är att jag vill gå ner i vikt en bit först...

• Chania

Emmiez, jag har också helt kommit bort från att sköta mig angående sockret. Hade tänkt vara så duktig men redan när vi kom hem efter IVF innan vi visste hur det hade gått började jag äta glass, 1 -2 strutar per dag. Höll mig till glass och bulla nångång i bland men nu har det varit glass, bulla, choklad varje dag nästan. Det är hemskt hur man låter sig falla igen. Men har ändå bara gått upp endast två kilo och är nu i vecka 16. Men jag äter så otroligt mycket, ordentlig mat och massor av mellanmål, de flesta består tom av frukt! Så bebis får nog all näring den behöver. Ibland funderar jag om den kan bli övergödd och hur den reagerar på sockret, så nu försöker jag igen att ha nån dag i veckan jag unnar mig. Men vet att imorgon har vi fika med bulla på jobbet, på onsdag åker vi bort då blir det en glass på café, på torsdag äter vi ute och det kanske blir efterrätt, sen är det helg och då brukar det bli lite gott till helgen osv.... Så jag jag återkommer garanterat hit efter graviditeten, ska kämpa med att gå ner i vikt.

Tittar också regelbunder in här, skriver desto mer sällan, känner att jag inte har nåt att tillföra just nu. Annat än att få lite peppning av er andra och hålla tillbaks med godiset iallafall. För det mår ju varken jag eller bebis bra av om det blir för mycket av dte goda.

• Theorese

Det är bara roligt att ni tittar in till oss!!

Här är det väldigt trögt idag...all IT förutom Internet ligger nere och ingen vet när vi kan komma igång och ingen skickar hem oss, så här sitter jag och vänder på lite papper och surfar...inget roligt alls!!

• Trolltoka
    BORTTAPPAT/FÖRSVUNNET
    Är det någon som sett min motivation springa förbi? Kan ni isåfall säga åt den att dess ägare saknar den oerhört mycket och vill ha tillbaka den hem igen. // Trollmamma
    Gå ner i vikt motivation har jag absolut noll av för tillfället, fast jag egentligen borde ha maxad motivation för tillfället. Istället har jag sååååååå mycke motivation och lust till att städa. Ops.. Sa jag det där högt? *håller kik efter skumma män i vita rockar som bär på "krama-mig-själv-tröjjor". Ja som ni kanske förstår är det definitivt inte likt mig att vara på sådant här fanatiskt städhumör. Städade hela torsdagen, hela fredagen + morgonen på lördagen och kvällen + att jag bakade på fredagsnatten. Ok... Att jag står och bakar halva nätterna är fullt normalt. Men städa? Hallå... Det är ju mig jag pratar om, och jag gillar definitivt inte att städa!

Vet inte om jag halkat och slagit i huvudet eller blivit hjärntvättad, men något som är fel är det iaf. Vad det är för sjukdom som härjar här har jag inte en blekaste aning om.

Men den uttrycker sig iaf med stark städfanatism, fjärilar i magen, varmt pirrande hjärta och ett sinne som svävar på rosa moln. Känner ni igen symptomen så berätta gärna mer!

Och inte kommer jag kunna ta mig till en våg förens i slutet av september *suck*.

Go go tjejer! Ut å spring med er och leta efter min motionera-motivation! *fniss*
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Emmiez
    Chania:
    Vi får ta nya tag om några månader när bebisarna är födda. Jag känner så igen mig i det du skriver, flera glassar per dag, illa det där juh..

Trollmamman:
    Jag vet varför du städar så Det är ju för att få motion såklart, så lite motivation har du fast du förstår det inte Så ta vara på din städnojja, perfekt sätt att motionera samtidigt som man får gjort något vettigt
    Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • J fer

Trollmamma: Äh, vad är på gång? Ska du fria?? Hemlis Eller ni är kanske redan gifta... Jag är inte heller ett DUGG nyfiken! *hrm*

Lisalove: Jag har fått ett privat svar från en tjej och hon ville vara med, så jag har satt en stjärna på så länge. Tänkte kanske vänta lite till och se om man får fler svar, sen kan man väl ta bort de inaktiva och våra stjärnor framför namnen så återgår allt till det normala.

Jag har alltså skrivit meddelanden till alla utan stjärna framför namnet. Sen en del sköter ju via tråden har jag sett också.

Jojja: Ja hur är det? Är det bättre? Skönt att du kommer ut i alla fall. Jag har rätt svårt för att komma ut, vete 17 varför. Tycker man har så mycket tid ibland så helt plötsligt är det kväll. Skumt. Mycket skumt.

Theorese: Ja, alltså det där med att söka jobb är riktigt jobbigt! Ansökningar skriver verkligen inte sig själva, vi håller tummarna för att de hittar dig!

MOTIVATION!

Hörrni! Vad säger ni? Ska vi ta ett ryck? Det är flera här förutom jag som känner att en spark i rumpan skulle vara bra.

Ska vi ta en utmaning? Den behöver inte vara så blodig. Ska vi köra bra-dagar?

Jag och en kompis började vår viktminskning med att inleda bra-dagar. Vi orkade inte fixa hela veckorna så vi började med en valfri bra-dag. Vi tog tisdagar. Så tisdagar skötte vi oss allt vi kunde. Sen utökade vi till torsdagar också, så både tisdag och torsdag.

Det ska man ju fixa i alla fall. Konstigt nog så är det svårare än man tror. Helt sjukt vad hjärnan ställer in sig.

Jag skulle i alla fall behöva komma igång lite, orkar inte riktigt nu heller känns det som, men en eller två bra-dagar i veckan fixar jag.

Nån som vill hänga på? OBS! Du som är motiverad avrådes starkt till att hänga på! Räcka ut tungan

Nu kommer jag behöva fasta och laxera i morgon för jag ska på coloskopi på torsdag förmiddag. Så ni vet vad jag ska ha för kul för mig. Så det blir ju lite tokigt att köra bra-dagar då, men kanske tisdag och torsdag nästa vecka för min del? Ni andra kan ju välja andra dagar.

Och medan jag ändå håller på att skriva världens längsta inlägg vill jag passa på att säga att jag kommer att tillbringa en hel del i min farmors lägenhet. Ska städa ur den och plocka ihop mm. Hon flyttar till ett vårdhem. 101 år gammal så har hon bott hemma ända till nu då hon bröt lårbenet. Det ser inte ut att vilja komma igång ordentligt och hon vill inte (tack o lov) hem heller för hon trivs så bra. Det tackar jag för eftersom hon tyvärr har överlevt sina tre barn och endast har oss barnbarn, men det är ju inte samma sak som barnen. Även om vi har starka känslor och bra kontakt så tror jag att hon saknar dem oerhört mycket. Det är inte alla barnbarn heller som hälsar på utan det är jag, syrran och två kusiner som är stadiga. Tråkigt, när det finns tre till, men de verkar inte bry sig. De dyker väl upp när det är för sent. Det är ju rätt vanligt tyvärr.

NU postar jag annars lär jag väl aaaaldrig bli klar. *puh* Oskyldig

• J fer

Hallå! ALLA utom Pip på sista sidan är inloggade nu! Har aldrig sett förut. Lite ballt.

• Chania

Idag är jag iallafall stolt över mig själv! Lyckades stå emot suget ikväll och istället för att kila iväg och köpa choklad och glass tog jag torkade aprikoser och katrinplommon istället! Fast på kursen idag blev det en stor vetebulle och två chokladkonfekt, fast det tycker jag faktiskt är helt ok! Man måste ju glädjas även över små framsteg inte sant?

Så J fer, tycker det låter som en jättebra idé. Och då man varit duktig en dag ska man vara stolt och berömma sig själv. För att klara en dag behövs det mycket viljestyrka när motivationen känns som bortblåst. Så massor av beröm!

Svar på tråden 100 +