• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Martina 3

Beklagar sorgen..

Aha, så det är det som är en crosstrainer Det är en sådan jag går på gymmet ju i förrgår gick jag 60 min o igår 40min efter det är det de andra maskinerna som gäller. Vägde mig igår och har gått upp 1 kg igen! *börjar snart gråta* fattar inte varför..när man är så här överviktigt ska det ju vara lätt att gå ner de första kg..

• jojja

J fer--> Åh, jag beklagar sorgen! Du har ju skrivit en hel del om din farmor Hoppas hon har det bra nu iaf. *kram*

Martina--> Ge inte upp! Det är så mycket annat som påverkar vikten. Jag tex går upp ungefärä 2kg när jag ska ha mens, eller ägglossning. Skitdrygt!
    Se över allt du gör supernoga. Ta en vecka och skriv ner allt - och då menar jag allt som stoppas i munnen, allt du rör dig osv så kanske det går att bena ut vad som behöver ändras på
    Men du - ge inte upp! Förr eller senare så lossnar det! *kram*

• Martina 3

jojja den första helt klart! Åh, vilken bild!

Tack för pepping

• Theorese

jojja- den första! Vilka bilder!!

Martina- ge inte upp! Ett tips att komma igång är att föra lite mat och träningsdagbok en vecka för att se om det finns några små justerignar att göra, kanske är det så att du måste äta lite mer om du tränar mycket.

• Chania

Jojja, vilka härliga bilder! Håller med om att ettan är bäst.

Martina, äter du tillräckligt? Håller med Theorese om att det kan vara bra att skriva upp vad man äter, så ser man bättre var man kan göra vissa justeringar.

Ingen viktnedgång denna vecka för min del men det var väntet efter gårdagens hemska dag matmässigt. En lösgodispåse 200 gram (det vanliga) men förutom det två tårtbitar (firade farsdag i förskott), plus en megastor glassportion ute på restaurang. Men å andra sidan är det ingen stress med att minska i vikt känner jag. Jag tänker inte börja späka mig själv för det mår jag inte bra av inte heller min kropp. Men usch vad jag var mätt igår, känns att jag inte är van vid såna där utsvävningar längre och det är i och för sig en skön upptäckt.

• J fer

Tack, ni är så gulliga hela bunten att jag bara vill äta upp er! Ja, så ser ni vilken karaktär jag har också... Generad
    Maten går faktiskt bra! Det är det andra runt om kring som inte går så bra. Godis igår, tårta idag... Har kommit ut på lite promenader i alla fall, har tagit sambons avlagda vinterjacka eftersom jag knappt kan stänga min, så nu kan jag vara ute utan att frysa.
    Skönt. Är ledig på torsdag eftersom jag jobbar helgen nu. Skulle först vara ledig med barnen, men det har varit så jobbigt så jag ska bara ta det lugnt hemma och städa och göra fint. Snart börjar advent och det ser ut som 17 hemma hos oss. Inte så roligt.
    Ett annat alternativ är att dela dagen, först promenera mot stan o gå på första bion och sen städa. Vi får se hur det blir. Nackdelen med mig när jag ska "bara" är att det där "bara" brukar ta hela dagen sen blir det inget mer...

Jag hade en crosstrainer, men sålde den. Jag är ju rätt kort och nådde inte ända fram. Så den stod och blev mitt dåliga samvete. Jaja, så är det.

Theorese; Du verkar flänga rätt mycket i jobbet. Är det skift också?

MEN HERREGUD JOJJA VILKA BILDER!!!
    Jag är superimponerad. Var naturligtvis tvungen att titta runt lite på det andra när jag tittat färdigt på stranden. Alltså, vad har du för kamera? Det måste ju vara en systemkamera eller? Snälla säg att det inte är det. Säg att det är en vanlig kamera för max 5000 kr som kanske jag har råd med också. *hoppas* Har en kompis som köpte sin för 22000 och alla bilder blir bra, men jag har liksom inte den ekonomin om man säger så... *PUH*
    Meddela mig är du snäll.

• Endoriana

Hej alla glada viktkämpar

Saknat mig??? Hahaha...skojar bara..

Har äntligen hittat tillbaka efter en lååååååååång "down"period.
    Måste ta tag i skiten igen:-/
    vet ej hur, men jag känner att jag måste helt enkelt och vad är då bättre än att kämpa tillsammans med er och få det stödet jag fick från början för ganska snart 3 år sedan då första tråden skrevs...
    Jag skall leta reda på senaste listan och fylla i den så fort jag vägt mig i morgon. Får liksom fortfarande springa till mamsen..haha

Kram på er alla supergoa...

• Theorese

Endoriana- Där är du ju!!!! Kul att se dig igen! Klart vi har saknat dig!!!

J fer- nej egentlgien flänger jag inte så mycket i jobbet alls, det är bara nu det har blivit väldigt intensivt, annars sitter jag mest framför datorn och känner mig som en papperskorg som matas med all möljig skitgöra....

Vad gäller advent, så cool it down, ingen tackar dig för att det är superfint hemma med en helt utsliten kvinna. Bestäm dig för det du tycker är viktigt och gör det. Förra året bestämde jag mig för att det var viktigt att baka lussekatter, de hade jag med mig till jobbet i januari för att de skulle bli uppätna, i år blir det till att köpa

• MrsK

Då ska vi försöka ta nya tag då...
    Fast jag tycker jag äter okej, men så går kilona upp... Vad är de för fel på mig?
    Så nu ska jag försöka igen...

MrsK
  • Trolltoka

Hua nu jävlar blir det paus någon dag här! Säga vad ni vill men tänker inte bry mig i vikten nån dag nu och än mindre ut på långpromenader!

Var in på K.K och fick spiral instatt. Har sån satans mensvärk nu efter så kunde knappt ta mig tillbaks till bilen trots barnvagn att stödja mig på. Så nu får de vara paus med långpromenader tills värsta värken gått över. Hoppas det är giltligt?

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)