• Anonym (knölen)

Knöl på handleden.

Upptäckte idag att jag har en bula/knöl ovanför den stora knölen som alla har. Jag har haft lite ont i handleden de senaste veckorna. Är det något jag behöver kolla upp? Vad kan det vara? Det är liksom en hård knöl som ben typ.
    Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Knöl på handleden.
  • Minipiglet

Min kompis hade en knöl på handen...låter som den som du har. Det var brosk. men eftersom hon också hade ont av den så opererade de bort den. kolla upp det, då slipper du oroa dej också :)

• Anonym (knölen)

Jag har liksom inte sett den innan. Den har kanske varit där men jag såg den först idag. Hur kan den bara komma dit?

Tack för svaret grodan!!

• barajosefine

Min mamma hade också en sån knöl, jättestor var den och hon hade jätteont och svårt att röra handen. Hon uppsökte läkare och fick operera bort den.

Tror det är brosk precis som Grodan säger!

?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Selma 061109 ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • Mallory

Min mamma hade en knöl för många år sen på handleden som hon hade ont av den bara kom men hon opererade bort den fast den kom tillbaka sen men den störde inte lika mycket då....hm...

]Älskar mina pojkar [
  • Anonym (knölen)

Hur går den operationen till? Blir man gipsad o så? Hur kan brosket bli så helt plötsligt? TAck för att ni tar er tid att svara!

• Mallory

Kommer inte ihåg alla detaljer tyvärr de va längesen o ja var ganska liten men kanske nån annan som kan svara mer detaljerat

]Älskar mina pojkar [
  • miss maple

Min sambo har också en knöl på handen som dök upp helt plötsligt.
    Troligtvis är det en broskknöl.

• Terppa

oroa dig inte för mkt de kan va en lindrigt inflammerad nerv, då kan de bli en liten knöl. har haft det många gånger ofta länge åt gången men tålamod så brukar de gå över. och kanske tänka lite iaf på att inte överanstränga handleden...=)

• Anonym (knölen)

tack för era svar! Får kanske vänta lite o se om den försvinner av sig själv.

• Carolinejosefine

jag har också en sån som jag har haft i massa år, har fått ont av den nu på sistone och ska ringa läkare så de kan ta bort den. Du kan testa att massera på den, den kan gå bort då om du gör det då och då.

Ganglion heter det

Svar på tråden Knöl på handleden.