• Norix

Överklassnamn

Det är ofta mycket prat om WT-namn här på forumet. Nu undrar jag vad ni skulle tycka var typiska överklassnamn?

Några egna förslag på överklassnamn är:
    Rebecka
    Isabella

Filip
    Nils

• Svar på tråden Överklassnamn
  • Frantic

Ärligt?

Jess Gbg skrev 2007-08-24 09:55:43 följande:

Ojdå har aldrig riktigt tänkt i de banorna...Jag valde namn på mina barn som jag "bara tyckte var fina"...Hur uppfattas de namnen? Alicia och Olivia?
  • Jess Gbg

Frantic

Vissa namn kan man ha en viss uppfattning om men inte så ingående som ni diskutterar här.
    Ja, det är ärligt...

• Frantic

Jag undrade om du ville ha ett ärligt svar på frågan om hur dina barns namn uppfattas. Många gånger här på FL uppfattar jag att folk ställer frågor som de inte alls vill ha ett ärligt svar på, utan dunk i ryggen för. Och svarar man ärligt blir folk ledsna.

• Dessie

Gabriella S: hihi, har jag ett överklassnamn? (inlägg 6, jag heter Desiree)

• Dessie

Ojoj, ett till överklassnamn i vår familj = vår flicka heter Linnea (inlägg 17)

• Jess Gbg

Frantic

Jasså, jaha...ja klart ärligt. Vill veta hur namnen uppfattas.

• Gabriella S
    Dessie skrev 2007-08-24 10:50:19 följande:
    Gabriella S: hihi, har jag ett överklassnamn? (inlägg 6, jag heter Desiree)
    Ja, absolut! En av kungens systrar heter ju det - mer överklass kan det inte bli! Jättefint är det också. Fast jag skulle vilja sätta dit en accent: Desirée.
  • Gabriella S
    Dessie skrev 2007-08-24 10:52:12 följande:
    Ojoj, ett till överklassnamn i vår familj = vår flicka heter Linnea (inlägg 17)
    Fast jag skulle i alla fall inte klassa Linnea som överklassnamn - inte ett typiskt sådant i alla fall. Jag skulle säga att det är neutralt - alltså att det förekommer över hela skalan.
  • Gabriella S

Jess Gbg skrev 2007-08-24 09:55:43 följande:

Ojdå har aldrig riktigt tänkt i de banorna...Jag valde namn på mina barn som jag "bara tyckte var fina"...Hur uppfattas de namnen? Alicia och Olivia?
    Det är nog inte namn som den översta överklassen eller kungafamiljen skulle välja, men annars skulle jag säga att de är hyfsat neutrala. Alltså förekommande i alla samhällsklasser. Alicia är jättefint! Olivia gillar jag inte så mycket, men det är mer än smaksak.
Svar på tråden Överklassnamn