• Theorese

100 +

Så var det då dags igen för en ny tråd, vilken i ordningen är det ingen som vet.

Välkomna hit till oss i 100+ tråden!!

Här samlas vi som kämpar med vikten, vi alla väger eller har vägt över 100 kg, vi tillsammans kämpar med att minska vår vikt till i första hand tvåsiffrigt, sen varierar resten. Vi har alla olika metoder för att nå våra mål ingen är bättre än någon annan!

Skriv in dig på vår lista såhär:
    Smeknamn: Startvikt / vikt nu - längd - Bmi start/nu ( skillnad: X kg bmi X)

~~~~~~~~~********~~~~~~~~
    För att räkna ut BMI skriv in längd och vikt på www.bmidirekt.se
    Var noga med att skriva en punkt (.) och inte ett komma (,) när du skriver vikten för annars blir det fel bmi.
    (Med komma räknar den utan siffran efter komma, dvs väger man 100,9 så räknar den med 100,0 skriver man 100.9 räknar den 100,9.)

Tidigare tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m20678335.html

• Svar på tråden 100 +
  • Theorese

Lördag och vi är hemma, så skönt!! Nu står en tarte tatin i ugnen, grannfrun kommer snart över på fika och eftersom vårt äppelträd inte gav så många äpplen iår tänkte jag att jag skulle få njuta lite

Nya byxor är införskaffade blev ett par som satt perfekt nu, kunde inte förmå mig tilll att köpa en tightare storlek, vill ju vara snygg nu. Sen blev det två tröjor också

Det var nån som hade vart ute o skogen och plockat svamp och sen skrev, fast det gav inte så mycket motion. jag tror inte man ska tänka så utan man ska istället tänka att man faktikt är aktiv och det är det som räknas. Här är det snustorrt i skogen och ingen svamp finns...

• jojja

Pisan-- > Jag är så stolt över dig!! Skitbra gjort!!

• Trolltoka

Är ju iaf lite motion att gå i skogen och leta och plocka svamp. Tänk vad många gånger man böjjer sig upp och ner för att plocka? Och gå i den där ojämna skogsmarken? Är faktiskt mer motion än vad man tror. Och man rör ju faktiskt på sig!

Härligt Theorese! Är ju så härligt och glädjande att hitta ett par byxor som är snygga och som sitter snyggt! Önskar jag kunde göra detsamma....

Försökte komma i mina älsklingsjeans idag... Jo jävlar.. Glöm och dröm säger jag bara! Där räcker det inte med några futtiga 15kg bort inte... Krävs nog mer ett halvt ton (känns som det för tillfället....)

Tog en promenad igår också. Så TVÅ långa promenader denna vecka Ujjj vad stolt jag känner mig! Men vilken abstinens efter att få väga sig då! Kommer inte åt våg förens i slutet av september! Hua...

Hm... Undra om det är totalt omöjligt att på ca 18 månader att ta sig från stl 44 till 38-40? Hoppas jag får vara kvar här hos er tills dess... Behöver verkligen eran peppning, glada berättelser och motivation. Ni är verkligen helt toppen tjejer!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • mava

Hej

Här hör jag nog hemma, får jag vara med? bär på 46 kg övervikt och har hållit på med viktväktarna i 2 veckor och tappat 4,3 kg Har efter 2 täta graviditeter dragit på mig 25 kg på mina redan allt för många kilon.

Stolt mamma till Edvin & Elina
  • lisalove

Hej tjejer!

Flytten gick under omständigheterna bra igår. Omständigheterna var att jag hade mensvärk i magen + svanken, inte kul alls. Ville bara grina. I dag är den som bortblåst, tack och lov. har packat upp i köket på morgonen så nu är det bara resten kvar .

Mava: Självklart får du hänga på här. Du är så välkommen!

Kram på er!

• Theorese

Mava-Välkommen till oss!!

lisalove-låter inget skoj, men visst är det konstigt attsån smärtabarakan försvinna sådär?

Så var helgen redan över känns inte som om jag kopplat av mer änmax 10 min i sträck...men men vi har varit hemma iallafall.

Just nu tycker jag att det är så roligt att handla grönsaker, finns så mycket närodlat i butikerna. I helgen har det blivit vaxbönor som är hur gott som helst och rödbetor.

Imorgon är det första tillfället för crawlkursen! ska bli så roligt ochpå onsdag blir det spinning på morgonen.
    Hur ser era träningsplaner ut inför hösten tjejer?

• Trolltoka

Mava - Klart som tusan du får vara med här! Hoppas du ska trivas i vårat lite halvtokiga gäng (förlåt tjejer.. Inget illa menat *fniss*)

• mava

Tack allesammans, kommer säkert att trivas.
    sitter och kämpar emot för att inte stoppa nått gott i mig, har ett enormt sug just nu och har haft det hela veckan.

Theorese: Min motion består av att jaga mina hulliganer Äldsta blir 2år om 2 veckor och han springer jag efter hela tiden, råkar ytterdörren vara olåst så är han ute på gatan innan man ens hunnit säga halv 7. Lillan är 10 månader och hon kommer bli vildare än sin bror hon visar redan tendenser till spjuver Så när dom sover och vi får tid för oss själva så är jag halvdöd

Stolt mamma till Edvin & Elina
  • Trolltoka

Träningspass? Måste man göra sånt också.... Hm.. Då har jag visst missat något *fniss* Räcker det inte med att bära runt på en liten 4kgs klump och promenera med ett helvilt 25kgs muskelpaketsmonster? Det tar jag som mina träningspass iaf Just nu känns det som om jag har GOTT om tid att gå ner i vikt och några storlekar på Har iaf tagit 3st långpromenader denna vecka. Det är 3 långisar mer än vad jag brukar så

Mava - Det låter som bra motion de! Är iaf en motionsform man inte kommer undan ifrån *skratt*

Svar på tråden 100 +